Για να τιμήσει την 50ή επέτειο από τη νίκης της στο Ράλι της Ανατολικής Αφρικής με το 240Z, η Nissan δημιούργησε (έστω και ψηφιακά) ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ράλι της μάρκας, με βάση το JUKE.

Η δημοσίευση των εικόνων του Nissan JUKE Rally Tribute Concept συνέπεσε με την πρώτη ημέρα του θρυλικού Safari Rally στην Κένυα, ως μέρος του ημερολογίου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ σε 19 χρόνια. Το JUKE παραγωγής είναι το φυσικό σημείο εκκίνησης για το σχεδιασμό του JUKE Rally Tribute Concept, χάρη στην στιβαρή και ανυψωμένη στάση του στο δρόμο, με κοντές εμπρός και πίσω προεξοχές που του προσδίδουν εξαιρετική ευελιξία και ισχυρές δυνητικές επιδόσεις εκτός δρόμου.

Με μεγάλους θόλους τροχών και εκτός δρόμου ειδικά ελαστικά, η στάση του οχήματος είναι επιβλητική. Τα πρόσθετα φώτα στο καπό και στην οροφή υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του αγωνιστικού off-roader. Το μαύρο καπό και οι μαύρες ζάντες του είναι ένας “φόρος τιμής” στο 240Z του 1971, που αγωνίστηκε στο Ράλι της Ανατολικής Αφρικής. Άλλωστε πρόκειται για τις ίδιες “πινελιές” που χρησίμευσαν ως έμπνευση για το πρωτότυπο αυτοκίνητο Gripz που παρουσίασε η Nissan στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2015, το οποίο με τη σειρά του επηρέασε το σχεδιασμό της παραγωγής του JUKE που κυκλοφόρησε το 2019.

JUKE Rally Heritage Concept 7Το 1971, το θρυλικό 240Z κατέκτησε τη νίκη στο εξαντλητικό Ράλι Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, με οδηγό τον Edgar Herrmann και συνοδηγό τον Hans Schüller. Αναμφισβήτητα, το ράλι αυτό ήταν μια εξαιρετική επιτυχία για την Nissan, με τα 240Z να τερματίζουν στην δεύτερη και έβδομη θέση. Επιπλέον, η νίκη αυτή αντιπροσώπευε τη δεύτερη συνεχόμενη της Nissan στο ράλι. Το νικηφόρο αυτοκίνητο αναπαλαιώθηκε το 2013 και είναι μέρος της συλλογής ιστορικών αυτοκινήτων της Nissan που στεγάζεται στη Zama, κοντά στο παγκόσμιο στρατηγείο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην περιφέρεια Kanagawa της Ιαπωνίας.