Ο 7ος αγώνας της σεζόν είχε τα πάντα – ανατροπές, συγκρούσεις και στρατηγικές κινήσεις που άλλαξαν τη ροή του Grand Prix στην Ίμολα.
Η πίστα της Ίμολα έζησε έναν από τους πιο δραματικούς αγώνες της φετινής σεζόν, με τον Μαξ Φερστάπεν να κατακτά μια εντυπωσιακή νίκη στο 7ο Grand Prix της χρονιάς. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull κατάφερε να αντιστρέψει το μειονέκτημα της εκκίνησης, εκμεταλλευόμενος ένα λάθος του Όσκαρ Πιάστρι στο πρώτο σικέιν.
Η ανατροπή του Φερστάπεν – Ένα ρίσκο που άξιζε
Ο Φερστάπεν εκκίνησε από τη δεύτερη θέση, αλλά με την προσπέραση στον Πιάστρι στο σικέιν Ταμπουρέλο, κατάφερε να περάσει πρώτος. Ο Πιάστρι, που εκκινούσε από την pole position, παραδέχθηκε ότι φρέναρε νωρίτερα απ’ ό,τι έπρεπε, επιτρέποντας στον Φερστάπεν να κάνει την κίνηση της ημέρας. «Φρέναρα νωρίς και ο Μαξ εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία. Ήταν μια εξαιρετική κίνηση», δήλωσε ο Πιάστρι μετά τον αγώνα. Ο Φερστάπεν, από την άλλη, εξήγησε ότι πήρε ένα ρίσκο: «Η εκκίνηση δεν ήταν καλή, αλλά ρίσκαρα στο σικέιν και λειτούργησε. Από εκεί και πέρα, το μονοθέσιο ήταν τέλειο».
Στρατηγική στα Πιτ και αυτοκίνητο ασφαλείας
Ο αγώνας επηρεάστηκε σημαντικά από δύο περιστατικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το πρώτο προκλήθηκε από τον Εστεμπάν Οκόν, όταν εγκατέλειψε στην Aque Minerali λόγω μηχανικής βλάβης. Το δεύτερο προκλήθηκε από τον Λορέντσο Αντονέλι, ο οποίος ακινητοποιήθηκε στην ίδια στροφή. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για αλλαγή ελαστικών, ενώ οι Λεκλέρ και Πιάστρι μπλέχτηκαν στην κυκλοφορία και έχασαν έδαφος. Στην τελική κατάταξη, Λάντο Νόρις ανέβηκε δεύτερος, ενώ ο Πιάστρι κατάφερε να κρατήσει την τρίτη θέση.
Τα ελαστικά που έκριναν τον αγώνα
Οι ομάδες επέλεξαν κυρίως τη σκληρή και μεσαία γόμα ελαστικών για να διαχειριστούν τις υψηλές θερμοκρασίες της πίστας. Ωστόσο, ο Σαρλ Λεκλέρ ρίσκαρε μπαίνοντας στα πιτ μόλις στον 10ο γύρο, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα (C5). Αυτή η επιλογή αρχικά του επέτρεψε να κερδίσει έδαφος, αλλά στο δεύτερο μισό του αγώνα, τα ελαστικά του φθάρθηκαν, και τελικά υποχώρησε πίσω από τον Άλεξ Άλμπον, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την καλύτερη στρατηγική.
Ο Φερστάπεν ξεφεύγει, οι υπόλοιποι ακολουθούν
Η νίκη στην Ίμολα ήταν η 4η συνεχόμενη για τον Φερστάπεν στην ίδια πίστα, κάτι που κανένας άλλος οδηγός δεν έχει καταφέρει στην ιστορία της Formula 1. Παράλληλα, η Red Bull γιόρτασε το 400ο Grand Prix της, ενώ ο Ολλανδός πέτυχε και τον 100ο ταχύτερο γύρο αγώνα για την ομάδα. Από την άλλη, η McLaren έδειξε σημάδια ανάκαμψης με τον Λάντο Νόρις να ανεβαίνει στο βάθρο, ενώ ο Πιάστρι, παρά την pole position, δεν κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα.
Το επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι το Grand Prix του Μονακό, όπου οι στρατηγικές επιλογές θα είναι πιο κρίσιμες από ποτέ, σε έναν αγώνα που συχνά κρίνεται στην τακτική παρά στην ταχύτητα.