Τα πρώτα επίσημα στοιχεία για το εντελώς νέο Toyota Yaris δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ιαπωνική φίρμα. Το 4ης γενιάς Yaris είναι ριζικά αλλαγμένο, σχεδιαστικά αλλά και κατασκευαστικά. Βασίζεται στη νέα εκδοχή GA-B της πλατφόρμας TNGA, την οποία η μάρκα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη μικρή κατηγορία. Παράλληλα υιοθετεί έναν εντελώς νέο 3-κύλινδρο κινητήρα σε συνδυασμό με το 4ης γενιάς υβριδικό της σύστημα. Χαρακτηριστικό είναι ότι επιτέλους το Yaris φαίνεται να απέκτησε έναν πιο νεανικό χαρακτήρα, κοιτάζοντας κατάματα τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Το πιο νεανικό Yaris;
Έχει ένα δυναμικό εμπρός τμήμα, τονισμένα τόξα των τροχών και ένα εντυπωσιακό πίσω μέρος που φαίνεται να δανείζεται στοιχεία από το επιτυχημένο Toyota C-HR. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την Toyota, η νέα γενιά του μοντέλου είναι ακόμη πιο φιλική στην χρήση, κυρίως εντός πόλης, και πιο ασφαλής. Από πλευράς μεγέθους, το νέο Yaris έχει μικρύνει ανεπαίσθητα σε μήκος, όντας 5 χλστ. μικρότερο σε μήκος (συνολικά 3,940 μέτρα), αλλά έχει αυξημένο κατά 50 χλστ. μεταξόνιο (2,560 μ.). Αυτή η αλλαγή βελτιώνει τη σταθερότητα στο δρόμο και χαρίζει πρόσθετη ευελιξία σε ελιγμούς αλλά και στο παρκάρισμα.
Την ίδια στιγμή, το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 40 χλστ. (στα 1,470 μ.), χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια των επιβατών. Αυξημένο κατά 50 χλστ. είναι και το πλάτος του αυτοκινήτου. Ως αποτέλεσμα, το νέο Yaris δείχνει πιο δυναμικό και πιο φαρδύ, κάτι που ενισχύεται οπτικά και από την προαιρετική διχρωμία στην οροφή του.
Επίσης ένα νέο χαρακτηριστικό στο γενικότερο του ύφος και σχήμα αποτελεί η τραβηγμένες προς τα πίσω εμπρός κολόνες. Με αυτό τον τρόπο το καπό δείχνει πιο μακρύ, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να “χτίσουν” έναν συνολικά πιο δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα. Οι προβολείς τεχνολογίας LED, το “ανοιχτό” ρύγχος και οι έντονες νευρώσεις συνθέτουν την εμπρός όψη του μοντέλου.
Πιο ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα στο πίσω μέρος, όπου εδώ ξεκάθαρες είναι οι επιρροές από το δημοφιλές crossover, το C-HR. Έτσι, τα πίσω φώτα έχουν ένα τρισδιάστατο σχήμα και έντονες γωνίες. Μάλιστα, ανάμεσά τους υπάρχει ένα μαύρο τμήμα που τα ενώνει οπτικά δημιουργώντας έτσι ένα πιο κομψό και ενδιαφέρον look που αν μη τι άλλο είναι πρωτόγνωρο για μοντέλο Toyota.
Σύγχρονο και πιο ποιοτικό εσωτερικό
Ριζικά αναβαθμισμένη είναι η εικόνα στο εσωτερικό του νέου Yaris. Ακολουθώντας μια μινιμαλιστική σχεδίαση, η καμπίνα χαρακτηρίζεται από μια αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και επενδύσεων. Τόσο στο ταμπλό όσο στις πόρτες και στα καθίσματα. Το τιμόνι έχει μικρύνει σε διάμετρο και έχει αρκετά ενδιαφέρουσα σχεδίαση, ενσωματώνοντας και χειριστήρια για όλες τις βασικές λειτουργίες. Ωστόσο, την παράσταση φαίνεται να κλέβει η μεγάλη οθόνη του multimedia, η οποίο ακολουθεί τα πρότυπα της εποχής και “αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό.
Για πρώτη φορά σε Yaris συναντούμε και σύστημα head-up-display με μια προβολή 10 ιντσών στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Παρέχει σημαντικές πληροφορίες για την οδήγηση μαζί με προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας και οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Διαθέσιμα ως έξτρα εξοπλισμός είναι και στοιχεία όπως ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων, θερμαινόμενο τιμόνι και ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας.
Νέος υβριδικός κινητήρας
Η Toyota δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα υβριδικά της σύνολα και γι αυτό εξέλιξε για το Yaris ένα εντελώς νέο σύνολο που ονομάζει 1.5 Hybrid Dynamic Force. Πρόκειται για έναν 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με την 4ης γενιάς υβριδική τεχνολογία της Toyota και παρέχει 15% περισσότερη ισχύ και 20% χαμηλότερη κατανάλωση. Η όλη τεχνολογία του συνόλου είναι αντίστοιχη του μεγαλύτερου 2-λιτρου συνόλου που κινεί και τη νέα Corolla. Οι μπαταρίες lithium-ion του υβριδικού συστήματος είναι πιο αποδοτικές και ελαφρύτερες κατά 27%. Σύμφωνα με την Toyota αυξάνουν τη συνολική απόδοση, επιτρέποντας στο Yaris να επιταχύνει πιο γρήγορα.
Η επίσημη ανακοίνωση δεν περιλαμβάνει για την ώρα αναλυτικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά και στοιχεία ισχύος και ροπής. Ακόμη, με μια λιτή πρόταση η Toyota προσθέτει πως πέρα από την υβριδική έκδοση, η γκάμα θα περιλαμβάνει και δύο ακόμη 3-κύλινδρους κινητήρες βενζίνης 1.0 και 1.5 λίτρων.
Τέλος, άξια αναφοράς είναι η προσπάθεια που έχει γίνει σε θέματα ασφάλειας, αφού το Yaris σύμφωνα με την μάρκα σχεδιάστηκε ως το πιο ασφαλές αυτοκίνητο στην κατηγορία. Και αυτό επιτυγχάνεται με νέες προσθήκες στον τομέα της ενεργητικής αλλά και της παθητικής ασφάλειας. Μάλιστα το Yaris είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που θα εφοδιάζεται με έναν κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στις εμπρός θέσεις, που θα προστατεύει τους επιβάτες σε πλευρική σύγκρουση. Διαθέσιμα θα είναι ακόμη συστήματα υποστήριξης του οδηγού όπως προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα “lane trace assist” και άλλα αντίστοιχα που διαθέτει και η Corolla. Και όλα αυτά τα συστήματα υπό την ομπρέλα που ονομάζεται “Toyota Safety Sense” και θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Yaris.
Το νέο Toyota Yaris θα λανσαριστεί το 2020, ενώ στην Ελλάδα είναι πιθανότατα να το δούμε στο δεύτερο μισό του έτους.