Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Kia Sportage

Kia Sportage

Το εντελώς νέο Kia Sportage αποκαλύπτεται και ετοιμάζεται για το πανευρωπαϊκό του ντεμπούτο στην έκθεση του Μονάχου.

Το γνωρίζαμε, το περιμέναμε! Το νέας γενιάς Kia Sportage φτάνει και στην Ευρώπη, με μικρές αλλαγές συγκριτικά με το «παγκόσμιο» Sportage που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Για πρώτη φορά μάλιστα η Kia έκανε τον διαχωρισμό και δημιούργησε ένα μοντέλο αποκλειστικά για την αγορά της Ευρώπης.

Σχεδιαστικά βεβαίως έχουμε μια επανάσταση! Με την έννοια του ότι τίποτα πέρα από την ονομασία δε θυμίζει το Sportage που γνωρίζαμε έως σήμερα. Κομψό, δυναμικό και τέρμα μοντέρνο, το νέο μοντέλο δείχνει εκ πρώτης σαν concept car. Κι όμως αυτό που βλέπουμε είναι 100% έκδοση παραγωγής. Ξεχωρίζουν σημεία όπως η «ανοιχτή εμπρός μάσκα και τα φώτα LED σε σχήμα boomerang να περικλείουν τους κανονικούς προβολείς στα άκρα της μούρης. Έξτρα αεραγωγοί πιο κάτω, όλοι σε ένα κυψελωτό μοτίβο, δίνουν μια νότα δυναμισμού, μαζί με το χαρακτηριστικό σχήμα της επάνω «Tiger Nose» μάσκας. Αυτό είναι το «Opposites United», όπως ονομάζεται η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Kia. Αποτελεί τον πυρήνα του νέου Sportage, επηρεάζοντας φυσικά κάθε πτυχή της εμφάνισης του.

Kia SportageΠέρα από την συνολική εμφάνιση, αυτό που βλέπουμε για πρώτη φορά σε ένα Sportage είναι η διχρωμία οροφής. Αυτή μάλιστα τονίζεται ακόμα πιο πολύ από τον σχεδιασμό της πίσω κολώνας C, που σε συνδυασμό με τη χρωμιωμένη βασική γραμμή σχηματίζει ένα νοητό «Ζ». Ωστόσο εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος, με κυριότερο χαρακτηριστικό τα φώτα. Αυτά δίνουν την εντύπωση ότι ενσωματώνονται στο αμάξωμα με ακρίβεια, ενώ συνδέονται με μια λεπτή οριζόντια ρίγα τονίζοντας έτσι το πλάτος του αυτοκινήτου. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το Sportage διαθέτει ζάντες 17, 18 ή 19 ιντσών.

Kia SportageΤολμηρό και εσωτερικά

Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του νέου Sportage, με σχεδίαση προσανατολισμένη στον οδηγό. Η καμπίνα συνδυάζει τεχνολογία και πολυτελή χαρακτηριστικά, υλικά υψηλής ποιότητας και μοντέρνο στυλ. Στο επίκεντρο φυσικά βρίσκεται το καμπύλο πάνελ που σε μία ενιαία επιφάνεια ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του multimedia. Θυμίζει Mercedes θα πουν πολλοί και όχι άδικα, αφού κάτι αντίστοιχο βρίσκουμε πχ και στη GLA. Και οι δύο οθόνες στο Sportage έχουν διαγώνιο στις 12,3 ίντσες.

Kia SportageΔιαθέσιμες φυσικά είναι όλες οι τελευταίες τεχνολογίες, γραφικά υψηλής ανάλυσης αλλά και συνδεσιμότητα με smartphone, επιτρέποντας ακόμη και έλεγχο από απόσταση μέσω της εφαρμογής Kia Connect. Η εφαρμογή προσφέρει εύχρηστες πληροφορίες όπως για παράδειγμα αν το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο και τα παράθυρά του κλειστά ή την τελευταία θέση στάθμευσης.

Το δεύτερο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο νέο Sportage είναι η κεντρική κονσόλα. Αυτή παρέχει χώρο αποθήκευσης, δυνατότητα διαμόρφωσης του λειτουργικού συστήματος, ποτηροθήκες και διακόπτες soft touch. Οι τελευταίοι βρίσκονται σε υπερυψωμένη θέση παράλληλα με τον περιστροφικό επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Μια θέση για smartphone προσφέρει ασύρματη φόρτιση υψηλής ταχύτητας 15W.

Η νέα γενιά έχει αυξημένης χωρητικότητας πορτ μπαγκάζ (591 λίτρα), καθώς και περισσότερο «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια σε σχέση με το απερχόμενο Sportage.

Σε βενζίνη, diesel, υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις

Το νέο Kia Sportage θα λανσαριστεί με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών τεχνολογιών, σε βενζίνη αλλά και πετρέλαιο. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται μια plug-in υβριδική έκδοση (PHEV) ισχύος 256 ίππων. Συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης 1.6 T-GDI με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW και μια μπαταρία 13,8 kWh. Στο Sportage PHEV, η μπαταρία τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και ανάλογα πρακτικούς και άνετους εσωτερικούς χώρους.

Αντίθετα, το υβριδικό μοντέλο (HEV) έχει τη μπαταρία τοποθετημένη κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, με αποτέλεσμα ο χώρος των ποδιών να είναι ο ίδιος με εκείνον των συμβατικών εκδόσεων των Sportage. Το υβριδικό μοντέλο κινείται και αυτό με τον 1.6 T-GDI σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ 44,2 kW και μπαταρία 1,49 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 230 ίπποι και ως πλήρως υβριδικό, δεν απαιτείται εξωτερική φόρτιση σε wallbox ή ταχυφορτιστή.

Επίσης, ο κινητήρας 1.6 T-GDI διατίθεται στη νέα γενιά Sportage και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV), σε εκδόσεις με 150 ή 180 ίππους. Σε πετρέλαιο, η γκάμα περιλαμβάνει έναν «καθαρό» κινητήρα 1,6 λίτρων, με 115 ή 136 ίππους, ο οποίος ενσωματώνει τεχνολογίες ελέγχου SCR των ρύπων, εξαλείφοντας τους ρύπους, όπως τα NOx και τα μικρό-σωματίδια. Ο ντίζελ των 136ps διατίθεται με τεχνολογία MHEV.

Στα κιβώτια ταχυτήτων, ο 1.6 T-GDI συνδυάζεται με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT, ενώ διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (MT). Οι εκδόσεις πετρελαίου μπορούν να συνδυαστούν με το νέο μηχανικό 6άρι iMT, είτε με το αυτόματο 7DCT.

Ένα εντελώς νέο στοιχείο εξοπλισμού είναι το Terrain Mode που κάνει το ντεμπούτο στο Sportage της πέμπτης γενιάς. Πρακτικά το σύστημα προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για βέλτιστη συμπεριφορά σε διαφορετικά τερέν, όπως άσφαλτο, χιόνι, λάσπη και άμμο. Μαζί με το Drive Mode και τα προφίλ οδήγησης Comfort, Eco ή Sport, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει σε μεγάλο βαθμό το αυτοκίνητο. Φυσικά το νέο Kia Sportage θα διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και σε τετρακίνητες εκδόσεις.

Δείτε ακόμη:

Οδηγούμε το Kia XCeed 1.6D 7DCT 48V