Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ξεκίνησαν την αγωνιστική χρονιά του 2015 οι Volkswagen και Sebastien Ogier, κατακτώντας κυριολεκτικά το Monte Carlo, έναν αγώνα που είχε σχεδόν τα πάντα: στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, χιόνι, βροχή αλλά και τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb ανάμεσα στους συμμετέχοντες.
Βέβαια τα πράγματα δεν ήταν τόσο ιδανικά για τους μπλε (μιας και αυτό είναι πλέον το βασικό χρώμα του νέου Polo R WRC) από το ξεκίνημα του αγώνα, καθώς ο Loeb στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή έκανε τους πάντες να νιώθουν κάπως… αμήχανα, αφού όχι μόνο ήταν ταχύτερος αλλά “έριξε” και 30+ δευτερόλεπτα στον παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier! Υπενθυμίζουμε ότι ο Loeb εγκατέλειψε την πλήρως εμπλοκή στο WRC το 2012. Βέβαια, από τότε έτρεξε (και κέρδισε) σε κάποιους αγώνες αλλά κατά κύριο λόγο είναι σε φάση… relax. Λίγο Le Mans, λίγο WTCC, λίγο Αμερική για μαθήματα οδήγησης στα αστέρια του Global Rallycross, έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ στο Pikes Peak… και άλλα πράγματα που κάνουν οι παγκόσμιοι πρωταθλητές όταν χαλαρώνουν από το φουλ πρόγραμμα τους. Για φέτος, η Citroen τον έπεισε να επιστρέψει για ένα ακόμη Rallye Monte Carlo Rally, το οποίο έχει ήδη κερδίσει 7 φορές (!) και είναι βεβαίως ο αγαπημένος του αγώνας. Στόχος ήταν να μπορέσει να συναγωνιστεί με τον επίσης Γάλλο και επίσης Sebastien, τον Ogier με το Volkswagen Polo. Η πρώτη ειδική διαδρομή ήταν νυχτερινή, γεμάτη πάγο και χιόνι και με μήκος 21 km. Ο Ogier ξεκίνησε νωρίς και έθεσε ψηλά τον πήχη, ωστόσο ήταν ο Εσθονός Ott Tanak με το Fiesta RS WRC που νίκησε τον Ogier κατά 9 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Και βεβαίως μετά ήταν η σειρά του Loeb, ο οποίος νίκησε τον Tanak κατά 22 δεύτερα και έριξε μισό λεπτό (30,8”) στον Ogier, κάτι που όπως αντιλαμβανόμαστε είναι απλά εξευτελιστικό! Ακόμη και ο ίδιος ο Loeb στο τέρμα της ειδικής δεν πίστευε τον χρόνο του, μιας και από φέτος οι οδηγοί δεν επιτρέπετε να γνωρίζουν τους ενδιάμεσους χρόνους (split times).
Ο Ogier βεβαίως απάντησε στην SS2 αλλά όχι αρκετά δυναμικά για να περάσει μπροστά, μειώνοντας ωστόσο τη συνολική διαφορά περίπου στο μισό. Το ξεκίνημα της δεύτερης ημέρας του αγώνα ήρθε με νέο χρόνο-σφαλιάρα του Loeb με +15 στον Ogier και άνοιγμα της διαφοράς πάλι στα περίπου 28 δευτερόλεπτα. Στις πιο πίσω θέσεις Tanak και Evans μάχονται με διαφορές χιλιοστών, ενώ ήταν ο Robert Kubica που ήρθε από το πουθενά για να κερδίσει την 4η και 5η ειδική του αγώνα χωρίς βέβαια να επηρεάζει τη γενική κατάταξη του αγώνα. Με τη μάχη Loeb και Ogier να αναζωπυρώνεται σε διαφορές δευτερολέπτων και όλοι να παρακολουθούν την τιτανομαχία, ήταν η 8η ειδική διαδρομή που έφερε τα πάνω κάτω και ταυτόχρονα γκρέμισε τις όποιες ελπίδες για τον Loeb. Μια μικροέξοδος σε μια δεξιά στροφή τραυμάτισε τον πίσω τροχό του DS 3, το οποίο και μετά βίας έφερε ο Γάλλος στο service. Από αυτή τη στιγμή και μετά, ο Ogier οδήγησε χαλαρά τον αγώνα και χωρίς άγχος φέρθηκε σαν πρωταθλητής και πήρε μια “ξεκούραστη” νίκη στην πρεμιέρα του νέου Polo R WRC.
Με τις επιλογές ελαστικών να γίνονται μετά από δύσκολες αποφάσεις, ο Jarri-Mati Latvala οδήγησε χωρίς λάθη, σταθερά και υπομονετικά για να ανέβει τελικά στη δεύτερη θέση της κατάταξης. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ο στόχος του ήταν η πεντάδα και βεβαίως η δεύτερη θέση ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενη! Με έναν πολύ προσεκτικό εναρκτήριο αγώνα ξεκίνησε και ο μικρός της VW, o Andreas Mikkelsen, κερδίζοντας έναν μαχητή Mads Ostberg ο οποίος προδόθηκε από τα ηλεκτρονικά στον κινητήρα του DS 3 του, αναγκαζόμενος να σταματήσει δύο φορές στη μέση ειδικής για reset. Τελικά τερμάτισε στην 4η θέση, φέρνοντας και το καλύτερο αποτέλεσμα για τη Citroen με τα νέα επετειακά χρώματα.
Ο Thierry Neuville είχε μια μόνιμη εσωτερική “κόντρα” με τον team-mate του στη Hyundai, Dani Sordo, καταφέρνοντας ωστόσο να τον κερδίσει στην τελευταία ειδική διαδρομή και να πάρει την 5η θέση για μόλις 0,8 δευτερόλεπτα. Ο Elfyn Evans επανήλθε για να πάρει την 7η θέση μετά από σπασμένη ανάρτηση στο Ford Fiesta του, εμπρός από τους Loeb (ο οποίος κέρδισε και τις περισσότερες ειδικές), Martin Prokop και Kris Meeke.
Το Monte Carlo του 2015 είχε όμως και ελληνικό χρώμα, καθώς στον αγώνα συμμετείχαν δύο πληρώματα από τη χώρα μας. Ο Θεσσαλονικιός Νίκος Παυλίδης με Citroen DS 3 που τερμάτισε στην 62η θέση της γενικής και ο Δημήτρης Δριβάκος με Honda Civic Type R που είδε την καρό σημαία στην 72η θέση.