Η Peugeot αποκαλύπτει το 9X8, το τελευταίας γενιάς Hypercar που θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) της FIA το 2022.
Με κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας που κινεί και τους τέσσερεις τροχούς, αυτό το υπέρ-αποδοτικό πρωτότυπο ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική που η Peugeot ονομάζει ‘Neo-Performance’ και ενσωματώνει τόσο στα μοντέλα δρόμου όσο και στα αγωνιστικά της. Η συνεργασία των μηχανολόγων της Peugeot Sport και του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot, είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία του 9X8 το οποίο δίνει μία πρόγευση της νέας εποχής των αγώνων αυτοκινήτου. Κι αυτό γιατί είναι ένα αγωνιστικό με ρευστές γραμμές, απουσία πίσω πτέρυγας και τα εμφανή σημάδια της εταιρικής ταυτότητας της μάρκας. Οι πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις που φέρει, καθώς και η εμφάνιση αιλουροειδούς, αποτελούν τα αδιαφιλονίκητα διαπιστευτήρια της μάρκας.
Πρακτικά το Peugeot 9X8 είναι ο άμεσος διάδοχος του θρυλικού Peugeot 905, του νικητή στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1992 και 1993, και του Peugeot 908, που κέρδισε το French classic το 2009. Το νέο πρωτότυπο είναι ο συνεχιστής της ιδιαίτερα επιτυχημένης εμπλοκής της μακράς στις κορυφαίες παγκοσμίως διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου έχει διακριθεί χάρη στα πολύ ανταγωνιστικά της αυτοκίνητα με την άμεσα αναγνωρίσιμη εταιρική τους ταυτότητα.
Δύο Peugeot 9X8 θα λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής της FIA για το 2022.
Αγωνιστικό χωρίς αεροτομή γίνεται;
Οι πίσω αεροτομές (κοινώς… ‘φτερούγες’), εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις 24 ώρες του Le Mans, στο Chaparral 2F που έλαβε μέρος στον αγώνα το 1967, οπότε είναι η πρώτη φορά που η χρήση τους αμφισβητήθηκε μετά από περισσότερο από μισό αιώνα. Το πρωτοποριακό πίσω μέρος του 9X8 προέρχεται από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα μηχανικών της Peugeot Sport.
«Οι νέοι κανονισμοί της κατηγορίας Le Mans Hypercar, θεσμοθετήθηκαν με στόχο να ξεπεραστεί η σημασία των συμβατικών συστημάτων ενίσχυσης της απόδοσης», εξηγεί ο Olivier JANSONNIE, Τεχνικός Διευθυντής του προγράμματος WEC της PEUGEOT Sport. «Ο σχεδιασμός του 9X8 ήταν μια παθιασμένη εμπειρία, επειδή είχαμε την ελευθερία να ανακαλύψουμε, να πρωτοτυπήσουμε και να ψάξουμε τρόπους βελτιστοποίησης της απόδοσης του αυτοκινήτου, και ειδικότερα της αεροδυναμικής του. Οι κανονισμοί ορίζουν ότι επιτρέπεται μόνο ένα ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό βοήθημα, χωρίς να προσδιορίζεται η πίσω αεροτομή. Τα υπολογιστικά μοντέλα και οι προσομοιώσεις, μας αποκάλυψαν ότι η υψηλή απόδοση μπορούσε να επιτευχθεί ακόμα και χωρίς την πίσω αεροτομή.»
«Η απουσία πίσω αεροτομής στο 9X8 είναι ένα μεγάλο και καινοτόμο βήμα», δηλώνει ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Stellantis, Jean-Marc FINOT. «Καταφέραμε να επιτύχουμε έναν βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης που μας επιτρέπει να καταργήσουμε αυτό το βοήθημα. Μη με ρωτήσετε όμως το πώς! Θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε μυστικό όσο περισσότερο μπορούμε!»
Ο κινητήρας του Peugeot9Χ8 είναι bi-turbo V6, με περιεχόμενη γωνία 900, χωρητικότητας 2.6 λτ και απόδοσης 680 ίππων. Πιο αναλυτικά:
- Κατηγορία : Le Mans Hypercar (LMH)
- Μήκος: 5,000χλστ.
- Πλάτος: 2,080χλστ.
- Ύψος: 1,180χλστ.
- Μεταξόνιο: 3,045χλστ.
- Κινητήρας: PEUGEOT HYBRID4 500KW (με σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς)
- Πίσω κινητήρας: 500kW (680hp), 2.6λ., twin-turbo, V6 με περιεχόμενη γωνία 900 , βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσεως + σειριακό κιβώτιο 7 ταχυτήτων
- Εμπρός κινητήρας : ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια ισχύος 200kW + μειωτήρας μίας σχέσης
- Μπαταρία: Υψηλής τάσεως 900-volt, μπαταρία σχεδιασμένη από την Peugeot Sport, από κοινού με την TotalEnergies/Saft
- Καύσιμο και λιπαντικά : TotalEnergies