Acropolis Rally: Αγώνας επιβίωσης το 1ο Σκέλος

Αυτήν τη φορά δεν ήταν οι καιρικές συνθήκες που έμελλε να κάνουν δύσκολο το έργο ανθρώπων και μηχανών στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά οι ειδικές διαδρομές και ο εν γένει χαρακτήρας του αγώνα. Τα ελαστικά και τα φρένα των αγωνιστικών αυτοκινήτων ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο από ό,τι σε κάθε άλλο γύρο του ERC, πιστοποιώντας για ακόμα μία φορά ότι το Ακρόπολις είναι ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες ράλλυ. Η διαχείριση των ελαστικών και η φθορά τους έκριναν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις, και στο τέλος της ημέρας ξεχώρισε αυτός που κατάφερε να αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα. 

Ο νικητής του Rally Dakar, Nasser Al-Attiyah, δείχνει να “βολεύεται” στα ελληνικά χώματα.

Ειδικότερα, οι Al-Attiyah-Baumel με το Ford Fiesta R5, εκμεταλλευόμενοι και την ατυχία του Nikolay Gryazin, βρέθηκαν επικεφαλής στο τέλος του 1ου σκέλους. Ο Λετονός οδηγός ξεκίνησε ιδανικά, αφού με έναν εντυπωσιακό χρόνο στο πρώτο πέρασμα από την “Γραβιά” δημιούργησε μια διαφορά την οποία και διατήρησε μέχρι και την πέμπτη ειδική διαδρομή της ημέρας. Η τύχη, ωστόσο, δεν ήταν με το μέρος του, αφού στην απλή διαδρομή για την έκτη και τελευταία ειδική διαδρομή το Skoda Fabia R5 τυλίχτηκε στις φλόγες, από αδιευκρίνιστη μέχρι αυτήν τη στιγμή αιτία. Ευτυχώς, το πλήρωμα, νομίζοντας πως έχει κλαταρισμένο ελαστικό, είχε μόλις βγει από το αυτοκίνητο.
Κάπως έτσι, ο Nasser Al-Attiyah, που ακολουθούσε κατά πόδας, τέθηκε επικεφαλής, έχοντας μια πολύ μικρή διαφορά από τον δεύτερο, Bruno Magalhaes. Ο Πορτογάλος οδηγός, επικεφαλής της βαθμολογίας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, μπορεί να ξεκίνησε «μουδιασμένα», αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τόσο τις επιδόσεις του όσο και το στήσιμο του Skoda Fabia R5, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μόλις 8,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Al-Attiyah και να διατηρεί ακέραιες τις ελπίδες του για νίκη.
Το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις γνώρισε ο Kajetan Kajetanowicz, ο οποίος είχε δύο κλαταρισμένα ελαστικά κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας. Ο Πολωνός δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης ήταν ταχύς, αφού κέρδισε ειδικές, αλλά τα κλαταρίσματα του κόστισαν σε χρόνο, περιορίζοντάς τον μέχρι στιγμής στην 3η θέση. Την ελληνική σημαία κρατά ψηλά ο Σωκράτης Τσολακίδης με τον Χάρη Δήμο στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 ξεκίνησε εντυπωσιακά, σημειώνοντας χρόνους κοντά στους ξένους κορυφαίους συνδυασμούς, και παραμένει στην 4η θέση της κατάταξης, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις με τις επιδόσεις του για την αυριανή ημέρα. Στο τέλος της ημέρας ο θεσσαλονικιός οδηγό είπε:

Το απόγευμα δεν πιέσαμε πολύ. Απ’ ό,τι βλέπω, βρισκόμαστε 30 δλ. πίσω από τον τρίτο και 1 λεπτό μπροστά από τον 5ο. Θα μπορούσαμε να είμαστε και πιο κοντά, αλλά θέλαμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό. Ήμασταν προσεκτικοί με τα ελαστικά μας, καθώς είχαμε μεγάλη φθορά. Αύριο θα ξεκινήσουμε ήρεμα στην πρώτη ΕΔ και μετά θα δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε το κάτι παραπάνω.

