Πρωτομαγιά… 1994

1 Μαΐου 2013                 

Imola, San Marino Grand Prix. Πρωτομαγιά, ανήμερα το Πάσχα του 1994. Μαύρη ημέρα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο τρίτος αγώνας της σαιζόν βάφτηκε με αίμα. Ο Βραζιλιάνος Ayrton Senna είναι νεκρός στον 7ο γύρο, όταν χτυπά με 330 km/h στο τσιμεντένιο τοιχίο στη στροφή Tamburello. ΣΟΚ!

Η ψυχολογία του Senna ήταν ήδη επηρεασμένη αρνητικά από την αρχή της σαιζόν. Βρίσκεται σε μια νέα ομάδα και με ένα αυτοκίνητο που δεν του “κάθεται” σωστά, όντας τελειομανής. Δεν έχει τερματίσει σε κανέναν από τους δύο εναρκτήριους αγώνες της σαιζόν και πεισματικά κατακτά την pole position στην Imola. Ωστόσο, το μαύρο πέπλο σκέπασε το “Autodromo Enzo e Dino Ferrari” από νωρίς. Στις δοκιμές της Παρασκευής, ο συμπατριώτης του Senna, Rubens Barrichello είχε ένα τρομακτικό ατύχημα σπάζοντας το χέρι και τη μύτη του. Το Σάββατο, ο Αυστριακός Roland Ratzenberger σκοτώνεται επιτόπου, σε ατύχημα που είχε με τη Simtek-Ford του. Ο Senna μόλις είχε γνωρίσει τον νεαρό οδηγό και με δάκρυα στα μάτια τρέχει στο σημείο του ατυχήματος. Λίγο αργότερα, ο επίσημος γιατρός της FIA, Sid Watkins, σε προσωπική κουβέντα με το Βραζιλιάνο του λέει να σταματήσει τους αγώνες και να πάνε για ψάρεμα (ήταν καλοί φίλοι και το συνήθιζαν κάτι τέτοιο). Ο Senna του απαντά ότι δε μπορεί να σταματήσει τους αγώνες!

Ανήμερα το Πάσχα για τους ορθόδοξους, ημέρα του αγώνα, ο Senna συναντά από νωρίς τους υπόλοιπους οδηγούς και προτείνει την ίδρυση ενός σωματείου που θα έχει ως σκοπό την αύξηση της ασφάλειας στη Formula 1, από το επόμενο κιόλας Grand Prix, στο Μονακό.
Μεσημέρι. Ο αγώνας στην Imola ξεκινά και σχεδόν αμέσως γίνεται ατύχημα με τον Pedro Lammy να πέφτει με τη Lotus-Mugen Honda επάνω στη σταματημένη Benetton-Ford του JJ Lehto. Ένας τροχός αποκόβεται και εκτοξεύεται στην κεντρική κερκίδα τραυματίζοντας 8 θεατές κι έναν αστυνομικό! Το αυτοκίνητο ασφαλείας, ένα Opel Vectra, είναι στην πίστα για αρκετούς γύρους. Ο αργός ρυθμός του Vectra έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά των μονοθεσίων να κρυώσουν δραματικά. Ο Senna προσπαθεί πηγαίνοντας δίπλα στο αυτοκίνητο ασφαλείας να υποδείξει τον οδηγό του, Max Angelelli, να ανεβάσει ρυθμό. Ο αγώνας επανεκκινεί στον 6ο γύρο και ο Senna σημειώνει απευθείας ταχύτερο γύρο, ακολουθούμενος από τον Schumacher.

Στον 7ο γύρο, ο Senna πλησιάζει τη γρήγορη καμπή Tamburello με 330 km/h. Ξαφνικά φεύγει ευθεία και χτυπά στον τοίχο με 217 km/h. Η τηλεμετρία έδειξε ότι ο Βραζιλιάνος πατούσε το φρένο για περίπου 2 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος σταματά. Ένα γκρι σεντόνι έχει απλωθεί γύρω από το δυστύχημα αποτρέποντας εμάς τους θεατές να δούμε τι συμβαίνει. Ο καθηγητής Sid Watkins και η ομάδα του είναι στο σημείο και προσπαθούν να σώσουν τη ζωή του Senna. Μάταια όμως…

Ο Βραζιλιάνος έτρεχε με την Αυστριακή σημαία στην τσέπη του, την οποία και θα κυμάτιζε στον τερματισμό στη μνήμη του άτυχου Roland Ratzenberger…