Ανάβαση Αχλαδόκαμπου: Η βροχή σε ρόλο ρυθμιστή

Μιχάλης Ευθυμίου, Ford Escort RS Cosworth

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων ξεκίνησε από τον Αχλαδόκαμπο, με τη βροχή που έπεσε στα μισά του δεύτερου σκέλους, να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Η πολυαναμενόμενη έναρξη του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών αυτοκινήτων έγινε κατά το διήμερο 4-5 Ιουλίου, με την Ανάβαση Αχλαδόκαμπου. Το εγχείρημα της πρώτης διοργάνωσης μετά την περίοδο του lockdown έφερε εις πέρας το Αθλητικό Σωματείο Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου (Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α.). Η Ανάβαση, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις τρέχουσες οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού για τη διεξαγωγή αγωνιστικών δραστηριοτήτων. Αυτό σημαίνει πως ολοκληρώθηκε χωρίς επιτρεπόμενη παρουσία θεατών, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Υγειονομικό Πρωτόκολλο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε), όσον αφορά στους αγώνες Αναβάσεων.

Τελικά 52 οδηγοί αγωνίστηκαν στη διαδρομή μήκους 6,2 χιλιομέτρων, που βρίσκεται στην Επαρχιακή Οδό Άργους-Τριπόλεως και αποτελεί τη μεγαλύτερη του πρωταθλήματος. Από το πρωί, οι καιρικές συνθήκες προβλημάτισαν τους συμμετέχοντες και τους μηχανικούς τους, αφού αν και αρχικά ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και η θερμοκρασία υψηλή, ορισμένα σύννεφα έδειχναν πως η βροχή ελλοχεύει. Πράγματι, οι πρώτες ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν κατά τη διάρκεια του Β’ σκέλους, ενώ στη συνέχεια εντάθηκαν, διαμορφώνοντας σε σημαντικό βαθμό το τοπίο.

Όπως είναι γνωστό, στους αγώνες αναβάσεων δεν υπάρχει γενική κατάταξη, παρά μόνο κατάταξη των επιμέρους κατηγοριών, ωστόσο όλοι μας παρατηρούμε ποιος οδηγός έχει σημειώσει τον ταχύτερο συνολικό χρόνο της ημέρας. Στην περίπτωση της φετινής Ανάβασης Αχλαδόκαμπου, τον καλύτερο χρόνο μετά και από τα δύο σκέλη, σημείωσε ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth, A8), ο οποίος επωφελήθηκε από το γεγονός ότι πραγματοποίησε και το δεύτερό του πέρασμα σε στεγνό οδόστρωμα. Ο πολύπειρος οδηγός, επικράτησε και στην κατάταξη της Ομάδας Α, όπου είχε την παραδοσιακή του μάχη με τον Παναγιώτη Λιώρη (Ford Escort RS Cosworth). Η μάχη αυτή διήρκεσε μόνο για ένα πέρασμα, με τη διαφορά να είναι 1,16 δευτερόλεπτα υπέρ του Ευθυμίου.

Τάσος Τζαβάρας, Opel Astra F-GSI

Στη συνέχεια, ο Λιώρης αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της Ομάδας Α. Το βάθρο της κατηγορίας, διαμόρφωσε ο νεαρός Τάσος Τζαβάρας (Opel Astra F-GSI, A7), ο οποίος επικράτησε και στην Ομάδα Α έως 2 λίτρα, εμπρός από τους Απόστολο Κούση (Honda Civic Type-R, A7) και Αθανάσιο Γαλανόπουλο (Citroen Saxo VTS, A6). Η συγκεκριμένη ομάδα όμως δεν προσμέτρησε βαθμολογικά στο πρωτάθλημα, λόγω μη συμπλήρωσης επαρκούς αριθμού συμμετεχόντων.

Formula Saloon

Οέντονος ανταγωνισμός στις δοκιμές του Σαββάτου δε συνεχίστηκε και στον κυρίως αγώνα. Κι αυτό γιατί όλοι οι οδηγοί της κατηγορίας έκαναν το δεύτερό τους ανέβασμα αφού είχε ξεσπάσει η βροχή. Νικητής αναδείχθηκε ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος (Ferrari 458 Challenge, FSA), που στο πρώτο ανέβασμα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο όχι μόνο στην κατηγορία του, αλλά μεταξύ όλων των οδηγών. Παραμένοντας στο πρώτο σκέλος, ο Παναγιώτης Σολδάτος (Lamborghini Huracan, FSA) εγκατέλειψε μετά από τετ-α-κε, ενώ ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus ST 170, FST), που είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές του Σαββάτου, αντιμετώπισε προβλήματα με το αυτοκίνητο.

Παναγιώτης Ηλιόπουλος, Ferrari 458 Challenge

Στο δεύτερο πέρασμα, η βροχή επηρέασε την προσπάθεια του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, αφού το οδόστρωμα ήταν ιδιαίτερα γλιστερό για τη Ferrari, ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε να κατακτήσει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στη δεύτερη θέση της Formula Saloon τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Λαζαρίδης (Mitsubishi EVO VIII FS, FST), ενώ στο βάθρο ανέβηκε και ο Παναγιώτης Μαντζιώρης (BMW 3 E30 Turbo FS, FST2).

Ομάδα Ε

Νικητής αναδείχθηκε ο Αλέξανδρος Τσιόγκας (Citroen AX Sport 1.6, E10), ο οποίος επικράτησε και στην Ομάδα Ε έως 2 λίτρα και σημείωσε παράλληλα τον τρίτο καλύτερο χρόνο της ημέρας, πίσω από τους Ευθυμίου και Ηλιόπουλο. Στο βάθρο της Ομάδας Ε, τον νικητή συνόδευσαν οι Βασίλης Κολοκυθάς (Peugeot 106 S16, Ε10) και Θεόδωρος Μούγιος (BMW 3 E30, E12). Την πρώτη τριάδα της Ομάδας Ε έως 2 λίτρα, μαζί με τους Τσιόγκα και Κολοκυθά, διαμόρφωσε ο Γιώργος Μπράτσος (Peugeot 205 GTI 1600).

Αλέξανδρος Τσιόγκας, Citroen AX Sport 1.6

Ομάδα Ν

Η νίκη αποδείχθηκε υπόθεση του Γιώργου Κωνσταντακόπουλου (Mitsubishi Lancer EVO IX, N4), εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Στη δεύτερη θέση, τερμάτισε ο νεαρός Βίκτωρας Ρέκκας (Citroen Saxo VTS, N2), που αναδείχθηκε νικητής στην ομάδα Ν έως 2 λίτρα, όντας κατά μόλις 1,4 δευτερόλεπτα ταχύτερος του επίσης νεαρού, Κίμωνα Θέου (Peugeot 106 S16, N2), ο οποίος ολοκλήρωσε τρίτος. Στο βάθρο της Ομάδας Ν έως 2 λίτρα, που ανέκαθεν αποτελεί φυτώριο για νέους οδηγούς, ανέβηκε ακόμη ο Ηλίας Ασημακόπουλος (Peugeot 106 S16, N2).

Γιώργος Κωνσταντακόπουλος, Mitsubishi Lancer EVO IX

Ιστορικά

Στη μάχη των Ιστορικών επικράτησε ο Γιάννης Κάτσικας (Ford Escort MK2 RS2000, 3/D3), ακολουθούμενος από τους Γιώργο Γαβριηλίδη (Ford Escort MK1 RS1600, 2/C3) και Δημήτρη Παπανδρέου (Ford Sierra Cosworth 4X4, 4/E4).

Γιάννης Κάτσικας, Ford Escort MK2 RS2000

Ανάβαση Αχλαδόκαμπου – Οι νικητές ανά κλάση:

Α7: Αναστάσιος Τζαβάρας (Opel Astra F-GSI/GTE 16V)

A8: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth)

N2: Βίκτωρας Ρέκκας (Citroen Saxo VTS)

Ε10: Αλέξανδρος Τσιόγκας (Citroen AX Sport 1.6)

E11: Γιώργος Κουρνιάτης (Ford Escort RS 2000)

FST: Κωνσταντίνος Λαζαρίδης (Mitsubishi EVO VIII FS)

FST2: Παναγιώτης Μαντζιώρης (BMW 3 E30 Turbo FS)

FSA: Παναγιώτης Ηλιόπουλος (Ferrari 458 Challenge)

Ιστορικά (1+2+3): Γιάννης Κάτσικας (Ford Escort MK2 RS2000)

Ιστορικά (4): Δημήτρης Παπανδρέου (Ford Sierra Cosworth 4X4)