Η Volkswagen αποσύρεται από το WRC λόγω Dieselgate

Δυστυχώς οι φόβοι όλων από τις τελευταίες φήμες επαληθεύτηκαν και με επίσημη ανακοίνωση. Η Volkswagen αποσύρεται από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ WRC από το τέλος κιόλας της τρέχουσας χρονιάς. Και να σκεφτούμε ότι μόλις προχθές κατέκτησε τον 4ο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές, με τον Sebastien Ogier να έχει στεφθεί ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής και για το 2016.

Εκτός WRC η Volkswagen! Η είδηση σοκάρει τον κόσμο των αγώνων.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση ο γερμανικός κολοσσός αλλάζει κατεύθυνση στην εμπλοκή του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κανείς από τους 200 υπαλλήλους στο τμήμα του Motorsport δε χάνει τη δουλειά του, με τις προσπάθειες πλέον να επικεντρώνονται στην εμπλοκή της Volkswagen στο πρωτάθλημα TCR και στους αγώνες πίστας με το Golf GTI TCR. Όσο για τα ράλλυ, μπορεί το νέο Polo WRC προδιαγραφών 2017 να είναι ήδη έτοιμο, ωστόσο φαίνεται πως θα καταλήξει απευθείας στο μουσείο. H εταιρία θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών R5, βασισμένο στο επόμενης γενιάς Polo, που θα διατεθεί από το 2018 ως μέρος ενός νέου πελατειακού προγράμματος.

Η απόφαση της Volkswagen για να “σκοτώσει” το πρόγραμμα του WRC ήρθε σε συνέχεια της απόφασης της Audi να αποσυρθεί από το WEC και το Le Mans. Δυο αποφάσεις που σόκαραν τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και προέκυψαν από το μεγάλο σκάνδαλο με  τις εκπομπές ρύπων, το λεγόμενο Dieselgate. Με τις επιπτώσεις του σκανδάλου να είναι πιο ορατές από ποτέ και τα ύψη των αποζημιώσεων να φτάνουν στα 10 δις ευρώ, ο περιορισμός εξόδων -και κυρίως από το motorsport-  είναι κίνηση υψίστης σημασίας. Ειδικά τη στιγμή που το μέλλον της Volkswagen φαίνεται να επικεντρώνεται σε εναλλακτικές πηγές ενέργειες όπως ο ηλεκτρισμός.

Και τώρα τι γίνεται; Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και αφορούν πολλούς. Τέσσερις εργοστασιακές ομάδες μένουν πλέον για το πολυαναμενόμενο WRC του 2017, με τους νέους κανονισμούς. Η αποχώρηση των φαβορί ανακατεύει την τράπουλα και αν μη τι άλλο δημιουργεί ένα τεράστιο κενό που σίγουρα δε θα καλυφθεί με την επιστροφή της Toyota στο θεσμό. Διαθέσιμοι βεβαίως είναι για τη νέα σεζόν και τρεις κορυφαίοι οδηγοί, ανάμεσά τους και ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής. Η Citroen στην επιστροφή της στο θεσμό με το C3 WRC ακούγεται ως μια καλή επιλογή για τον Sebastien Ogier, αν και ήδη οι Γάλλοι έχουν ανακοινώσει τους οδηγούς τους για το 2017. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να τον δούμε να τον δούμε στην M-Sport, δεδομένου ότι και η Hyundai έχει “κλείσει” για το 2017. Εκτός βεβαίως σοβαρού απροόπτου, καθώς ας μη γελιόμαστε όλοι θα θέλουν έναν παγκόσμιο πρωταθλητή.

Όσο για τους Jari-Matti Latvala και Andreas Mikkelsen τα πράγματα είναι λιγότερο πολύπλοκα. Ήδη φήμες θέλουν τον Latvala να είναι σε συζητήσεις με τον συμπατριώτη του Tomi Makkinen για να μεταπηδήσει στην Toyota ως πρώτος οδηγός (ήδη έχει ανακοινωθεί ο Juho Hanninen), ενώ αβέβαια παραμένει το μέλλον του Mikkelsen. Σε κάθε περίπτωση τα μεταγραφικά παρασκήνια θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ μένει να δούμε βεβαίως και που θα βρεθεί και η Red Bull. Λέτε να ακολουθήσει τον Ogier;

Η τελευταία φωτογραφία της Volkswagen στο WRC πριν την ανακοίνωση της αποχώρησης. Ποιος θα το περίμενε…