Με κάθε επισημότητα, αυτή είναι η Alfa Romeo Tonale, το τρίτο μοντέλο στη γκάμα της μάρκας, ένα SUV βεβαίως και μάλιστα με ελληνική υπογραφή!

Όταν μια Alfa Romeo αποκαλύπτεται είναι σπουδαία νέα για την αυτοκίνηση! Η ιταλική φίρμα έχει καταφέρει να μπει στην καρδιά όχι μόνο των petrolheads αλλά γενικότερα των οδηγών που σέβονται και απολαμβάνουν τη διαδικασία της οδήγησης. Και όπως συμβαίνει ήδη στη Stelvio, το να πετύχεις κάτι τέτοιο σε ένα SUV είναι μεγάλη υπόθεση. Χωρίς άλλη καθυστέρηση λοιπόν, αυτή είναι η Alfa Romeo Tonale. Το μοντέλο που φέρνει την Alfa απέναντι στα Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA και Volvo XC40. Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμη καλώς εχόντων από το καλοκαίρι σε τιμές που θα ανακοινωθούν πιο κοντά στο λανσάρισμα.

Σχεδιασμένη από Έλληνα!

Αν υπάρχει όμως ένα στοιχείο που κάνει την Alfa Romeo Tonale πιο σημαντική για εμάς τους Έλληνες, είναι το γεγονός ότι φέρει ελληνική υπογραφή. Το αρχικό σχέδιο του αυτοκινήτου είναι του Αλέξανδρου Λιώκη, ο οποίος είναι ο lead exterior designer σε ολόκληρο το project της Tonale. Εκτός από το σχέδιο όμως, ο Αλέξανδρος συμμετείχε σε όλα τα στάδια της μετάβασης από το χαρτί στο πρωτότυπο και από το πρωτότυπο στην παραγωγή. Στο αυτοκίνητο δηλαδή που βλέπουμε σήμερα!

Στο καθαρά αισθητικό κομμάτι, προφανώς και έχουμε μπροστά μας μια γνήσια Alfa, ακόμη και αν διαφοροποιείται πλήρως από τις αδελφές Giulia και Stelvio. Έχουμε δηλαδή μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα, κάτι που χαρίζει φρεσκάδα. Ταυτόχρονα υπάρχουν τρανταχτές αναφορές σε ιστορικές Alfa Romeo που προσδιορίζουν τη νέα ταυτότητα στην Tonale.

Alfa Romeo TonaleΣτοιχεία όπως τα τριπλά φωτιστικά σε κάθε πλευρά εμπρός, που σε κάποιους ίσως θυμίσουν τη θρυλική SZ Zagato ή ακόμη και την πιο πρόσφατη 159. Το πίσω παρμπρίζ που τελειώνει σε νοητό “V” και τα επίσης τριπλά LED φώτα δημιουργούν την αίσθηση που κάποτε γνωρίσαμε στη Brera. Από την άλλη, η χαρακτηριστική “GT Line”, η γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου από το πίσω μέρος μέχρι και το μπροστά, θυμίζει τη μορφή της Giulia GT, ενώ οι κομψοί όγκοι φέρνουν στη σκέψη θρυλικά μοντέλα όπως η 8C Competizione. Στο εμπρός μέρος το “Trilobo” -η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα- και το “Scudetto”(η σύνθεση της μάσκας με τους εκατέρωθεν αυτής αεραγωγούς) κυριαρχούν, δίνοντας μια ξεχωριστή και άμεσα αναγνωρίσιμη παρουσία στο δρόμο. Και φυσικά είναι οι τροχοί “telephone dial” που θυμίζουν ΚΑΘΕ Alfa Romeo που έχει κυκλοφορήσει.

Alfa Romeo TonaleΌλα αυτά διανθισμένα με σύγχρονες στυλιστικές λεπτομέρειες, όπως η κυψελοειδής μάσκα, τα εντυπωσιακά DRL και φυσικά τα σχεδόν ενιαία πίσω φώτα που εννοώντας με μια φωτιζόμενη μπάρα, δημιουργώντας μια φωτεινή υπογραφή που θα αποτελέσει ξεκάθαρο αναγνωριστικό της Tonale. Και μιλώντας για φώτα, εμπρός έχουμε φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix με δύο προηγμένες τεχνολογίες. Η πρώτη είναι η “Adaptive Driving Beam”, η οποία αυτόματα προσαρμόζει τα φώτα σύμφωνα με την ταχύτητα και τις συνθήκες οδήγησης, ενώ η δεύτερη με την ονομασία “Glare-Free High Beam Segmented Technology”, αυτόματα αναγνωρίζει την κίνηση ώστε να μην “τυφλώνει” τα άλλα οχήματα. Στις στροφές βελτιώνει το φωτισμό για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Σύγχρονο αλλά κλασικό εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της μάρκας στους αγώνες, με την εστίαση να βρίσκεται στον οδηγό, ο οποίος και έχει εύκολη πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια. Κάθε στοιχείο στην καμπίνα έχει σχεδιαστεί με απόλυτη προσήλωση στην λεπτομέρεια και την υψηλή ποιότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός στις 12.25”, ωστόσο το χαρακτηριστικό κάλυμμα του (Cannocchiale) δίνει την αίσθηση δύο μεγάλων στρογγυλών αναλογικών οργάνων. Το τιμόνι είναι σπορ σχεδίασης, αντίστοιχο με αυτό των Giulia/Stelvio και ενσωματώνει το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Από πίσω, τα μεγάλα αλουμινένια paddles εξασφαλίζουν μια έξτρα σπορ αίσθηση αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε “χειροκίνητη” λειτουργία. Χαρακτηριστικό που συναντούμε σε όλες τις Alfa, πλέον και στην Tonale, είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί του κλιματιστικού.

Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται το νέο σύστημα πολυμέσων, με προσαρμοζόμενο σύστημα Android, αναβαθμίσεις Over-the-Air, αλλά και υπηρεσίες που προσφέρονται ώστε το όχημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις. Η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών παρέχει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.

Με τεχνολογία NFT

Σε παγκόσμια πρώτη, η Tonale, χρησιμοποιεί την τεχνολογία NFT (non-fungible token), η οποία αποτελεί μια πραγματική καινοτομία για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Alfa Romeo είναι ο πρώτος κατασκευαστής που συνδέει ένα αυτοκίνητο με το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT. Η τεχνολογία βασίζεται στο πρότυπο “blockchain card” που παρέχει ένα απόλυτα εμπιστευτικό και χωρίς δυνατότητα αλλοίωσης ιστορικό των βασικών παραμέτρων στη ζωή ενός οχήματος. Με τη συγκατάθεση του χρήστη, το σύστημα NFT καταγράφει μια σειρά δεδομένων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εγγύηση ότι το όχημα έχει συντηρηθεί σωστά, στοιχείο που επιδρά ιδιαίτερα θετικά στη μεταπωλητική αξία του οχήματος.

Τρεις κινητήρες στο λανσάρισμα

Ενδιαφέροντα είναι τα νέα και στο κομμάτι των κινητήρων, αφού από το λανσάρισμα η Tonale θα διατίθεται σε τέσσερις επιλογές. Δύο ήπια υβριδικές 48V, μια Plug-in Υβριδική και μια diesel. Ειδικά για τις ήπια υβριδικές έκδοση, ο νέος κινητήρας Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος με 160 και 130 ίππους και αποτελεί μια αποκλειστική για την Alfa Romeo επιλογή. Ο κινητήρας αυτός είναι χωρητικότητας 1,5 λίτρου και έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας (στην έκδοση των 160ps). Συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT 7 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα “P2” 48V, με απόδοση 15 kW (20ps) και 55 Nm ροπής.

Μάλιστα, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, η Alfa Romeo προσφέρει ένα σύστημα 48V αυξημένων δυνατοτήτων με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Κυρίως στην εκκίνηση από ένα φανάρι ή στους ελιγμούς στάθμευσης.

Alfa Romeo TonaleΣτην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η αποκλειστική για την Tοnale έκδοση Plug-in Hybrid Q4, με απόδοση 275 ίππων και επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. Η ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου θα είναι έως 80χλμ. στον αστικό κύκλο (περισσότερα από 60χλμ. σε μικτές συνθήκες), τιμές που βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας. Το σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων. Αυτός κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 90 kW (122ps) κινεί τους πίσω τροχούς κάνοντας το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Μάλιστα η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας έτσι κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης. H Plug-in Hybrid Tonale Q4 εφοδιάζεται με μπαταρία 15,5 kWh που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 100 kW. Η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW.

Τη γκάμα κινητήρων συμπληρώνει ο νέος diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 130 ίππους και 320 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT,6 σχέσεων, της Alfa Romeo.

Alfa Romeo TonaleΑποκλειστικές τεχνικές λύσεις

Σύμφωνα με τη μάρκα, η Tonale θα αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία της, όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά. Εξασφαλίζει τη δυναμική συμπεριφορά ενός σπορ αυτοκινήτου με τη βέλτιστη κατανομή βάρους και το πιο άμεσο σύστημα (13,6) διεύθυνσης στην κατηγορία. Παράλληλα αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που διαθέτει το καινοτόμο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System) και paddles αλλαγής ταχυτήτων από αλουμίνιο. Στοιχεία που κανείς συναντά και στις Giulia και Stelvio. Το σύστημα πέδησης ολοκληρώνουν οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους στον πίσω άξονα.

Στον τομέα τον αναρτήσεων, η Tonale χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου MacPherson σε όλους τους τροχούς και αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Koni. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Plug-in Hybrid Q4. Οι εκδόσεις Hybrid και diesel έχουν κίνηση εμπρός, ενώ εφοδιάζονται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Διαθέσιμη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση “Dual Stage Valve” με δύο επιλογές λειτουργίας (Comfort, Sport), η οποία συνεργάζεται με το σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. που εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις της Tonale.

Οι παραγγελίες ανοίγουν την άνοιξη

Η Alfa Romeo Tonale θα κατασκευάζεται σε μια νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο “Giambattista Vico” της Stellantis στο Pomigliano d’Arco, στη Νάπολη της Ιταλίας. Διαθέσιμα θα είναι δύο επίπεδα εξοπλισμού, Super και Ti, το κάθε ένα με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Στην περίπτωση της Super ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει επιπλέον το πακέτο Sprint με στοιχεία που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Στην περίπτωση της Ti, όπου η έμφαση δίνεται στην κομψότητα και στον ξεχωριστό χαρακτήρα, η επιλογή του πακέτου Veloce προσφέρει επιπλέον σπορ χαρακτήρα.

Οι παραγγελίες της νέας Alfa Romeo Tonale αναμένεται να ξεκινήσουν την προσεχή άνοιξη με την ειδική έκδοση λανσαρίσματος “EDIZIONE SPECIALE”.

Φωτογραφίες

Δείτε ακόμη: