23 Αυγούστου 2011 |
Στα 48 της χρόνια κι όμως δείχνει νεότερη όσο ποτέ! Η νέα γενιά του ίσως πιο εικονικού σπορ αυτοκινήτου του αιώνα υιοθετεί νέα τεχνολογία, ισχυρότερους κινητήρες, το πρώτο στον κόσμο 7τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και μια ολόφρεσκη εμφάνιση εξωτερικά και εσωτερικά. Κυρίες και κύριοι, η ολοκαίνουρια 2012 Porsche 911.
Το άκουσμα και μόνο του ονόματος Porsche φέρνει στο μυαλό την εικόνα της 911. Ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο που ωριμάζει συνεχώς με την πάροδο του χρόνου και παρά τις μικρές αλλαγές στην αισθητική του από γενιά σε γενιά, κάτω από την κλασσική και μυώδη σιλουέτα του γίνονται άλματα εξέλιξης. Έτσι λοιπόν, η νέα 2012 Porsche 911 (με κωδική ονομασία 991) δε θα μπορούσε παρά να διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτο το βασικό της σχήμα. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν τα νέα φώτα LED εμπρός, η νέα σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, τα πίσω λεπτότερα φώτα, οι αεραγωγοί στο καπό του κινητήρα αλλά και οι νέες ζάντες που φτάνουν στις 20 ίντσες. Ακόμη, οι καθρέπτες έχουν μετακομίσει από το πλαίσιο των παραθύρων επάνω στο «σώμα» της πόρτας και έχουν νέα σχεδίαση. Με μια πιο προσεκτική ματιά διαπιστώνουμε πως η νέα 911 δείχνει ελαφρώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις (χωρίς ωστόσο να είναι) χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο κατά 100mm. Έχει μειωμένους προβόλους εμπρός και πίσω, χαμηλότερη οροφή και φαρδύτερο εμπρός μετατρόχιο. Επίσης διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική χάρη στη νέα σχεδίαση των προφυλακτήρων και το νέο πίσω σπόιλερ. Το αμάξωμά της είναι εντελώς νέο, πιο ελαφρύ, με δομή από αλουμίνιο που εξασφαλίζει μείωση της τάξεως των 45 kg και παράλληλα προσφέρει και σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Αναβαθμισμένη είναι και η γκάμα των flat-six κινητήρων της νέας γενιάς 911, οι οποίοι είναι πιο ισχυροί και πιο οικονομικοί/οικολογικοί. Η 911 Carrera εφοδιάζεται με έναν νέο κινητήρα 3,4 λίτρων που αποδίδει 350 hp, ενώ η Carrera S αγγίζει τους 400 hp με την αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού 3,8 λίτρων. Για τη μετάδοση φροντίζει το πρώτο στον κόσμο μηχανικό κιβώτιο 7 ταχυτήτων (!), ενώ προαιρετικά διατίθεται και το γνωστό διπλού συμπλέκτη PDK. Όπως είναι αναμενόμενο, οι κινητήρες αυτοί χαρίζουν καλύτερες επιδόσεις στην Porsche 911. Η Carrera με το 7-τάχυτο PDK επιταχύνει στα 100 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα, 0,1 δηλαδή ταχύτερα από το σημερινό μοντέλο. Μάλιστα, πατώντας το μπουτόν «Sport Plus» στο προαιρετικό πακέτο «Sport Chrono Pack» ο χρόνος μειώνεται στα 4,4 δευτερόλεπτα. Σαφώς ταχύτερη είναι η Carrera S με PDK, η οποία χρειάζεται μόλις 4,3 δευτ. για τη διαδικασία 0-100 km/h (4,1 με Sport Plus), 0,2’’ ταχύτερα από τον προκάτοχό της.
Στο ολοκαίνουριο εσωτερικό της νέας 911, συναντούμε μια σχεδιαστική μίξη από Panamera και Carrera GT. Ο οδηγός είναι πλέον ακόμη πιο μέσα στο κόκπιτ με τη νέα κεντρική κονσόλα να έχει μια ανηφορική κλίση προς τα εμπρός, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά στα χέρια του τον επιλογέα ταχυτήτων. Τα κλασσικά στιλιστικά στοιχεία της Porsche συνεχίζουν να δημιουργούν μια όμορφη ατμόσφαιρα, όπως για παράδειγμα ο χαρακτηριστικός πίνακας οργάνων με τα 5 κυκλικά όργανα με κεντρικά τοποθετημένο το στροφόμετρο. Στη δεξιά πλευρά έχει προστεθεί μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας, από όπου ο οδηγός αντλεί πληροφορίες που αφορούν στην οδήγηση.
Τέλος, η 2012 Porsche 911, είναι κατά 16% πιο οικονομική στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων, υιοθετώντας μια σειρά συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας μεταξύ των οποίων και start/stop. Η Porsche ανακοινώνει 8,2 lt/100km μέσης κατανάλωσης για την 911 Carrera των 350 ίππων με PDK (1,6 lt/100km λιγότερα από την προηγούμενη γενιά) και εκπομπές CO2 στα μόλις 194 g/km! Αντίστοιχα η Carrera S με PDK καταναλώνει 8,7 lt/100km, μείωση 14% παρά την αύξηση της ισχύος κατά 15 hp, και εκπομπές ρύπων στα 205 g.CO2/km.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Porsche 911 έχει προγραμματισθεί για τον επόμενο μήνα, στα πλαίσια του 2011 IAA Frankfurt Motor Show, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στις 3 Δεκεμβρίου. Οι παραγγελίες ανοίγουν από την 1η Σεπτεμβρίου με τις τιμές στη Γερμανία να ξεκινούν από τις 88.038 ευρώ για την 911 Carrera και από 102.436 ευρώ για την 911 Carrera S.