Το νέο Audi A3 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά κι εμείς παίρνουμε μια πολύ γρήγορη πρώτη γεύση από την έκδοση 1.4 TFSI 122ps, ωστόσο δε δυσκολευόμαστε να διαπιστώσουμε την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής αλλά και την υποδειγματική του κύλιση.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή που η Audi ανακοίνωσε τα στοιχεία της νέας γενιάς Α3, αυτά ήταν άκρως εντυπωσιακά. Νέοι κινητήρες, νέα πλατφόρμα, χαμηλότερο βάρος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και καμία αύξηση στο μήκος αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.601mm) και ελαφρώς μεγαλύτερο πλάτος (1.777mm), άρα και πιο άνετο εσωτερικό. Εντελώς νέα είναι και η σχεδίαση, πιστή στο DNA της Audi και ταυτόσημη με τα υπόλοιπα μοντέλα της. Το νέο Α3 θα μπορούσε κάλλιστα να περιγραφεί ως ένα μικρό τρίθυρο Α4 ή ως ένα μεγάλο Α1. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν γνώριμες λεπτομέρειες, με την κλασική εξαγωνική μάσκα να κυριαρχεί στο εμπρός μέρος μαζί με τα εντυπωσιακά φώτα και τα προαιρετικά LED ημέρας (σε συνδυασμό με προβολείς ξένον). Ενδιαφέρον αποκτά και το πίσω μέρος με τα LED φωτιστικά σώματα να έχουν πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση, ενώ τη σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν μια διακριτική αεροτομή οροφής και το εφέ διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Με άλλα λόγια, το νέο A3 είναι ένα ιδιαίτερα κομψό μοντέλο και σίγουρα πολύ προσεγμένο, ωστόσο παραμένει ακόμη “άγευστο” σχεδιαστικά απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές του.
Περνώντας στις πιο τεχνικές λεπτομέρειες, έχει γίνει τεράστια προσπάθεια στη μείωση του βάρους, εξοικονομώντας συνολικά 80 kg συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση (βάρος νέου Α3 1.4 TFSI στα 1.175 kg). Το 26% του αμαξώματος χρησιμοποιεί υψηλών προδιαγραφών ατσάλι που είναι και ελαφρύτερο και ανθεκτικότερο από πριν, κερδίζοντας έτσι 18 kg. Επιπρόσθετα το καπό του κινητήρα, τα φτερά και το προφίλ κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα αποτελούνται από αλουμίνιο, με όφελος ακόμη 11 kg και καλύτερη κατανομή φορτίου στον εμπρός άξονα. Ο νέος κινητήρας 1.4 TFSI ζυγίζει 21 kg λιγότερο από τον προηγούμενο, ενώ ελαφρύτεροι είναι και ο 1.8 TFSI αλλά και ο 2.0 TDI. Ακόμα και το επτατάχυτο κιβώτιο S tronic είναι σχετικά ελαφρύ (περίπου 70 kg). Η φιλοσοφία μείωσης του βάρους εφαρμόζεται σε ολόκληρο το αυτοκίνητο, ακόμη και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα είναι κατά 4 kg ελαφρύτερα, ελαφρύτερο είναι το σύστημα του air condition (-4 kg), ενώ επιπλέον βάρος μειώνεται από τις ντίζες, το νέο κέλυφος του αερόσακου του συνοδηγού, τη βάση της οθόνης ΜΜΙ (από τιτάνιο), ακόμη και από τις βίδες των ταπετσαριών οι οποίες αντικαταστάθηκαν από πολυμερή πριτσίνια.
Οπτικά η καμπίνα του νέου Α3 θυμίζει εκ πρώτης μια φαρδύτερη και ποιοτικότερη έκδοση του Α1. Η λιτή, ανάλαφρη, σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα του μικρού Audi, όπως οι κυκλικοί αεραγωγοί αεροπορικού τύπου, το κομψό πάνελ κλιματισμού και φυσικά η πτυσσόμενη οθόνη του συστήματος ΜΜΙ στην κορυφή της κονσόλας. Νέας φιλοσοφίας είναι τα καθίσματα και το τιμόνι, ενώ τα χειριστήρια είναι σαφή και φιλικά προς το χρήστη, όπως άλλωστε σε όλα τα Audi. Σε επίπεδο χώρων, παρά την τρίθυρη διάταξη του αμαξώματος, πέντε επιβάτες θα καθίσουν άνετα χάρη στις αυξήσεις σε μεταξόνιο και πλάτος, ενώ ο χώρος φόρτωσης είναι στα 365 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί έως 1.100 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η γκάμα του Α3 θα εμπλουτισθεί από τις αρχές του 2013 και με την 5θυρη έκδοση Sportback με ακόμη μεγαλύτερους χώρους και φυσικά αυξημένη πρακτικότητα.
