Αποκαλύφθηκε η νέα γενιά του Seat Leon, το οποίο και είναι το πιο προηγμένο μοντέλο της μάρκας έως σήμερα. Θα διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και σε δύο υβριδικές εκδόσεις.

Οι ισπανοί επιστρέφουν στην κατηγορία των hatchback με το νέας γενιάς Leon, ένα μοντέλο που έρχεται να τοποθετηθεί απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους όπως το Volkswagen Golf, το Ford Focus και το Opel Astra. Το Leon ήταν πάντα ο βασικός πυλώνας στη γκάμα της Seat και σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, έχοντας σημειώει περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις στη διάρκεια των τριών γενεών του. Τώρα, το μοντέλο επιστρέφει στην τέταρτη γενιά που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να συνεχίσει αυτό το τεράστιο επίτευγμα για τη μάρκα.

Seat Leon

Το νέο Leon συνδυάζει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά κάθε νέου Seat, προσθέτοντας κομψότητα και σπορτίφ ύφος στην compact κατηγορία. Με την πρώτη ματιά διακρίνουμε μια πιο τολμηρή σχεδίαση εμπρός και πίσω, ενώ αυξημένες είναι και οι διαστάσεις του σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo του ομίλου Volkswagen και στην 5-θυρη έκδοση έχει μήκος 4,368mm (+86mm), πλάτος 1,800mm (-16mm) και ύψος 1,456mm (-3mm). Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.686mm, δηλαδή 50mm περισσότερο από την τρίτη γενιά Leon. Διαθέσιμη θα είναι και μια έκδοση Sportstourer, για όσους ζητούν έξτρα χώρους. Το μοντέλο σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και παράγεται στη Βαρκελώνη.

Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζουν οι προβολείς LED που στρέφονται προς τα πίσω, παρέχοντας ένα οπτικό αποτέλεσμα φρυδιού, ενώ υιοθετείται μια νέας σχεδίασης μάσκα θυμίζοντας το μεγαλύτερο SUV της Seat, το Tarraco. Πίσω ξεχωρίζουν τα LED φώτα που συνδέονται από τον κατά μήκος φωτισμό, δημιουργώντας έτσι μια χαρακτηριστική φωτεινή επιγραφή τη νύχτα.

Seat Leon

Hi-Tech εσωτερικό

Αντίστοιχα hi-tech είναι και το εσωτερικό του νέου Seat Leon, ακολουθώντας μια νέα μινιμαλιστική προσέγγιση. Υπάρχουν λεπτές επιφάνειες, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό δίνει την αίσθηση πως αιωρείται. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, η εργονομία αναμένεται να είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το 5-θυρο Leon έχει χώρο αποσκευών 380 λίτρα, όπως και στην προηγούμενη γενιά, ενώ το Sportstourer προσφέρει 617 λίτρα, 30 λίτρα περισσότερο από την προηγούμενη γενιά του.

Το νέο Seat Leon είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο όχημα της μάρκας. To Digital Cockpit διαθέτει έναν υψηλής ευκρίνειας ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα infotainment. Το standard Media system διαθέτει οθόνη 8,25’’με συμβατότητα smartphone ενώ το μεγαλύτερο σύστημα Navi οθόνης 10’’ προσφέρει 3D συνδεδεμένη πλοήγηση, τεχνολογία οθόνης τύπου Retina, φυσικό έλεγχο φωνής καθώς και αναγνώριση χειρονομίας. Το σύστημα Full Link επιτρέπει τη σύνδεση κινητών μέσω Android Auto ή ασύρματου Apple CarPlay, ενώ υπάρχει και ειδική θήκη κινητού με επαγωγική φόρτιση της συσκευής.

Οι κινητήρες του νέου Seat Leon

Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), diesel (TDI), συμπιεσμένου φυσικού αερίου (TGI), mild-hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid). Σε βενζίνη, βασικός κινητήρας είναι ο 1.0 TSI με 90 και 110ps, ενώ ακολουθεί ο 1.5 TSI με 130 και 150ps. Στην κορυφή είναι ο 2.0 TSI 190ps σε συνδυασμό με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

Σε πετρέλαιο διατίθεται ο 2.0 TDI με 115 και 150ps, ενώ για όσους ζητούν ακόμη καλύτερη οικονομία, υπάρχει ο κινητήρας φυσικού αερίου 1.5 TGI 130ps. Για πρώτη φορά, το Leon περιλαμβάνει επίσης 48V mild hybrid τεχνολογία (eTSI), επιτρέποντας ακόμη υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων. Η τεχνολογία συνδυάζεται με τους 1.0 TSI 110ps και 1.5 TSΙ 150ps, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Ωστόσο, η Seat επεκτείνει τη χρήση της ηλεκτροκίνησης με μια plug-in hybrid έκδοση που συνδυάζει έναν ηλεκτρικό κινητήρα, τον θερμικό 1.4 TSI, μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh και 6άρι κιβώτιο DSG για μια συνδυαστική απόδοση 204 ίππων. Η έκδοση αυτή θα μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 60 χλμ.

Τέλος, στον τομέα της ασφάλειας, το 4ης γενιάς Leon ενσωματώνει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του predictive adaptive cruise control, emergency assist και travel assist, ώστε να γίνει το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα.