Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος: Οι συμμετοχές

Με επίκεντρο τη Λάρισα και σε εξαιρετικές διαδρομές της Θεσσαλίας θα εξελιχθεί το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδας, με συνολικά 59 πληρώματα να δηλώνουν το «παρών» σε έναν αγώνα γιορτή. Η τελετή εκκίνησης θα γίνει την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου στις 19:00, εμπρός από το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας.
Πρώτα τη ράμπα θα περάσουν τα 30 κλασικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity, που συμμετέχουν στον αγώνα στο πλαίσιο του Επάθλου Ιστορικών Regularity αυτοκινήτων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA), καθώς και του αντίστοιχου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Ανάμεσά τους ο Christian Crusifix, ο Βέλγος οδηγός της Ford Anglia του 1960 μπορεί να έχει κατακτήσει ήδη τον ευρωπαϊκό τίτλο, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τον συνοδηγό του, Joseph Lambert. O ίδιος θα «λύσει τις διαφορές» του με τον Ιταλό Fabrizio Farsetti που θα πλοηγήσει τον Massimo Mascagni με την Porsche 911 Coupe του 1974 στη διαδρομή των 516 χιλιομέτρων. Απέναντί τους, ανοιχτούς λογαριασμούς έχουν και πληρώματα που συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, μιας που εκεί η υπόθεση «τίτλος» παραμένει ανοιχτή μεταξύ των πρωτοπόρων μέχρι στιγμής Γιώργου και Νίκου Οικονόμου (Ford Escort MKII – 1978) και των Τάσου Δούρου – Γιώργου Μποζιονέλου (BMW 1502 – 1975), αλλά και Νίκου Αρβανίτη – Ιωάννας Χαραλαμπάκη (Lancia Fulvia 1.3 S Coupe – 1972).
Αντίστοιχα, το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος προσμετρά τόσο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όσο και στο Πρωτάθλημα και τα Κύπελλα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, όπως και στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος. Κάπως έτσι, στις 5 επαναλαμβανόμενες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Θεσσαλίας αναμένεται η μάχη ακόμα 28 πληρωμάτων, με το βλέμμα στραμμένο στη μάχη για την κατάκτηση του τίτλου του Πρωταθλητή Ελλάδος. Δύο πληρώματα χωρίζονται από μόλις ενάμιση βαθμό στην κατάταξη και κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις για το τελικό αποτέλεσμα. Οι Σωκράτης Τσολακίδης-Χάρης Δήμος, πρώτοι Έλληνες στο Ράλλυ Ακρόπολις και νικητές στο Δ.Ε.Θ., θα ξεκινήσουν ως το φαβορί με το Skoda Fabia R5. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003, εκτός από την υπέρ του βαθμολογική διαφορά, έχει ως πλεονέκτημα την εμπειρία, αλλά και την ταχύτητά του στην άσφαλτο. Απέναντί τους, οι Γιάννης Μπαντούνας-Κώστας Σούκουλης με Mitsubishi Lancer Evo VI.
Πρωτοπόροι στη βαθμολογία του ελληνικού πρωταθλήματος οι Τσολακίδης-Δήμος.
Μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και στη διεκδίκηση του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, με κάθε σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος να προσμετρά ξεχωριστά στο θεσμό. Επικεφαλής στη βαθμολογία είναι ο Ποσειδώνας Γόριτσας με το Lancer Evo X και συνοδηγό του τον Απόστολο Σπύρου. Μεγάλοι τους αντίπαλοι θα είναι οι Παναγιώτης Καμπύλης-Σταύρος Σταμέλος με το Skoda Fabia S2000, των οποίων οι χρόνοι φυσικά θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον σε επίπεδο γενικής απέναντι σε αυτούς του Σωκράτη Τσολακίδη. Παράλληλα, στη μάχη των δικίνητων του Κυπ. Βορείου Ελλάδος, με ενδιαφέρον αναμένουμε τις επιδόσεις των Γιάννη Πλάγου-Άλκη Ρέντη με το Honda Civic Type-R, των Νίκου και Βασίλη Καραθανάση με ίδιο αυτοκίνητο, όπως και των Γιώργου Γεροδήμου-Σωτήρη Γρηγορίου με το Opel Astra OPC.
Το δικό τους χρώμα στον αγώνα θα δώσουν και οι συμμετέχοντες στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με την Porsche 911 των Φραγκίσκου Σταφυλοπάτη και Νικόλα Μαργέτη να ξεχωρίζει. Από την κατηγορία περιμένουμε εντυπωσιακά περάσματα, με πληρώματα όπως αυτά των Βασίλη Πόλιτο-Άσιας Τσιφάκη (Datsun 510 SSS), αλλά και Κώστα Μυλωνά-Γιάννη Καλοπίτα (Τοyota Corolla E30), Κώστα Αργυρίου-Αποστόλη Πάλλα (Toyota Corolla AE92) να εγγυώνται πλούσιο θέαμα.
Τα παραπάνω αρχής γενομένης από το Σάββατο, μιας και το καθαρά αγωνιστικό μέρος των αυτοκινήτων ράλλυ θα ξεκινήσει στις 8:30 το πρωί. Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity, ο αγώνας τους θα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, αφού οι πρώτες τους κρυφές χρονομετρήσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης, σε μια διαδρομή 50 χιλιομέτρων που θα τους οδηγήσει στα Αμπελάκια πριν επιστρέψουν για διανυκτέρευση στη Λάρισα.