Πρόωρο τέλος είχε η δεύτερη ημέρα του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, με τους διοργανωτές να διακόπτουν τον αγώνα 3 ειδικές πριν τη λήξη. Μεγάλος νικητής ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz με Ford Fiesta R5, δεύτερος ο περσινός νικητής Craig Breen με Peugeot 208 T16 και τρίτος στο βάθρο ο Λάμπρος Αθανασούλας με Skoda Fabia R5.
|
Ο Λάμπρος Αθανασούλας ήταν ο ένας από τους 3 διεκδικητές της νίκης του Acropolis. |
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα είχαν ως συνέπεια την πρόωρη λήξη του αγώνα για λόγους ασφαλείας των πληρωμάτων, των εμπλεκομένων και, φυσικά, των θεατών. Τα πρώτα σημάδια κακοκαιρίας έγιναν εμφανή ήδη από το απόγευμα του Σαββάτου, ωστόσο τις βραδινές ώρες τα φαινόμενα έδειχναν να καταλαγιάζουν. Έτσι, η δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα ξεκίνησε εν μέσω νεφώσεων, με το οδόστρωμα κατά το πέρασμα των πληρωμάτων από τις 4 πρώτες ειδικές διαδρομές να μην προβληματίζει ούτε τους αγωνιζομένους ούτε και τους οργανωτές. Ωστόσο, η ξαφνική και πυκνή βροχόπτωση μετά την ολοκλήρωση της Ε.Δ. 6 “Ζήρεια”, είχε ως αποτέλεσμα πολλά τμήματα των 3 ειδικών διαδρομών που απέμεναν μέχρι το τέλος, να γίνουν απροσπέλαστα ή και επικίνδυνα, οδηγώντας την οργάνωση στην εσπευσμένη διακοπή του.
Παρ’ όλα αυτά, το Ακρόπολις προσμετρά κανονικά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ ERC, με αποτέλεσμα οι πρωταγωνιστές του θεσμού να βαθμολογούνται κανονικά. O Kajetan Kajetanowicz επικράτησε και στέφεται έτσι πρωταθλητής Ευρώπης για το 2015, με τη μάχη για τη νίκη να λήγει πρακτικά με την απόφαση της οργάνωσης για διακοπή. Μια μάχη με διεκδικητές τόσο τον Kajetanowicz που κέρδισε την 1η Ε.Δ., τον περσινό νικητή του αγώνα Craig Breen αλλά και τον δικό μας Λάμπρο Αθανσούλα. Ο Breen έγραψε σήμερα δύο ταχύτερους χρόνους και δημιούργησε μια διαφορά ασφαλείας, αφήνοντας πίσω του τον Πολωνό αλλά και τον Αθανασούλα να μάχονται για τη 2η θέση, ωστόσο στην 4η Ε.Δ. το καπό του 208 Τ16 του Breen άνοιξε, με αποτέλεσμα ο ίδιος να χάσει χρόνο και να πέσει 2ος, με τον Kajetanowicz να τίθεται επικεφαλής, 10 δλ. μπροστά από τον Breen, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας ακολουθούσε μόλις 5 δλ. πίσω από τον Ιρλανδό. Με τους τρεις πρώτους να επιστρέφουν στο Λουτράκι για το ενδιάμεσο service και με την υπόθεση «νίκη» να δείχνει ανοιχτή ακόμη, οι ουρανοί άνοιξαν…
|
Ο Πολωνός Kajetan Kajetanowich κέρδισε τον αγώνα και στέφθηκε πρωταθλητής ERC για το 2015. |
Έτσι, ο Kajetanowicz έγινε ο πρώτος Πολωνός που πήρε το πρωτάθλημα μετά τον Krzysztof Hołowczyc, το 1997. O Breen δεν κατάφερε να εξαντλήσει τις μαθηματικές ελπίδες που διατηρούσε μέχρι τον εθνικό μας αγώνα, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε μια σπουδαία επιτυχία ανεβαίνοντας στο βάθρο. Ο Έλληνας οδηγός, παρά την πολυετή αποχή του από τους χωμάτινους αγώνες, ήταν ανταγωνιστικός με το Skoda Fabia R5 και έδειξε δείγματα του πλούσιου ταλέντου του. Σήμερα προσπάθησε να πιέσει στη Ζήρεια, αλλά ένα τετ-α-κε τού κόστισε πολύτιμο χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, ήταν σε απόσταση βολής και θα μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στις τρεις εναπομείνασες ειδικές, που εντέλει δεν πραγματοποιήθηκαν. Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να έχουμε και σημαντικές εγκαταλείψεις, με κυριότερη αυτήν του Alexey Lukyanuk, ο οποίος και τέθηκε εκτός μάχης έπειτα από έξοδο, ενώ ανάλογη τύχη είχε και ο Charles Martin. Με αυτόν τον τρόπο, στην 4η θέση πλασαρίστηκε ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000 που απέφυγε τα λάθη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, μπροστά από τον David Botka με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Ο Ούγγρος οδηγός σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο στη Ζήρεια και σκαρφάλωσε στη Γενική κατάταξη, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη νίκη στην κατηγορία ERC-2.
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ – 6ος γύρος
Η δεύτερη ημέρα του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις αποτελούσε τον 6ο αγώνα του πανελληνίου πρωταθλήματος. Μπορεί να μην ολοκληρώθηκε, αλλά από τη στιγμή που καλύφθηκαν τα απαιτούμενα από τον κανονισμό χιλιόμετρα, ο αγώνας προσμετρά κανονικά στο πρωτάθλημα. Με τους Αθανασούλα-Ζακχαίο να κερδίζουν και τη δεύτερη ημέρα του εθνικού μας αγώνα με το
Skoda Fabia R5, η 2η θέση ήταν αρκετή για τους Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη ώστε να τους χαρίσει τον 4ο τίτλο του πρωταθλητή Ελλάδος. Ο Κύρκος γνωρίζοντας ότι με το Lancer EVO IX δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Αθανασούλα, έλεγξε το συναγωνισμό, απέφυγε το ρίσκο και, ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτόν εξασφάλισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα.
|
Πρωταθλητές Ελλάδος οι Λάμπρος Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης. |
Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Lancer EVO IX, που επίσης απέφυγαν τα λάθη και κατάφεραν να τερματίσουν στο βάθρο. Πίσω τους βρέθηκαν οι Κύπριοι Παντελή-Κωνσταντίνου (Lancer EVO X), οι οποίο είχαν τη δική τους μάχη με τους Νιώρα-Κακαλή (Subaru Impreza N12). Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Κύπριοι Γιάνγκου-Παντελή (Lancer EVO IX), οι Παυλίδης-Πετρόπουλος (Lancer EVO IX) και οι Ζούνης-Ιντζόγλου (Subaru Impreza). Η νίκη στην κατηγορία F2 κατέληξε στα χέρια των Λευκαδίτη-Τσιούκα (Peugeot 206), οι οποίοι και διπλασίασαν τις επιτυχίες τους, μετά τη χθεσινή που σημείωσαν στο πρώτο σκέλος.
Κάπως έτσι γράφτηκε και ο επίλογος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, ενός αγώνα που έγινε πραγματικότητα κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, και εντέλει -αν μη τι άλλο- δικαίωσε πολλούς από τους τίτλους του, όπως «σκληρός», «απρόβλεπτος», «δραματικός». Μπορεί η εκδοχή του 2015 να περνάει στην ιστορία, αλλά τα μάτια και η σκέψη είναι ήδη στραμμένα στο 2016, οπότε και το Ράλλυ έχει εξασφαλισμένο μέλλον στο ERC.