
Όχι ένα, αλλά πέντε νέα μοντέλα ανακοίνωσε η Lotus στο Παρίσι, αλλάζοντας την εικόνα της προς το καλύτερο και υποσχόμενη να συνεχίσει ιδιαίτερα δυναμικά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Έτσι, οι φανατικοί της βρετανικής μάρκας έχουμε κάθε λόγο να περιμένουμε το 2013, καθώς από τότε αναμένονται στην κυκλοφορία οι νέες Lotus Elan, Elise, Esprit, Eterne και όπως ήδη γνωρίζουμε Elite.
Lotus Elan Concept

Lotus Elise Concept
Το δημοφιλέστερο μοντέλο της σύγχρονης ιστορίας της Lotus είναι χωρίς αμφιβολία η Elise. Πρόκειται για ένα ελαφρύ, συμπαγές και άκρως διασκεδαστικό αυτοκίνητο που σύμφωνα με τα σχέδια της Lotus τείνει να μεταλλαχθεί σε ένα entry level exotic. Η νέα Elise, που παρουσιάζεται ως concept, θα εφοδιάζεται με έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 320 ίππων (της Toyota), θα έχει 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή προαιρετικά αυτόματο με paddles, ενώ η ουσία παραμένει η ίδια καθώς θα ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.100 κιλά. Αυτό σημαίνει πως διατηρεί τον lightweight χαρακτήρα της, ενώ θα απαιτεί μόλις 4,3 δευτερ. για το 0-100 km/h. Η τιμή της στην Αγγλία θα είναι 40.000 ευρώ, ενώ η Lotus υπόσχεται πως θα διατεθούν και πιο φθηνές εκδόσεις (χωρίς turbo δηλαδή) μετά το λανσάρισμα, δηλαδή κάπου στο 2015. Η νέα Elise θα έρθει με υφασμάτινη και με σκληρή οροφή.
Lotus Esprit Concept
Το τελευταίο διάστημα και μετά τις ανακοινώσεις της Lotus περί “αλλαγής πλεύσης”, πολλοί ήταν αυτοί που περίμεναν την επιστροφή της θρυλικής Esprit. Ε λοιπόν, η Esprit είναι εδώ! Η καλύτερα, θα είναι εδώ το 2013 για να μπει στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων και να τεθεί αντιμέτωπη με μοντέλα όπως η Ferrari 458 Italia, η Porsche 911 και η Aston Martin DB9. Αυτό θα το καταφέρει τόσο λόγω της δυναμικής της σχεδίασης όσο και λόγω ενός πανίσχυρου V10 κινητήρα, χωρητικότητας 5,0 λίτρων και απόδοσης 620 ίππων! Το διθέσιο αμάξωμα θα επιταχύνει στα 100 km/h σε 3,5 δευτ. με τελική που θα αγγίζει τα 330 km/h. Όπως και η Elite, θα διαθέτει προαιρετικά σύστημα KERS (Kinetic Energy Recovery System) που θα συγκεντρώνει ενέργεια από το φρενάρισμα, θα την αποθηκεύει και στη συνέχεια θα τη διοχετεύει όταν ο οδηγός το επιλέξει ως μια έξτρα ώθηση (κάτι σαν νίτρο δηλαδή αλλά με δωρεάν φουλάρισμα). Η τιμή της Esprit στην Αγγλία του 2013 θα είναι στις 130.000 ευρώ.
Lotus Eterne hybrid Concept
Σημάδι ότι το τέλος του κόσμου πλησιάζει: η Lotus θα κατασκευάσει 4θυρο υβριδικό σεντάν! Εντάξει, μπορεί να μη θυμίζει τα γνωστά υβριδικά σεντάν της αγοράς, ωστόσο είναι κάτι που σίγουρα ακούγεται και δείχνει περίεργο Η Lotus Eterne -έστω και ως πρωτότυπο- αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για τη μάρκα από το Norfolk, βάζοντας τη στα χωράφια των Porsche Panamera, Aston Martin Rapide και Audi A7 Sportback. Κι αυτό γιατί ο V10 των 5,0 λίτρων (της Toyota) αποδίδει 620 ίππους και όπως και η Esprit και η Elite, διατίθεται με KERS. Η Eterne θα διατίθεται με κίνηση πίσω ή τετρακίνηση, ενώ ως γνήσια Lotus θα προσφέρει και καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 4,0 δευτ. και τελική 314 km/h). Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2015, ενώ υπολογίζεται να κοστίζει περίπου 140.000 ευρώ.
Lotus Elite Concept
Η πρώτη γεύση από το μέλλον της Lotus μας δόθηκε πριν μερικές ημέρες με την Elite, ένα υπεραυτοκίνητο που έρχεται την άνοιξη του 2014 για να μπει στην ελίτ της κατηγορίας και να ανταγωνιστεί πολλά καταξιωμένα GT υπερυψηλών επιδόσεων. Τι είναι όμως αυτή η Elite; Είναι ένα εντυπωσιακό κουπέ 2+2 θέσεων, με “μεταξωτή” σιλουέτα και αθλητικό design, που εφοδιάζεται με V8 κινητήρα 5,0 λίτρων, απόδοσης 620 ίππων (προέρχεται από το Lexus IS-F). Η Lotus ανακοινώνει πως η Elite θα φτάνει τα 100 km/h από στάση σε περίπου 3,5 με 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική θα είναι 315 km/h. Η Elite θα είναι η πρώτη Lotus με κινητήρα εμπρός μετά την Elan της δεκαετίας των ’90s, η οποία θα είναι διαθέσιμη και ως υβριδική, χρησιμοποιώντας το σύστημα KERS που η ίδια η εταιρία ανέπτυξε, επιδιώκοντας έτσι χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Η εταιρία ανακοινώνει τιμές που θα διαμορφώνονται από τις 137.000 ευρώ, τιμή Αγγλίας.
Και μερικές Live εικόνες από την έκθεση του Παρισιού: