Η Audi κέρδισε τις 24 ώρες του Nürburgring, τον αγώνα αντοχής στη θρυλική “πράσινη κόλαση” που κάθε χρόνο χαρακτηρίζεται για τον συναγωνισμό και τις ανατροπές του. Για το 2017, η Audi έγραψε διπλό τερματισμό στο βάθρο μετά από μια ανατροπή κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Μεγάλος νικητής ήταν το #29 Audi R8 LMS της Land Motorsport, με οδηγούς τους Mies, De Phillippi, Winkelhock και van der Linde, διασχίζοντας τη γραμμή τερματισμού εμπρός από την #98 BMW M6 GT3 της Rowe Racing με οδηγούς τους Palttala, Catsburg, Sims και Westbrook. Στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Nico Müller, Fässler, Frijns και Rene Rast με το #9 Audi R8 LMS της WRT, έχοντας ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος του αγώνα στη δεύτερη θέση της κατάταξης.
Η #37 Bentley Continental GT3 κέρδισε στην κατηγορία SP 9-LG (16η θέση γενικής), εμπρός από τις #102 BMW Z4 GT3 και την αδελφή #36 Bentley. Στην κατηγορία SP-X η ομάδα της Glickenhaus κέρδισε με το #702 SCG 003C, ακολουθούμενη από την #150 Porsche Cayman 981 GT4 CS και το #18 ABT Audi R8 LMS GT4.
Ο αγώνας ξεκίνησε με 156 αυτοκίνητα στο grid, λιακάδα και όπως κάθε χρόνο χιλιάδες θεατές παραταγμένους στους λόφους του Eifel, οι περισσότεροι με τα αντίσκηνα τους! Η Glickenhaus με τον Jeff Westphal και το #704 SCG 003 είχαν την pole position, ενώ η εκκίνηση ήταν ομαλή παρά το ότι το #29 Land Audi R8 LMS έχασε τρεις θέσεις επιτρέποντας τον Rene Rast και τον Nico Muller με παρόμοια αυτοκίνητα να πλασαριστούν στη 2η και 3η θέση. Μάλιστα ο Rast κατάφερε να περάσει και τον Westphal, ο οποίος αναγκάστηκε να αφήσει το πόδι από το γκάζι λόγω αργότερου αυτοκινήτου στην πίστα. Ωστόσο ο οδηγός του SCG 003 πήρε και πάλι την πρωτιά όταν ήρθε η σειρά του Rast να καθυστερήσει από πιο αργό οδηγό.
Τα κορυφαία αυτοκίνητα άρχισαν να “ρίχνουν” γύρους σε αργότερους συνδυασμούς από το 2ο κιόλας γύρο του αγώνα, ενώ το τελείωμα της πρώτης ώρας βρήκε τον Westphal εμπρός από δύο Audi. Όμως ο Rast μπήκε στα pit και αργότερα ο Westphal για ελαστικά και αλλαγή οδηγού, αφήνοντας το αυτοκίνητό του στα χέρια του Andreas Simonsen. Το αυτοκίνητο είχε ζημιά στο πίσω μέρος και έπρεπε να επισκευαστεί, γεγονός που κόστισε σε χρόνο και κατά συνέπεια την ηγεσία του αγώνα.
Την ανατροπή πριν το τέλος έκανε η BMW, που είδε την #98 M6 να περνά στη δεύτερη θέση. |
Στις 3 ώρες αγώνα, η #98 BMW Μ6 της Rowe Racing είχε πάρει την πρώτη θέση. Θυμίζουμε πως η ομάδα είχε εντυπωσιάσει με την επίδοση της στον αγώνα του 2016 και χωρίς αμφιβολία η M6 GT3 είναι ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο. Τα Audi R8 της Land και WRT κρατούσαν τις θέσεις 2 και 3 σταθερά, ενώ το #29 Audi της Land πέρασε εμπρός στις 5 ώρες αγώνα. Η ομάδα παρέμεινε άνετα στην πρώτη θέση έχοντας πίσω της στα 24 δευτερόλεπτα το #9 WRT Audi R8 LMS και τη Haribo Racing με την #8 Mercedes-AMG GT3. Ωστόσο το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν όλοι οι οδηγοί ήταν κοινό και είχε να κάνει με τη ζέστη!
Ο αγώνας κύλισε ομαλά και το ξημέρωμα βρήκε τα δύο Audi να οδηγούν την κούρσα με 50 δευτερόλεπτα μεταξύ τους διαφορά. Η #43 Schnitzer BMW M6 GT3 ακολουθούσε στην 3η θέση, ωστόσο μια σύγκρουση άνοιξε το δρόμο για την #98 Rowe Racing BMW M6 GT3, με την BMW #43 να πέφτει στην 4η. Μια ακόμη BMW M6 GT3, η #33 της Falken Motorsport συμπλήρωνε την πρώτη 5άδα.
Τρίτη θέση στον αγώνα αντοχής για την WRT Team. |
Μετά από 19 ώρες αγώνα, οι πρώτοι στην κατάταξη έμειναν σταθερά στις θέσεις τους, με τα δύο Audi στην κορυφή. Ωστόσο η μεγαλύτερη αλλαγή ήρθε από τη BMW με την εγκατάλειψη της #43 Schnitzer BMW M6 GT3 από σύγκρουση στη μάχη για τη θέση στο βάθρο. Βέβαια η τρίτη θέση πάλι έμεινε σε μια BMW, την #98 της Rowe Racing, την οποία και ακολούθησε η M6 GT3 της Falken Motorsport. Λίγο πριν το τέλος, το #9 Audi μπήκε για το τελευταίο pit-stop, ανοίγοντας το δρόμο για την #98 BMW η οποία και έσπασε τελικά την κυριαρχία των Audi.
Δύο Audi και μια BMW στο βάθρο του 24ωρου του Nürburgring. |