24 Ώρες του Le Mans: Σαμπάνια στην Porsche, χαρακίρι στην Toyota

Υπάρχει ένα ρητό που λέει “για να κερδίσεις έναν αγώνα, πρέπει πρώτα να τερματίσεις” και σήμερα αυτός που το σκέφτηκε είχε πιο δίκιο από ποτέ. Η Porsche τερμάτισε λοιπόν και κέρδισε για 18η φορά και 2η συνεχόμενη, στον θρυλικό 24ωρο του Le Mans, ωστόσο η ομάδα που κατέκτησε τον αγώνα και απέσπασε τον σεβασμό όλων ήταν Toyota, η οποία έχασε τη νίκη στον τελευταίο γύρο μετά από μηχανική βλάβη! Οι Ιάπωνες έφτασαν τόσο κοντά στη νίκη σήμερα που σχεδόν ένιωσαν τις φυσαλίδες της σαμπάνιας στα χείλη τους. Σχεδόν…

Νίκη από εκεί που δεν το περιμένανε στην Porsche και μάλιστα η 18η στο Le Mans.

Τους ματιάξαμε θα πει κανείς, κι όχι άδικα! Το ξημέρωμα στο Circuit de la Sarthe βρήκε τα δύο Toyota TS050 Hybrid να οδηγούν τον αγώνα. Η μάχη με την Porsche ήταν στο δευτερόλεπτο, διαφορά αξιοσημείωτη για έναν αγώνα αντοχής. Οι Ιάπωνες επανήλθαν και οι σκέψεις πολλών ήταν θετικές για αυτή την ευχάριστη ανατροπή. Όλα ήταν με το μέρος τους, οι ώρες περνούσαν και λίγο πριν το τέλος όλοι πλέον ήταν σίγουροι ότι η Toyota θα είναι ο μεγάλος νικητής στο Le Mans. 25 χρόνια μετά τη νίκη της Mazda και πλέον να μετράμε λεπτά πριν το τέλος, όλα έδειχναν πως τίποτε δε θα σταματήσει την Toyota στο να γίνει ο δεύτερος Ιάπωνας κατασκευαστής που κερδίζει τις 24 Ώρες του Le Mans. Κι όμως…

Το #5 Toyota TS050 Hybrid μετά από την απόλυτη κυριαρχία στο Le Mans ακινητοποιείται στον τελευταίο γύρο.

Το δράμα στο motorsport χτυπά εκεί που δεν το περιμένεις και αν μη τι άλλο ένας 24ωρος αγώνας αντοχής μπορεί να έχει πολύ δράμα. Βρισκόμενος στην κορυφή της κατάταξης για αρκετές ώρες και μπαίνοντας κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο στην εκπνοή της 24ωρης διάρκειας με μια άνετη διαφορά 1:14, το #5 Toyota με οδηγό τον Kazuki Nakajima, ξαφνικά κόβει ταχύτητα, κυριολεκτικά σέρνεται για λίγα μέτρα και ακινητοποιείται στην κεντρική ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Σοκ! Το αυτοκίνητο που σε λιγότερο από 5 λεπτά θα έπαιρνε τη νίκη εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη έξω από τα pit, με τον οδηγό του και όλη την ομάδα της Toyota Gazoo Racing να βλέπουν ανήμποροι την #2 Porsche των Neel Jani, Marc Lieb και Romain Dumas να περνά στην κορυφή και να κερδίζει τις 24 Ώρες του Le Mans. Στη δεύτερη θέση περνά το #6 Toyota των Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi, εμπρός από το #8 Audi των Lucas Di Grassi, Loïc Duval και Oliver Jarvis.

Αυτή ήταν η 18η νίκη της Porsche στις 24 Ώρες του Le Mans και η δεύτερη συνεχόμενη μετά τον περσινό θρίαμβο. Για την Toyota, αυτός ήταν ο 6ος τερματισμός στο βάθρο και η 5η δεύτερη θέση στο Le Mans από το 1985 έως σήμερα, το οποίο πεισματικά αρνείται να της δώσει μία νίκη. Ιστορία σαν την σημερινή είχε γραφτεί και το 1994, όταν η νίκη χάθηκε 2 ώρες πριν το τέλος μετά από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και το 1999 όταν το GT-One έχασε την πρώτη θέση μετά από κλατάρισμα την τελευταία ώρα του αγώνα. Η ιστορία επαναλαμβάνεται για την Toyota, αλλά χειρότερα από ποτέ…

Καταραμένη φαίνεται να είναι η ομάδα της Toyota, η οποία για μια ακόμη φορά σχεδόν άγγιξε τη νίκη…

Η Porsche, αν και νικήτρια παραδέχτηκε ότι η Toyota ήταν ένας άξιος μαχητής με την ομάδα να γράφει στα social media:

Competed together for 24 hours.
Head to head for 24 hours.
Gained our respect forever.

