Το νέας γενιάς Hyundai Kona επανατοποθετείται δυναμικά στην κατηγορία των μικρών SUV, προσφέροντας τολμηρή σχεδίαση, καλύτερους χώρους και μια ποικιλία σε εκδόσεις βενζίνης, υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό.
Η δεύτερη γενιά του Hyundai Kona διατίθεται – όπως και η προηγούμενη – σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Έτσι θα έχουμε δύο αμιγώς ηλεκτρικές (EV) εκδόσεις με βασική ή μεγάλη αυτονομία, πλήρως υβριδικές (HEV) εκδόσεις, ήπια υβριδικές επιλογές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στη νέα γενιά είναι χωρίς αμφιβολία η εμφάνισή του. Η Hyundai απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ξεκίνησε την εξέλιξη στο νέο Kona από τις ηλεκτρικές του εκδόσεις. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα και έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (μόλις 0,27). Το νέο Kona υπερέχει λοιπόν στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στυλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Επιπρόσθετα, οι σπορ εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Παρά τη φουτουριστική του εμφάνιση, το μοντέλο δεν απαρνείται το SUV στυλ του. Αυτό τονίζεται από τις επενδύσεις τους θόλους και βεβαίως τους ενσωματωμένους προβολείς και πίσω φώτα, τα οποία συνεχίζουν τη λογική της ενιαίας φωτεινής μπάρας όπως και εμπρός. Οι παραμετρικές επιφάνειες στη σχεδίαση του μοντέλου, στοιχείο που είδαμε και στο επιτυχημένο Tucson, συνδυάζονται με την απότομη διαγώνια πτυχή των πλευρικών μερών και το σατινέ χρώμιο που σχηματίζει γραμμής ως την αεροτομή.
Ίδια μα και διαφορετικά
Ανάλογα με το σύστημα μετάδοσης, το Kona έχει κάποιες στυλιστικές παραλλαγές. Το Kona Electric διαθέτει parametric pixels στη μάσκα και τον πίσω προφυλακτήρα, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών εμπνευσμένη από pixel και προαιρετικά μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και οροφή. Το υβριδικό Κona και το Kona βενζίνης μοιράζονται τους ίδιους προφυλακτήρες και μαύρες επενδύσεις στους θόλους των τροχών. Η N Line έκδοση διαθέτει προαιρετικά μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και οροφή, αεροτομή τύπου φτερού, πιο επιθετική εμπρός και πίσω σχεδίαση προφυλακτήρα, διπλή απόληξη εξάτμισης και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.
Στο εσωτερικό του νέου Hyundai Kona
Η νέα γενιά Kona έχει μεγαλώσει και σε μέγεθος αλλά και σε εσωτερικές διαστάσεις. Με μήκος αυξημένο στα 4.355 mm, είναι +150 mm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά (με βάση το Kona Electric). Κέρδισε επίσης 25 mm σε πλάτος και 60 mm σε μήκος μεταξονίου. Ο μεγαλύτερος εσωτερικός χώρος σχεδιάστηκε από την αρχή ώστε να καλύψει διαφορετικούς τρόπους ζωής. Η σχεδιαστική γραμμή του προέρχεται από το ηλεκτρικό μοντέλο, παρέχοντας έναν ευέλικτο χώρο τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.
Το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό και περιλαμβάνει ένα «αιωρούμενο» οριζόντιο πάνελ με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του. Ο επιλογέας ταχυτήτων πλέον μετατοπίζεται πίσω από το τιμόνι, παρέχοντας έτσι λιτή διάταξη και περισσότερο χώρο για αντικείμενα στο κεντρικό τούνελ. Επίσης το εσωτερικό προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων και ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση, eώ το «Curveless Bench Seat» στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο έως και 466 λίτρα (VDA), ενώ διαθέσιμη είναι και ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Kona Electric με αυτονομία έως 490 χλμ
Στην κορυφή της νέας σειράς Kona, η Hyundai τοποθετεί την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου. Άλλωστε πάνω σε αυτή την έκδοση βασίστηκε όλη η εξέλιξη του Kona, το οποίο και θα αποτελέσει το μοντέλο που θα βάλει δυναμικά τους Κορεάτες σε τροχιά πλήρη εξηλεκτρισμού. Έτσι λοιπόν το Kona EV θα έρθει σε δύο εκδόσεις, ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Τη Long Range με μπαταρία 65,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 160 kW (217ps) και τη Standard Range με μπαταρία 48,4 kWh και 114,6 kW (156ps). Στη μεγάλη έκδοση η αυτονομία θα αγγίζει τα 490 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο μέτρησης WLTP, ενώ κα στις δύο περιπτώσεις το μοντέλο έχει κίνηση 2WD, με τη ροπή να είναι στα 255 Nm και για τα δύο μοντέλα.
Το ολοκαίνουριο Hyundai Kona αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο 2023, αρχικά στις υβριδικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις, για τις οποίες η εταιρία δεν έχει (ακόμα) ανακοινώσει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Το ηλεκτροκίνητο Kona EV θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 2023.