Μας αρέσει ή δε μας αρέσει, το σύστημα Halo στη Formula 1 είναι εδώ και όπως φαίνεται θα μείνει. Δυστυχώς για τη δημοτικότητα του θεσμού, πολλοί ήδη το μισούν και υπάρχει ένας ακόμη σοβαρός λόγος να λαχταρούν παλιότερες ημέρες.

Από την άλλη, το Halo δε δείχνει να ενοχλεί ιδιαίτερα τους ίδιους τους οδηγούς. Αυτοί άλλωστε έχουν μπροστά στο οπτικό τους πεδίο το χώρισμα του συστήματος. Όμως οι δοκιμές αλλά και ο πρώτος αγώνας της χρονιάς δεν έδειξε αρνητικά σχόλια.

Τι είναι το Halo;

Για όσους δε γνωρίζουν τον όρο, το Halo είναι το νέο σύστημα ασφαλείας που εφαρμόζεται στα μονοθέσια της Formula 1 από το 2018. Είναι ένα προστατευτικό “roll-bar” πάνω από το κόκπιτ που τοποθετήθηκε για να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού. Για πολλούς αποτελεί μια βιαστική λύση σε θέματα ασφαλείας, που οι οδηγοί ζητούν εδώ και χρόνια.

Το Halo είναι μια μπάρα από τιτάνιο που στερεώνεται στο σασί σε τρία σημεία. Ένα από τα τρία είναι ακριβώς μπροστά στο κράνος του οδηγού. Έχει την αντοχή να σηκώσει το βάρος ενός διόρωφου λεοφωρείου και μπορεί να αποβεί σωτήριο σε μία σύγκρουση. Βέβαια έχει και την ικανότητα να κάνει τα μονοθέσια να μοιάζουν σαν γρήγορες, αεροδυναμικές σαγιονάρες.

Εμάς τι μας ενοχλεί;

Εμείς, οι απλοί θεατές της Formula 1 επηρεαζόμαστε από αυτό το νέο μέτρο ασφαλείας. Κι αυτό γιατί πέρα από το σχεδιαστικό του θέματος στην εμφάνιση των μονοθεσίων, μας χαλάει όλα εκείνα τα απολαυστικά onboard πλάνα ενός αγώνα. Η εικόνα από τις κάμερες πάνω από το κεφάλι του οδηγού δείχνουν περισσότερο Halo παρά δρόμο, κάτι που δε θα εκτιμήσουν αρκετοί. Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στα υπόλοιπα πλάνα ενός αγώνα, αφού τα χρώματα του κράνους τους κρύβονται πίσω από το Halo.

Σίγουρα ο θεσμός δεν είναι ίδιος και σίγουρα κάποιοι ψάχνουν αυτή τη στιγμή να λύσουν τα σχεδιαστικά προβλήματα του συστήματος. Στην πορεία όμως κάποιοι θεατές θα χάσουν την πίστη τους στην F1 και σίγουρα θα αναπολήσουν παλιότερες και καλύτερες εποχές…