Με το νέας γενιάς Ranger να αναμένεται το 2023, η Ford σηκώνει το σεντόνι και στο κορυφαίο Ranger Raptor, το οποίο πλέον έρχεται με έναν twin-turbo 3-λιτρο κινητήρα και 288 ίππους!

Αφιερωμένο αποκλειστικά στους λάτρεις της οδήγησης και της εκτός δρόμου περιπέτειας, το νέας γενιάς Ford Ranger Raptor σηκώνει ακόμη περισσότερο τον πήχη. Δια χειρός Ford Performance, το νέο Ranger Raptor θα είναι το πρώτο μοντέλο της Next-Gen οικογένειας Ranger που λανσάρεται στην Ευρώπη, αφού οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι του 2022.

Περισσότερη δύναμη

Η μεγαλύτερη είδηση στο Raptor είναι η υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost. Αυτός βελτιστοποιήθηκε από την Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 ίππων και ροπή 491 Nm. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης. Η Ford Performance εφάρμοσε και ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος. Το anti-lag διατίθεται στο πρόγραμμα Baja και διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι. Έτσι επιτρέπεται ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Ford Ranger RaptorΈτσι το νέο Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, στο χώμα, στη λάσπη και στην άμμο. Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ από ένα μπουτόν στο τιμόνι ή τα drive modes. Έτσι διαθέσιμα είναι τα Quiet, Normal, Sport και βεβαίως Baja, το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα.

Ο σημερινός κινητήρας ντίζελ 2.0L EcoBlue bi turbo θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor από το 2023. Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 10 σχέσεων.

Δείτε τη video-δοκιμή του τρέχοντος Ranger Raptor

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Το νέο Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του απλού Ranger. Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor για στοιχεία όπως η κολόνα C, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα μοναδικά στοιχεία έδρασης των bumpstops, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ.

Η ανάρτηση είναι πλήρως επανασχεδιασμένη. Έχουμε νέους, ανθεκτικοούς, αλλά και αλουμινένιους πάνω και κάτω βραχίονες, μεγαλύτερες διαδρομές στα αμορτισέρ και αναβαθμισμένο πίσω σύνδεσμο Watt. Όλα αυτά προκειμένου να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Τα αμορτισέρ είναι και πάλι της FOX, στη νέα γενιά 2.5” Live Valve Internal Bypass και υιοθετούν τεχνολογία αιχμής. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με αυτά του απερχόμενου μοντέλου.

Για προστασία από απότομο τερματισμό της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος.

Η ικανότητα κίνησης σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, ενώ προστατεύει και το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το Raptor είναι επίσης διαφορετικό από τα απλά Ranger. Έχουμε φουσκωμένα φτερά, νέα μάσκα εμπρός και ανθεκτικούς προφυλακτήρες. Οι προβολείς είναι LED matrix με φώτα ημέρας LED και διαθέτουν προγνωστικό φωτισμό στροφών, αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας και αυτόματη δυναμική ρύθμιση ύψους δέσμης. Οι ζάντες είναι αποκλειστικές στο Raptor, 17 ιντσών, και συνδυάζονται με all terrain ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Επιπρόσθετα, οι λειτουργικές εισαγωγές αέρα, μια σειρά από αεροδυναμικά στοιχεία καθώς και τα πλαϊνά σκαλοπάτια από χυτό αλουμίνιο αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του μοντέλου.

Έλεγχος παντός εδάφους

Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά. Ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης. Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών – από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και ο,τιδήποτε ενδιάμεσο – βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης. Σε αυτ’α περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja που είναι σχεδιασμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.

Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων. Από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Συνολικά έχουμε τρία προφίλ για κίνηση σε άσφαλτο (Normal, Sport, Slippery) και τέσσερα για εκτός δρόμου: Rock crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja.

Ford Ranger RaptorΣπορ αίσθηση στην καμπίνα

Το εσωτερικό τονίζει με τη σειρά του τον γεμάτο δυναμισμό χαρακτήρα του Ranger Raptor. Υπάρχουν σπορ καθίσματα εμπνευσμένα από μαχητικά αεροσκάφη, με ενισχυμένη υποστήριξη στο σώμα. Οι πινελιές Code Orange στον πίνακα οργάνων, στις επενδύσεις και τα καθίσματα, αντανακλώνται στον ambient φωτισμό που έχει μια κεχριμπαρένια (χρυσοκίτρινη) λάμψη. Το τιμόνι είναι θερμαινόμενο τιμόνι και φυσικά όπως στο τρέχον μοντέλο έχει σημάδι ευθείας, χαρακτηριστικό που συναντούμε σε καθαρόαιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Στο κομμάτι της τεχνολογίας, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 12,4” ως πίνακας οργάνων και μία κεντρική οθόνη αφής 12” για το σύστημα ψυχαγωγίας SYNC 4A. Το ηχοσύστημα είναι 10-ηχείων της B&O.

Δείτε ακόμα:

Αυτό είναι το νέο Ford Ranger, στην αγορά το 2023