Ο Mark Higgins κατεδαφίζει το ρεκόρ στο Isle of Man TT

Με ένα βαριά βελτιωμένο Subaru WRX STI ισχύος 608 ίππων, ο οδηγός rally Mark Higgins πιάνει τα 290 km/h και γράφει νέο ρεκόρ στο Isle of Man TT 2016 με χρόνο 17 λεπτά και 35,14 δευτερόλεπτα και μέση ωριαία τα 207,17 km/h!
Ο Mark Higgins με το “πολεμικό” Subaru WRX STI στο Isle of Man TT.
Η πρώτη από τις τρεις προσπάθειες του Higgins στη διαδρομή των 60+ km έγινε το περασμένο Σάββατο και οι συνθήκες ήταν αυτό που λέμε… τέλειες! Ο οδηγός που κέρδισε τρεις φορές το Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ και είναι γνωστός για το ρόλο του ως κασκαντέρ οδηγός στις ταινίες του James Bond, έγραψε χρόνο γύρου σε 17:49.75 με μέση ωριαία ταχύτητα στα 204,34 km/h. Χρόνος που σπάει -όπως ήταν αναμενόμενο- το προηγούμενο ρεκόρ των 19:15.88 που έγραψε το 2014 με ένα, πιο κοντά στο μοντέλο παραγωγής, Subaru WRX STI.

Ωστόσο σήμερα, ο Higgins είχε τη δεύτερη προσπάθεια του και έριξε το χρόνο του ακόμη περισσότερο, στο 17:35.14, με μέση ωριαία τα 207,17 km/h. Ο rally-man έριξε τον ίδιο του χρόνο κατά 14 δευτερόλεπτα και αυτό σημαίνει ότι δένεται με το αυτοκίνητο του από γύρο σε γύρο. Γεγονός που μας κάνει να περιμένουμε και την τρίτη προσπάθεια του την ερχόμενη Παρασκευή, τελευταία ημέρα του ΤΤ.

Φέτος, ο Mark Higgins σε συνεργασία με τη Subaru Αμερικής και την Prodrive, επέστρεψαν στο μικρό νησί ανάμεσα στην Ιρλανδία και τη Βρετανία, με ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το φετινό WRX STI πατάει σε ελαστικά με μέτρια γόμα της Dunlop (αντίστοιχη με αυτή των αγωνιστικών στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού) και χρησιμοποιεί μια εκτενώς βελτιωμένη εκδοχή του 2-λιτρου boxer κινητήρα. Φοράει μεγαλύτερο turbo και έχει πολλά κοινά εξαρτήματα με έναν κινητήρα προδιαγραφών WRC, στροφάρει ως τις 8.500 σ.α.λ. και αποδίδει 608 ps και 542 Nm. Με βάρος κάτω των 1.200kg, η Prodrive κάνει λόγο για αναλογία ισχύος ανά ίππο αντίστοιχη με ένα αγωνιστικό της κατηγορίας GT3.
Όσο για την προσπάθεια στη διαδρομή των 60 km του Tourist Trophy, αξίζει να αναφέρουμε πως τουλάχιστον το 75% αυτής γίνεται με το γκάζι στο πάτωμα, γεγονός που προϋποθέτει εκτός από οδηγικές ικανότητες και ένα “ειδικό” set up σε κιβώτιο και ανάρτηση. Μάλιστα το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αντίστοιχο ενός World Rally Car, ωστόσο οι σχέσεις μετά την 3η έχουν τροποποιηθεί για μεγαλύτερη τελική ταχύτητα αλλά και αντοχή.
Θα περιμένουμε να δούμε και την τελευταία προσπάθειες του Mark Higgins στο Isle Of Man TT, ωστόσο θα πρέπει να κλείσουμε με μια διπλά δυσάρεστη είδηση από το περασμένο Σαββατοκύριακο. Στον αγώνα των μοτοσικλετών, δύο αναβάτες έχασαν τη ζωή τους. Ο 27-χρονος Αυστραλός Dwight Beare και ο 50-χρονος Βρετανός Paul Shoesmith. Μαζί με τις δικές τους απώλειες, τα θύματα φτάνουν πλέον στα 242 στην ιστορία του θεσμού, ο οποίος δικαίως μπορεί να θεωρηθεί ως ο πιο επικίνδυνος στον κόσμο, ξεπερνώντας ακόμη και το Rally Dakar.
Το Isle of Man TT 2016 ολοκληρώνεται στις 10 Ιουνίου.