Ανάβαση Αχλαδόκαμπου με πλήθος κόσμου και ατελείωτα γκάζια

Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 11-12 Ιουνίου, με την Ανάβαση Αχλαδόκαμπου να χαρακτηρίζεται από υψηλές θερμοκρασίες, έντονο συναγωνισμό και μεγάλο αριθμό θεατών.
Μια Ferrari 458 Challenge στις ελληνικές αναβάσεις προκαλεί αν μη τι άλλο δέος…
Η Ανάβαση Αχλαδόκαμπου είναι μια από τις πιο δημοφιλείς του Πρωταθλήματος, στοιχείο που γίνεται αντιληπτό τόσο από τις 110 συμμετοχές, όσο και από τον κόσμο που βρέθηκε στη διαδρομή για να παρακολουθήσει τις προσπάθειες των οδηγών τόσο το Σάββατο στις Δοκιμές, όσο και την Κυριακή στον αγώνα. Η φετινή εκδοχή της Ανάβασης, που ως είθισται διεξήχθη στην ταχύτατη διαδρομή μήκους 4900 μέτρων, διοργανώθηκε από τα Σωματεία “Αυτοκινητιστική Λέσχη Τρίπολης” και “Start Line” ενώ παράλληλα, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Τσαγγαρά. Όσον αφορά στα αποτελέσματα, οι μάχες στις κατηγορίες ήταν μεγάλες και τα θεαματικά περάσματα, αποζημίωσαν τους θεατές που παρά τη ζέστη, ήταν πολλοί.
Ταχύτερος της ημέρας ο Σπύρος Παπαδόπουλος με το εκπληκτικό Ford Escort MkII.
Ξεκινάμε από τη Formula Saloon, νικητής της οποίας αναδείχθηκε ο Σπύρος Παπαδόπουλος (Ford Escort MKII) που παράλληλα, σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Τον οδηγό από την Καλαμάτα ακολούθησε τόσο στην γενική της Formula Saloon, όσο και στην FSA που αφορά στα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα μέχρι 2000 κ.εκ., ο συμπατριώτης του Παναγιώτης Ηλιόπουλος (Ferrari 458) με ένα αυτοκίνητο που αναμενόμενα τράβηξε την προσοχή, με τον ήχο και την παρουσία του στον αγώνα εν γένει. Την τριάδα της Κατηγορίας συμπλήρωσε ο Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης (Audi A3), που ήταν και ο ταχύτερος οδηγός της κατηγορίας οδηγώντας υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο, επικρατώντας έτσι στην FST2. Την τριάδα της FST2 για δικίνητα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα συμπλήρωσαν οι Αντώνης Σταφυλοπάτης (Opel Astra OPC) και Δημήτρης Μητσιάς (Nissan Silvia S15), ενώ την πρώτη τριάδα της FST, για τετρακίνητα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα, διαμόρφωσαν οι Παναγιώτης Παρθένης (Mitsubishi Lancer EVO IX), Κωνσταντίνος Λαζαρίδης (Mitsubishi Lancer EVO VIII) και Λεωνίδας Κανελλόπουλος (Ford Escort MKII). Κλείνοντας την αναφορά στην Formula Saloon, το βάθρο της FSA πίσω από τους Παπαδόπουλο και Ηλιόπουλο, διαμόρφωσε ο Γιώργος Παναγόπουλος (BMW E30 M5). Σημειώνεται, πως άτυχος στάθηκε ο Νίκος Περατινός (Ford Escort Cosworth) που αν και είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο πέρασμα, ένα πρόβλημα μηχανικής υφής δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, ενώ στις Χρονομετρημένες Δοκιμές τέθηκε εκτός ακόμη ένα από τα φαβορί, ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Escort WRC) από έξοδο.
Ο Παναγιώτης Λιώρης κέρδισε στο νήμα την ομάδα Α με το Ford Escort WRC.
Στην Ομάδα Α, η μάχη κρίθηκε για λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στον πρώτο ανέβασμα, όμως στη συνέχεια ο Παναγιώτης Λιώρης (Ford Escort WRC) αντεπιτέθηκε και έφτασε στη νίκη, μόλις για 0,42 δευτερόλεπτα έναντι του αντιπάλου του. Στο βάθρο της Ομάδας Α ανέβηκε επίσης ο Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16), που ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Ομάδας Α έως 2 λίτρα. Τον οδηγό από την Τρίπολη, ακολούθησαν στην Ομάδα Α έως 2 λίτρα οι Βαγγέλης Τσιούρης (Peugeot 106 S16) και Αλέξανδρος Τσιόγκας (Peugeot 106 Maxi).
Στην Ομάδα Ν, νικητής αναδείχθηκε ο επίσης τοπικός Θοδωρής Μούγιος (Mitsubishi Lancer EVO IX), ο οποίος μάλιστα επικράτησε ισχυρών οδηγών όπως οι Γιώργος Αργυρίου (Mitsubishi Lancer EVO IX) και Κωνσταντίνος Κάκος (Mitsubishi Lancer EVO IX), με τους διεκδικητές του τίτλου πάντως να έχουν μάχη μέχρι τέλους, αφού ο Αργυρίου κατέκτησε τη δεύτερη θέση με διαφορά μόλις 0,11 δευτερολέπτων. Στην Ομάδα Ν έως 2 λίτρα, η νίκη κατέληξε στα χέρια του Νίκου Κομνού (Peugeot 106 S16), μετά από μάχη με τους Διονύση Γιαννούλη (Peugeot 106 S16) και Κωνσταντίνο Τασούλα (Peugeot 106 S16) και τη διαφορά των τριών οδηγών του βάθρου, να μην ξεπερνά το 1 δευτερόλεπτο. Μέσα στη μάχη ήταν και ο Δημήτρης Παναγουλόπουλος (Citroen Saxo VTS), ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο ανέβασμα όμως στη συνέχεια υποχώρησε, τερματίζοντας τελικά στην 4η θέση της Ν έως 2 λίτρα και της κλάσης Ν/2.
Περνάμε στην Ομάδα Ε όπου ταχύτερος ήταν ο Γιώργος Κεχαγιάς (Ford Sierra RS 500), ακολουθούμενος από μια αρμάδα οδηγών με BMW E30 M3. Ο λόγος για τους Βασίλη Ντέρμα και Διονύση Τροβά, που διαμόρφωσαν το βάθρο της Ομάδας Ε και τους Σωτήρη Σπυρόπουλο, Βασίλη Καλκούνο που ακολούθησαν. Όσον αφορά στην Ε έως 2 λίτρα, νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Κουρνιάτης (Ford Escort ΜΚ ΙΙ, E/11), ενώ τον ακολούθησαν οι Γιώργος Παπαθανασόπουλος (Suzuki Swift, E/9) και Σπύρος Ντόντης (Opel Astra GSi, E/11). Κλείνοντας την αναφορά στα Αποτελέσματα, δε γίνεται να μην αναφερθούμε στα Ιστορικά Αυτοκίνητα, που για ακόμη μια φορά έδωσαν το “παρών” με 11 συμμετοχές. Νικητής αναδείχθηκε ο Ηλίας Τσαγγαράς (Opel Ascona 2000), ενώ το βάθρο της Κατηγορίας διαμόρφωσαν οι Βαγγέλης Γεωργούλας (Ford Escort RS 2000) και Γιώργος Καρράς (BMW 2002 ti).
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων θα συνεχιστεί στις 2-3 Ιουλίου με την Ανάβαση Καστανιάς, που θα αποτελέσει τον 5ο γύρο του φετινού θεσμού.
Ο Θοδωρής Μούγιος ήταν ταχύτερος στην ομάδα Ν, οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer Evo IX.
Πηγή: ΟΜΑΕ