Η Skoda προχωρά στην σχεδιαστική και τεχνολογική αναβάθμιση του Superb, το οποίο και εκσυγχρονίζεται πλήρως τρεισήμισι χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς. Το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και ως Superb Scout, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει και το Superb iV plug-in hybrid. Τεχνολογικά highlights όπως οι προβολείς Full LED Matrix καθώς και μια ακόμα πιο πλήρης γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης καθιστούν το μοντέλο ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μάλιστα, σε ότι αφορά στους χώρους, το νέο μοντέλο αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Νέοι προβολείς Full LED Matrix στο Superb

Η Skoda εξοπλίζει το ανανεωμένο Superb με προβολείς Full LED Matrix, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της μάρκας. Το σύστημα παράγει μια δέσμη φωτός που αποτελείται από πολλά τμήματα, τα οποία ελέγχονται μεμονωμένα. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να κινούνται έχοντας ενεργοποιημένη πάντα τη μεγάλη σκάλα και χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Η έξυπνη αυτή τεχνολογία χρησιμοποιεί την κάμερα στο παρμπρίζ για να ανιχνεύει αφενός την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και αφετέρου τα οχήματα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο καθώς και τα άτομα και τα αντικείμενα που αντανακλούν το φως. Στη συνέχεια, η μονάδα ελέγχου απενεργοποιεί αμέσως μεμονωμένα τμήματα της φωτεινής δέσμης προκειμένου άλλοι οδηγοί να μην «τυφλωθούν».

Εκτός από την ενεργή λειτουργία Coming/ Leaving Home που είναι στάνταρ στους Full LED Matrix προβολείς, τα δυναμικά φλας των Full LED πίσω φώτων συμβάλλουν επίσης και στην ελκυστική εμφάνιση. Ταυτόχρονα, οι προβολείς Full LED Matrix παρέχουν διαφορετικές λειτουργίες φωτισμού για διάφορες καταστάσεις και καιρικές συνθήκες, όπως οδήγηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στη βροχή. Οι προβολείς Full LED Matrix περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Superb Sportline και L&Κ.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές

Η χαρακτηριστική μάσκα της Skoda στο ανανεωμένο Superb είναι μεγαλύτερη και τοποθετημένη χαμηλότερα. Οι πιο στενοί προβολείς φτάνουν πλέον μέχρι τη μάσκα. Ενώ επανασχεδιασμένα είναι και τα LED φώτα ομίχλης. Στο πίσω μέρος υπάρχει διακοσμητικό χρωμίου που συνδέει τα Full LED φώτα, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τα κεφαλαία γράμματα SKODA στο κέντρο της ουράς, αντί του παραδοσιακού σήματος. Ως μέρος του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού, το «SKODA» προβάλλεται στο έδαφος μέσω LED προβολέων όταν ανοίγουν οι πόρτες. Τις αισθητικές αναβαθμίσεις ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες αλουμινίου 18 και 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό του υπάρχουν στοιχεία χρωμίου, φωτιζόμενες θήκες στις πόρτες, νέες επενδύσεις καθισμάτων καθώς και έγχρωμες ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις. Η έκδοση Scout διαθέτει ειδικά διακοσμητικά αίσθησης ξύλου και επενδύσεις καθισμάτων από ειδικό ύφασμα. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμες και επενδύσεις από Alcantara ή δέρμα με καφέ ραφές που δημιουργούν αντίθεση. Το μαύρο εσωτερικό του Superb Sportline χαρακτηρίζεται από σπορ καθίσματα με επενδύσεις από Alcantara και δέρμα, καθώς και με την προαιρετική επιλογή της επέκτασης της βάσης τους. Προαιρετικά διατίθεται και ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit), καθώς και επιλογή από τρία διαφορετικά συστήματα infotainment με οθόνες 8 και 9,2 ιντσών. Επιπλέον στο ανανεωμένο Superb είναι διαθέσιμες και τρεις νέες «Simply Clever» λύσεις.

Skoda Superb

Οι κινητήρες του ανανεωμένου Skoda Superb

Το Skoda Superb εξοπλίζεται με τρεις κινητήρες πετρελαίου και τρεις βενζίνης, η απόδοση των οποίων κυμαίνεται από 120 έως 272ps. Ο 2.0 TDI 150ps είναι και ο πρώτος diesel της Skoda από τη νέα γενιά κινητήρων Evo της Volkswagen. Συνολικά μπορεί κάποιος να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρα/μετάδοσης, με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων να είναι, ανάλογα με τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικό. Ο κορυφαίος ντίζελ μπορεί, αν το επιθυμεί ο πελάτης, να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, η οποία είναι στάνταρ στην πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης. Το Superb Scout διατίθεται αποκλειστικά με τους δύο αυτούς κινητήρες και στάνταρ τετρακίνηση.

Συστήματα ασφάλειας

Μία πλήρης σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας, προστατεύει οδηγό και επιβάτες. Ανάμεσα τους το Adaptive Cruise Control για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, το οποίο και μπορεί ακόμη και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο (όταν συνδυάζεται με DSG). Εφόσον η ακινητοποίηση δεν υπερβεί τα 3 δευτερόλεπτα, το αυτοκίνητο εκκινεί και πάλι, τελείως αυτόματα. Το σύστημα επίσης χρησιμοποιεί εικόνα από την κάμερα στο παρμπρίζ και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης που αφορούν τόσο σήματα περιορισμού ταχύτητας όσο και στροφές και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Διαθέσιμο ακόμη είναι το Side Assist, ενώ νέο σύστημα αποτελεί η Υποβοήθηση Έκτακτης Ανάγκης για δρόμους πολλαπλών λωρίδων (Emergency Assist for multi-lane roads), διαθέσιμη από τα μέσα του 2020. Το Front Assist διαθέτει και προληπτική προστασία πεζών.