Την πρώτη της νίκη στο δεύτερό της αγώνα μετά από 17 χρόνια απουσίας, πέτυχε σήμερα η Toyota στο κατάλευκο ράλλυ Σουηδίας. Ο Jari-Matti Latvala οδήγησε το Yaris WRC στην κορυφή της κατάταξης μετά από ένα δραματικό τριήμερο σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν.
Αυτή ήταν η 17η νίκη του Φιλανδού, ωστόσο χωρίς αμφιβολία η πιο συναισθηματική από όλες. Στο δεύτερο μόλις αγώνα του με τη νέα του ομάδα, την Toyota που επέστρεψε στο WRC μετά από απουσία πολλών ετών, ο Latvala έφερε ένα αποτέλεσμα που θα ονειρευόταν ακόμη και στα χρόνια του με τη Volkswagen. Μετά από τη δεύτερη θέση γενικής στο Monte-Carlo, κέρδισε στη Σουηδία και ανατρέπει θεαματικά την επιφυλακτική επιστροφή των Γιαπωνέζων στα ράλλυ.
Ο Jari-Matti Latvala βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα στο τέλος του δεύτερου σκέλους, μετά από έξοδο του Thierry Neuville με το Hyundai i20 Coupe WRC. Ο Βέλγος για έναν ακόμη αγώνα ξεκίνησε επιθετικά, δημιούργησε μια διαφορά ασφαλείας και πρακτικά έκανε τον δικό του αγώνα. Στην τελευταία διαδρομή του Σαββάτου, έχασε το i20 και άνοιξε το δρόμο σε Latvala και Ott Tänak με Yaris και Fiesta αντίστοιχα. Ο οδηγός της Toyota ξεκίνησε την τελευταία ημέρα σήμερα με προβάδισμα μόλις 3,8 δευτερολέπτων και προς έκπληξη όλων κέρδισε όλες τις ειδικές διαδρομές της ημέρας ανοίγοντας το προβάδισμα του στα εκπληκτικά 29,2 δευτερόλεπτα. Μάλιστα κέρδισε και τους επιπλέον βαθμούς της Power Stage και πλέον ηγείται της κατάταξης στη βαθμολογία με προβάδισμα 4 βαθμών! Αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και 2 χρόνια (από το Φεβρουάριο του 2014) που κάποιος άλλος εκτός του Sébastien Ogier είναι στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών!
Οι πανηγυρισμοί στην Toyota θα κρατήσουν πολύ, σε έναν αγώνα που θεωρείται έδρα της, αφού πρακτικά οδηγοί και αγωνιστικός διευθυντής είναι όλοι Σκανδιναβοί. Ο Tomi Makinnen έχει κάθε λόγο να χαμογελά σε αυτό το νέο ξεκίνημα της Toyota Gazoo Racing. Βέβαια χαμόγελα υπάρχουν και στο στρατόπεδο της M-Sport, με τον Malcolm Wilson να βλέπει τον Ott Tänak με το Ford Fiesta να τερματίζει δεύτερος και τον Ogier με το δεύτερο Fiesta να ανεβαίνει 3ος στο βάθρο. Ο Γάλλος δεν είχε έναν αγώνα που θα ήθελε, καθώς βρέθηκε από νωρίς να “καθαρίζει” το δρόμο από το φρέσκο χιόνι, ξεκινώντας πρώτος. Ακόμη κι έτσι, το χιόνι δεν είναι μια επιφάνεια που μας έχει συνηθίσει να κερδίζει, όντας αισθητά πιο αργός από τον Latvala που περνούσε δεύτερος και ήταν πραγματικά ιπτάμενος με το Yaris.
Δεύτερος γενικής ο Ott Tanak. |
Ιπτάμενος αλλά όχι αρκετά γρήγορος όπως αποδείχτηκε ο Sebastien Ogier… |
O Dani Sordo έφερε το δεύτερο Hyundai στην 4η θέση της κατάταξης, πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα για την ομάδα του μετά το ατύχημα του Neuville. Ο Ισπανός τερμάτισε σχεδόν 40” εμπρός από τον Craig Breen που ακολούθησε με το Citroën C3 στο πρώτο ικανοποιητικό αποτέλεσμα για τους Γάλλους. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Elfyn Evans, Hayden Paddon, Stéphane Lefebvre, Pontus Tidemand και Teemu Suninen. Ο Neuville τελικά τερμάτισε 13ος.
Ο επόμενος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος φέρνει για πρώτη φορά τα νέα αγωνιστικά σε χωμάτινο περιβάλλον σε περίπου ένα μήνα από τώρα. Το Rally Guanajuato Mexico θα διεξαχθεί στις 9-12 Μαρτίου με έδρα τη Leon.
[photo: Toyota Gazoo Racing, M-Sport]