Η Skoda Motorsport έχει έτοιμο το νέο της αγωνιστικό μοντέλο Fabia RS Rally2, που αναμένεται να συνεχίσει στον δρόμο των επιτυχιών όπως και ο προκάτοχός του.
Το νέο Skoda Fabia RS Rally2 βασίζεται στην 4η γενιά του μοντέλου, έχοντας ως βασικά πλεονεκτήματα αυτά που γνωρίζουμε ήδη από την έκδοση παραγωγής. Στοιχεία δηλαδή όπως η εξαιρετική αεροδυναμική και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος. Η αγωνιστική εκδοχή έχει υποστεί τις απαραίτητες μετατροπές, όπως την παρουσία ενισχυμένου σασί, βελτιωμένου κινητήρα και προηγμένου συστήματος μετάδοσης, που έχουν εξελιχθεί από το αγωνιστικό τμήμα Skoda Motorsport, με στόχο τη μέγιστη αντοχή στους απαιτητικούς αγώνες ράλλυ.
Οι δοκιμές του νέου αγωνιστικού έγιναν με εντατικούς ρυθμούς και κάτω από αντίξοες συνθήκες, σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές της Τσεχίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Γερμανίας, Ισπανίας και Φινλανδίας Η νέα γενιά Fabia RS Rally2 αντικαθιστά δύο πολύ επιτυχημένα αγωνιστικά μοντέλα, τα Fabia Rally2 και Fabia Rally2 evo, τα οποία συμμετείχαν σε 13.091 αγώνες, σημειώνοντας συνολικά 1.714 πρώτες θέσεις. Από το 2015, όταν και έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του, το Fabia Rally2 αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την κατηγορία WRC2, κατακτώντας πάνω από 20 τίτλους για εργοστασιακά πληρώματα και ιδιώτες στην Ευρώπη, αλλά και σε άλλες ηπείρους.
Το νέο αγωνιστικό ακολουθεί βεβαίως τις προδιαγραφές και κανονισμούς που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι, σύμφωνα με αυτούς, ο κινητήρας θα πρέπει να είναι υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος, με μέγιστη χωρητικότητα 1,6 lt. Το νέο θερμικό σύνολο βασίζεται στον 2.0 TSI που χρησιμοποιεί η Skoda στα Octavia και Superb, με την απόδοσή του να φτάνει τώρα τους 291 ίππους και 430 Nm ροπής. Η παραπάνω ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιώντας δύο μηχανικά διαφορικά (εμπρός-πίσω), μέσω ενός σειριακού κιβωτίου πέντε σχέσεων. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος του συμπλέκτη μεταξύ των δύο αξόνων, που επιτρέπει με τη βοήθεια του χειρόφρενου την απεμπλοκή είτε του εμπρός είτε του πίσω, μία τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά στους αγώνες ράλλυ για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές.
Διαφορετικό από την έκδοση παραγωγής είναι και το πλαίσιο. Το Fabia RS Rally2 διαθέτει ανάρτηση εμπρός-πίσω με γόνατα MacPherson, τα οποία, όπως και το κιβώτιο, έχουν σχεδιαστεί με βασικό στόχο την αντοχή τους κάτω από κάθε μορφής πίεση. Στην άσφαλτο χρησιμοποιούνται τροχοί 18 ιντσών με δισκόφρενα διαστάσεων 355 χλστ. (εμπρός) και 300 χλστ. (πίσω), ενώ στο χώμα οι τροχοί είναι 15 ιντσών, με τους εμπρός και πίσω δίσκους να έχουν τις ίδιες διαστάσεις (300 χλστ.).
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας του Škoda Fabia RS Rally2 είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από νάιλον και καουτσούκ, σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζει η FIA. Το υλικό κατασκευής έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζεται η μέγιστη αντοχή του χωρητικότητας 82,5 lt ρεζερβουάρ είτε στα τρυπήματα, είτε στην περίπτωση ατυχήματος. Τέλος, το νέο Fabia RS Rally2 μπορεί να καταναλώνει αποκλειστικά 100% βιώσιμο καύσιμο.