Στο στρατόπεδο της Audi, γιορτάσανε τον 18ο συνεχόμενο τερματισμό στο βάθρο, αν και μάλλον είναι ένας αγώνας που δε θα θέλουν να θυμούνται. Τα R18 ποτέ δε μπόρεσαν να πρωταγωνιστήσουν λόγω διάφορων προβλημάτων, ακόμη και στις μικρότερες μάχες. Σίγουρα όμως θα επιτρέψουν πιο δυνατοί την επόμενη χρονιά.

Στην κατηγορία LM P2, η γαλλική Alpine πήρε τη νίκη. Το Alpine A460 με κινητήρα Nissan και οδηγούς τους Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre και  Stéphane Richelmi οδηγούσε τον αγώνα από την 10η ώρα του αγώνα και χάρισε στην ομάδα τη νίκη. Άψογο timing θα λέγαμε για τους Γάλλους, τη στιγμή που η Alpine ετοιμάζεται για το μεγάλο come-back στα αυτοκίνητα δρόμου.

50 χρόνια μετά την ιστορική της νίκη, η Ford γράφει το 1-3 στην κατηγορία LM GTE Pro.

Σαμπάνιες όμως άνοιξαν και στην ομάδα της Ford, η οποία κατέκτησε την κλάση LM GTE Pro ακριβώς 50 χρόνια μετά την ιστορική της νίκη στο Le Mans με το θρυλικό GT40. Το νέο Ford GT έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και παρέμεινε στην κορυφή καθ’ όλη τη διάρκεια μονομαχώντας στενά με τη Ferrari 488 GTE. Ένα δεύτερο Ford GT ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου!

Αναλυτικά τα αποτελέσματα ανά κατηγορία:

LM P1

1 – Porsche Team (#2 Porsche 919 Hybrid) Romain Dumas – Marc Lieb – Neel Jani
2 – Toyota Gazoo Racing (#6 Toyota TS050 Hybrid) Mike Conway – Kamui Kobayashi – Stéphane Sarrazin
3 – Audi R 18 Team Joest (#8 Audi R 18 Team Joest) Lucas Di Grassi – Loïc Duval – Oliver Jarvis


LM P2

1. Signatech Alpine (#36 Alpine A460-Nissan) Gustavo Menezes – Nicolas Lapierre – Stéphane Richelmi
2. G-Drive Racing (#26 Oreca 05-Nissan) Roman Rusinov – Will Stevens – René Rast
3. SMP Racing (#37 BR Engineering BR01-Nissan) Vitaly Petrov – Viktor Shaitar – Kirill Ladygin

LM GTE Pro

1 – Ford Chip Ganassi Team USA (#68 Ford GT) Joey Hand – Dirk Müller – Sébastien Bourdais
2 – Risi Competizione (#82 Ferrari 488 GTE) Giancarlo Fisichella – Toni Vilander – Matteo Malucelli
3 – Ford Chip Ganassi Team USA (#69 Ford GT) Ryan Briscoe – Richard Westbrook – Scott Dixon

LM GTE Am

1 – Scuderia Corsa (#62 Ferrari 458 Italia GT2) Bill Sweedler – Townsend Bell – Jeff Segal
2 – AF Corse (#83 Ferrari 458 Italia GT2) François Perrodo – Emmanuel Collard – Rui
3 – Águas Abu Dhabi-Proton Racing (#88 Porsche 911 RSR) Khaled Al Qubaisi – Patrick Long – David Heinemeier Hansson

Δείτε τα σημαντικότερα highlights μαζί με το δραματικό φινάλε:

Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο Le Mans για την Porsche 919 Hybrid.

Δεύτερη θέση για το #6 Toyota TS050 Hybrid.