Επανερχόμενοι στο κομμάτι των κινητήρων, η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του νέου Audi A3 είναι η 1.4 TFSI με ισχύ 122 ίππων και 200 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ., ενώ προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,3’’, τελική 202 km/h και μέση κατανάλωση 5,2 lt/100km, με τους ρύπους στα 120 g CO2/km. Συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ο στροφαλοθάλαμος είναι αλουμινένιος και κατά 15 kg ελαφρύτερος, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Υπάρχει νέο σύστημα κίνησης βαλβίδων με ρουλεμάν εκκεντροφόρων χαμηλής τριβής, αλλά και τεχνολογία χαμηλών τριβών σε διάφορες περιοχές. Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης και ένα συμπαγές intercooler ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής. Βασικός κινητήρας ωστόσο είναι ο 1.2 TFSI των 105 ίππων και 175 Nm (μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km και 127 g CO2), ενώ στην κορυφή της γκάμας προς το παρόν βρίσκεται ο 1.8 TFSI των 180 ίππων και 250 Nm, ο οποίος προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,2’’ και τελική ταχύτητα 230 km/h. Σε πετρέλαιο διατίθεται αρχικά ο 2.0 TDI με 143 ίππους και 320 Nm ροπής, ο οποίος εκτός από καλές επιδόσεις εξασφαλίζει και χαμηλούς ρύπους (106 g CO2/km). Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις quattro (1.8 TFSI και 2.0 TDI) καθώς και νέοι κινητήρες, όπως ο 1.4 TFSI 140ps που θα σταματά τη λειτουργία κυλίνδρων προς όφελος της κατανάλωσης κι ένας 1.6 TDI με μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα και εκπομπές CO2 στα 99 g/km. Φυσικά οι λάτρεις των επιδόσεων θα έχουν να περιμένουν το νέο Audi S3 με ισχύ στους 300 ίππους.
Στο οδηγικό μέρος, το νέο A3 είναι καλύτερο όσο ποτέ, ενώ για πρώτη φορά η Audi προσφέρει προαιρετικά το σύστημα “drive select” (στάνταρ στην έκδοση Ambition), το οποίο προσφέρει στον οδηγό 5 διαφορετικά οδηγικά στιλ, ανάλογα με τις ορέξεις του. Ουσιαστικά το σύστημα επενεργεί στο ηλεκτρονικό γκάζι, στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο S tronic (στον 1.8 TFSI). Με το πάτημα ενός μπουτόν, ο οδηγός αποφασίζει εάν τα συστήματα θα λειτουργούν με γνώμονα την άνεση, το σπορ στιλ ή αυτόματα. Επιπλέον υπάρχει μια επιλογή για μέγιστη οικονομία αλλά και μια πέμπτη επιλογή που ο οδηγός προγραμματίζει το δικό του προσωπικό προφίλ.
Το νέο Audi A3 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές από 20.500 ευρώ (1.2 TFSI Efficiency). Ο βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει 9 αερόσακους, ABS, ESC και EDL, σύστημα start-stop, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Επιπρόσθετα η έκδοση Ambition (από 22.500 ευρώ) διαθέτει το Audi Drive Select, σπορ καθίσματα, επενδύσεις εσωτερικού σε αλουμίνιο, σπορ τριάκτινο τιμόνι, ηχοσύστημα Audi MMI με αναδυόμενη οθόνη 5,8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σπορ ανάρτηση και ζάντες 17 ιντσών. Οι τιμές των εκδόσεων 1.4 TFSI διαμορφώνονται από τις 22.200 ευρώ και οι 1.8 TFSI 180ps από 25.900 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις TDI από 23.500 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη:
Νέο Audi A3 Sportback το 2013
Νέο Audi S3 με 300ps το 2013
Οδηγούμε το Audi A1 1.2 TFSI 86ps
First drive: Volvo V40
Αυτό είναι το Volkswagen Golf VII