24h Le Mans: Η επιστροφή της Porsche

Η Porsche γράφει ιστορία και κερδίζει τις 24h Le Mans, 17 χρόνια μετά την τελευταία της νίκη (το 1998). H #19 Porsche 919 Hybrid με οδηγούς τους Nico Hülkenberg, Earl Bamber και Nick Tandy κέρδισε τον θρυλικό αγώνα εμπρός από την #17 Porsche με τους Bernhard, Webber και Hartley.

Η ερώτηση που είχαν πολλοί στο μυαλό τους με την έναρξη του φετινού αγώνα ήταν το κατά πόσο η Porsche 919 Hybrid θα μπορούσε να συνδυάσει την εκπληκτική απόδοση στις κατατακτήριες με την αντοχή καθ’ όλη τη διάρκεια των 24 ωρών. Και βεβαίως η απάντηση δόθηκε στο γαλλικό σιρκουί προ ολίγου, όπου οι οδηγοί της Porsche ανέβηκαν στα δύο πρώτα σκαλιά του βάθρου βάζοντας τέλος στην κυριαρχία της Audi, η οποία είχε κερδίσει στο συγκεκριμένο αγώνα τα προηγούμενα 5 χρόνια και 13 φορές τα τελευταία 15 χρόνια.
Στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα οι δύο Γερμανοί κατασκευαστές μονομαχούσαν στις πρώτες θέσεις. Ένα σκασμένο ελαστικό για το #7 Audi R18 e-tron έδωσε το προβάδισμα στην Porsche, ενώ λίγο αργότερα το #8 Audi μπήκε στα pit για επισκευές μετά από έξοδο χάνοντας περίπου 3 λεπτά. Μπαίνοντας στη νύχτα, τα αυτοκίνητα της Porsche είχαν έναν ελαφρώς ταχύτερο ρυθμό από αυτά της Audi, ενώ με το ξημέρωμα της Κυριακής ο Nick Tandy πήρε την πρώτη θέση στον 253ο γύρο, όπου και παρέμεινε έως το τέλος. Η #19 Porsche 919 Hybrid κέρδισε τον αγώνα με διαφορά 1 γύρο από τη δεύτερη #17 Porsche. Τα Τoyota TS 040 Hybrid δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τις Porsche και Audi και από την αρχή του αγώνα έμειναν εκτός συναγωνισμού, ολοκληρώνοντας τελικά στην 6η και 8η θέση της τελικής κατάταξης.
Επιστροφή στις νίκες ωστόσο έκανε και η Corvette με την #64 C7.R να κερδίζει την κλάση GTE Pro για πρώτη φορά μετά το 2011. Η ομάδα της KCMG κέρδισε την κατηγορία LMP2 στην 9η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ στην GTE Am η νίκη πέρασε στην SMP Racing Ferrari μετά από έξοδο της #98 Aston Martin μόλις 45 λεπτά πριν την καρό σημαία.
Από την άλλη, η Nissan κέρδισε την κλάση… των LMP1 FWD, με το #22 GT-R LM NISMO να κερδίζει τα #23 και #21 GT-R LM NISMO, κάπου στην 40η θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα. Το αυτοκίνητο #21 εγκατέλειψε κατά τη διάρκεια της νύχτας χάνοντας έναν από τους πίσω τροχούς του, ενώ το #23 σταμάτησε περίπου μία ώρα πριν το τέλος. Σίγουρα μια απογοητευτική εμφάνιση της Nissan με το ανατρεπτικό μπροσθιοκίνητο όχημα της, η οποία αποκόμισε μια σειρά από εμπειρίες και συμπεράσματα στην επιστροφή της στην κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος αντοχής.