Πως το Rally Monte Carlo άλλαξε τους αγώνες ακριβώς 30 χρόνια πριν;

Είναι περίεργο το πως εξελίσσονται τα πράγματα στους αγώνες αυτοκινήτου. Ακριβώς 30 χρόνια πριν, από το 1986 στο 1987, τα αυτοκίνητα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ έγιναν δραματικά πιο αργά και πιο… αδιάφορα. Το Group A μόλις γεννιέται για να αντικαταστήσει το θρυλικό Group B, στο βωμό της ασφάλειας μετά από ένα δραματικό σερί δυστυχημάτων. Τώρα, από το 2016 στο 2017 τα αυτοκίνητα του WRC γίνονται πολύ πιο γρήγορα και πιο τρελά σχεδιαστικά, με στόχο να εκτοξεύσουν το σπορ και να προσελκύσουν ακόμη μεγαλύτερο κοινό!

Ο Miki Biasion με τη Lancia Delta 4WD κέρδισε στο Rally Monte Carlo του 1987.

Είναι ένα νέο ξεκίνημα που θα μείνει στην ιστορία των αγώνων και προμηνύει τα όσα συναρπαστικά νέα πράγματα θα έρθουν στα επόμενα χρόνια. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξαναγεννιέται και επιστρέφει στις ένδοξες τρέλες του Group B, μόνο που αυτή τη φορά τα προβλήματα ασφάλειας έχουν ξεπεραστεί για τα καλά…

Τα πράγματα εξελίχθηκαν ακριβώς με την αντίθετη φορά πίσω στο 1987. Το Group B πεθαίνει, τα αυτοκίνητα είναι τόσο απλά στο μάτι που θυμίζουν “πολιτικά” με αυτοκόλλητα χορηγών, ενώ είναι και πιο αργά, πολύ πιο αργά! Πρακτικά η ξαφνική αλλαγή στους κανονισμούς αφήνει τους κατασκευαστές χωρίς αυτοκίνητο, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Όλους εκτός από τη Lancia, η οποία σε χρόνο ρεκόρ ετοιμάζει τη Lancia Delta HF 4WD (ο πρόγονος της Integrale), με 2-λιτρο turbo κινητήρα και τετρακίνηση. H Delta ήταν αισθητά το καλύτερο Group Α αυτοκίνητο της χρονιάς, αφήνοντας τους υπόλοιπους κατασκευαστές να “παλεύουν” κυριολεκτικά στο άγνωστο με αυτοκίνητα όπως το μεγάλο και 5-κύλινδρο Audi 200, τα Mazda 323, Renault 11 Turbo και τα πρώτα Ford Sierra XR4x4 που συνυπήρχαν με τα πισωκίνητα Sierra RS Cosworth. Όσοι έζησαν στιγμές Group B, το Rally Monte Carlo του 1987 ήταν ένα απογοητευτικό από πλευράς θεάματος event. Ευτυχώς οι χιονισμένες Άλπεις αποτελούν πάντα ένα εκπληκτικό background, το οποίο και στην περίσταση έδωσε το λεγόμενο “άρωμα Monte Carlo”.

Η συνέχεια είναι λίγο ή πολύ γνωστή. Η Lancia έχτισε μια αυτοκρατορία, δημιούργησε τη Delta Integrale και κέρδισε έξι συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών το 1987, 1988, 1989, 1990, 1991 και 1992. Ακόμη και σήμερα το όνομα της θρυλικής Integrale αντηχεί με θαυμασμό στα αυτιά ενός petrolhead.

Άραγε τι μας επιφυλάσσει το 2017 που τα πράγματα αν μη τι άλλο θα είναι πιο συναρπαστικά; Το φετινό “Monte” είναι ίσως ο δημοφιλέστερος αγώνας των τελευταίων δεκαετιών. Τα νέα WRC αυτοκίνητα θα κάνουν την πρεμιέρα τους και δεδομένου ότι έχει γίνει ένα καλό reset λόγω νέων κανονισμών, κανείς δε μπορεί να προβλέψει τα φαβορί. Το #1 στις πόρτες του θα έχει ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier με το Ford Fiesta WRC, ενώ ιδιαίτερα δυναμική αναμένεται και η παρουσία της Hyundai. Χωρίς Volkswagen -καθώς και οι τελευταίες ελπίδες να εμφανιστεί ως ιδιωτική συμμετοχή το ολοκληρωμένο Polo WRC 2017 βούλιαξαν- αλλά με μια πολλά υποσχόμενη Citroen να επιστρέφει εργοστασιακά και το γίγαντα της Toyota να ξυπνά υπό την καθοδήγηση του Tommi Makinen και της Σκανδιναβικής παρέας του. Με γουρλωμένα τα μάτια όλος ο κόσμος του motorsport περιμένει την 19η Ιανουαρίου 2017…

photo credit: redbull.com