Στην 5η θέση συναντάμε τον Murat Bostanci με ένα Ford Fiesta R5, με τον πολυπρωταθλητή Σλοβακίας και το 2016 Πολωνίας, Grzegorz Grzyb, να τον ακολουθεί. Ελάχιστα πίσω του βρίσκεται ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, που με τον Λεωνίδα Μαχαίρα προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5. Πίσω τους ακολουθούν οι Τσουλόφτας-Giraudet με το Citroen DS3 R5, με τον νεαρό Κύπριο οδηγό να έχει σημειώσει ενθαρρυντικές για τη συνέχεια επιδόσεις. Ακόμα ένα ελληνικό πλήρωμα που έχει κερδίσει το χειροκρότημα αλλά και τις εντυπώσεις με τους χρόνους του είναι αυτό των Χαλκιά-Κόντου με το Lancer EVO X, που από την αρχή της ημέρας ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός στον ευρωπαϊκό αγώνα με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν, και παρέμεινε σε αυτήν τη θέση μέχρι το τέλος – ασχέτως των εγκαταλείψεων των Sergei Remennik και Tibor Erdi Jr και παρ’ ότι έκαναν τις δύο τελευταίες ε.δ. με κομμένο ημιαξόνιο.

Ο επικεφαλής της βαθμολογίας στο ERC, Bruno Megalhaes βρίσκεται στη 2η θέση της κατάταξης.

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Με κάθε ημέρα του ελληνικού αγώνα να προσμετρά ανεξάρτητα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι Τσολακίδης-Δήμος ήταν αυτοί που κέρδισαν το απόλυτο των βαθμών στο 1ο Σκέλος. Το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη έδειξε να προσαρμόζεται περισσότερο και πιο άμεσα στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5, επικρατώντας δικαίως επί των Φιλιππίδη-Μαχαίρα με ίδιο αυτοκίνητο. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Τσουλόφτας-Giraudet, που με βάση τον κανονισμό αγωνίζονται στο πλαίσιο του Ελληνικού Πρωταθλήματος, ωστόσο δε βαθμολογούνται. Αυτό σημαίνει ότι οι βαθμοί της 3ης θέσης πηγαίνουν στους 4ους στην κατάταξη Μπαντούνα-Σούκουλη με το Lancer EVO VI της κατηγορίας Α, οι οποίοι κινήθηκαν γρήγορα και μακριά από προβλήματα. Πίσω τους ακολούθησαν οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης με το Lancer EVO IX, που εκμεταλλεύθηκαν το κομμένο ημιαξόνιο των Χαλκιά-Μαχαίρα στις δύο τελευταίες ειδικές και πέρασαν μπροστά τους.

Οι Φιλιππίδης-Μαχαίρας είναι 2οι Έλληνες χωρίς να απειλούν τους Τσολακίδη-Δήμο στην κορυφή.

Στην κατηγορία F2, οι Μποζιονέλος-Παναρίτης με το Ford Escort RS2000 επικράτησαν επί των Μελένιου-Μπασιούκα με το Renault Clio R3, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Καρέλλης-Παναγιωτούνης με το Peugeot 208, που έχασαν αρκετό χρόνο από ένα κλατάρισμα στην πρώτη ειδική διαδρομή. Άτυχοι στάθηκαν οι Λευκαδίτης-Τσαούσογλου, οι οποίοι εγκατέλειψαν από πρόβλημα στον κινητήρα του 206 ενώ ήταν επικεφαλής.

Ιστορικό Πρωτάθλημα

Ακόμα μία κατηγορία αυτοκινήτων ήταν αυτή των Ιστορικών, με την πρώτη ημέρα του αγώνα να αποτελεί τον 4ο γύρο του σχετικού θεσμού. Ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Π. Παραδείσης-Ποιμενίδης με το Ford Escort RS2000, οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν πολύ καλούς χρόνους και σε επίπεδο γενικής. Η 2η θέση κατέληξε με δραματικό τρόπο στα χέρια των Μανδρούκα-Τσάδαρη με την Porsche 911, αφού οι Γ. Παραδείσης-Φράγκου με το Ford Escort RS2000 στάθηκαν άτυχοι και εγκατέλειψαν στο δρόμο για τον τερματισμό στη Λαμία από υπερθέρμανση κινητήρα. Έτσι, στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Παραπέρας-Τσιγκόπουλος με την Toyota Celica.

Ταχύτεροι στα Ιστορικά ήταν οι Π. Παραδείσης-Ποιμενίδης με το Escort RS2000.

Η αυριανή ημέρα αναμένεται αντίστοιχα συναρπαστική σε εξέλιξη με τη σημερινή. Το συνολικό μήκος των αγωνιστικών χιλιομέτρων αγγίζει τα 127 και είναι μεγαλύτερο από αυτό του σημερινού σκέλους. Η διαφορά που χωρίζει τα πρώτα πληρώματα είναι μικρή, την ώρα που για τους Έλληνες συμμετέχοντες θα ξεκινήσει ένας τελείως καινούργιος και διαφορετικός αγώνας!