Το Ford Fiesta ανανεώνεται, αποκτά φρέσκια εμφάνιση, ήπιους υβριδικούς κινητήρες και περισσότερη τεχνολογία. Διαθέσιμο στην αγορά στα τέλη του έτους!

Η αποκάλυψη του ανανεωμένο Ford Fiesta μόνο έκπληξη δεν αποτελεί, αφού αναμέναμε από τη Ford μια τέτοια κίνηση πριν το τέλος του έτους. Έτσι λοιπόν, το σεντόνι σηκώθηκε και αυτό είναι το ανανεωμένο μοντέλο. Ας δούμε όμως τι αλλάζει:

Σχεδίαση

Παραμένοντας άμεσα αναγνωρίσιμο ως Fiesta, το νέο μοντέλο δέχθηκε αυτό που λέμε ένα “facelift”. Που σημαίνει ότι υπάρχουν αλλαγές αλλά λιγότερο ορατές. Κάτι σαν το νέο iPhone 13 που πρακτικά είναι ένα λίγο καλύτερο, αλλά ίδιο, iPhone 12. Με άλλα λόγια, οι σημαντικότερες αλλαγές είναι εκεί που δεν φαίνονται.

Το πιο αντιληπτό ίσως σημείο είναι το πακέτο «καπό-μάσκα-προφυλακτήρας». Έτσι, σε όλη τη γκάμα Fiesta το καπό είναι πιο ανασηκωμένο και αυξάνει το ύψος του ρύγχους. Υπάρχουν μεγαλύτερες πάνω γρίλιες, ενώ το σήμα της Ford βρίσκεται πλέον μέσα στη μάσκα και όχι στο καπό. Πίσω οι διαφορές είναι λιγότερο αντιληπτές. Τα στάνταρ φώτα αποκτούν μαύρα πλαίσια, ενώ τα προαιρετικά πίσω φώτα LED έχουν πλέον ένα Premium Black φινίρισμα. Επτά νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου ολοκληρώνουν την εμφάνιση, μαζί με δύο νέα χρώματα αμαξώματος (Boundless Blue και Beautiful Berry).

2021 Ford FiestaΒέβαια, όπως συμβαίνει πλέον σε κάθε μοντέλο Ford, η κάθε έκδοση του Fiesta έχει διαφορετική προσωπικότητα με ξεχωριστές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, εξωτερικά και εσωτερικά. Έτσι οι εκδόσεις Trend και Titanium έχουν μία φαρδιά άνω μάσκα με οριζόντιες γραμμές και πλαίσιο από πολύ γυαλιστερό χρώμιο με έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς. Η έκδοση Titanium έχει επίσης χρωμιωμένες οριζόντιες μπάρες στη μάσκα, που «δένουν» με τα χρωμιωμένα πλαίσια των παραθύρων. Η έκδοση ST-Line προσφέρει πιο σπορ χαρακτήρα, έχει πιο βαθύ ένθετο τμήμα στη μάσκα και κυψελοειδή σχεδίαση με gloss black φινίρισμα. Οι φαρδιοί πλαϊνοί αεραγωγοί είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ μία μεγαλύτερη κάτω μάσκα ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση. Τέλος, η έκδοση Active είναι και η πιο περιπετειώδης, με crossover χαρακτηριστικά. Έχει φαρδιά άνω μάσκα με κάθετες γραμμές σε gloss black φινίρισμα και ψηλότερους πλαϊνούς αεραγωγούς.

Για ακόμα περισσότερες επιλογές στο Fiesta θα διατίθεται και το πακέτο Vignale για τις εκδόσεις Titanium, ST-Line και Active. Αυτό μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 17” και 18”, πολυτελείς επενδύσεις καθισμάτων Sensico και διακοσμητικά στοιχεία εσωτερικού με ματ ανθρακονημάτινη εμφάνιση. Πάντα ανάλογα με την έκδοση.

Περισσότερος εξηλεκτρισμός

Ακολουθώντας τη λογική του Puma, το ανανεωμένο Fiesta διατίθεται με τα ήπια υβριδικά σύνολα 1.0L EcoBoost Hybrid, ισχύος 125 ή 155 ίππων. Και οι δύο περιπτώσεις κάνουν χρήση της γνώριμης υβριδικής τεχνολογίας 48V. Εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις, πιο αθόρυβη λειτουργία αλλά και εξοικονόμηση καυσίμου περί το 10% σε σύγκριση με τις μη υβριδικές εκδόσεις. Και στις δύο περιπτώσεις, διαθέσιμο ως στάνταρ είναι το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift, διπλού συμπλέκτη, θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση των 125 ίππων. Για τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς, το ανανεωμένο Ford Fiesta θα διατίθεται και σε μία μη υβριδική επιλογή, με τον επίσης γνώριμο 1.0L EcoBoost, απόδοσης 100 ίππων. Όλα αυτά σε βενζίνη… μόνο!

2021 Ford FiestaΣτην κορυφή το Fiesta ST

Η γκάμα Fiesta ολοκληρώνεται προς τα επάνω με την έκδοση ST που, όπως και παλαιότερα, έχει εξελιχθεί από την Ford Performance. Οι ανανεώσεις εδώ περιλαμβάνουν μία πιο επιθετική μάσκα κυψελοειδούς σχεδίασης και μεγάλους κάτω πλαϊνούς αεραγωγούς. Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει πλέον και το τολμηρό ST Mean Green, που γνωρίσαμε άλλωστε και στο Puma ST. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον υπάρχει στην καμπίνα, όπου τα νέα καθίσματα της Ford Performance (με ενσωματωμένα προσκέφαλα) παρέχουν ακόμα καλύτερη στήριξη, αλλά και άνεση. Ξεχωριστές πινελιές στα καθίσματα είναι η κοντράστ κόκκινη ραφή και η επένδυση Sensico, που προσφέρουν μία αίσθηση πολυτέλειας. Επίσης, το σπορ flat bottom τιμόνι με κόκκινές λεπτομέρειες τονίζει τον σπορ χαρακτήρα.

Ο κινητήρας 1.5L EcoBoost συνεχίζει και αποδίδει 200 ίππους και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 230 km/h). Ωστόσο, η ροπή είναι πλέον αυξημένη από 290 Nm σε 320 Nm, από τις 1.600 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Τα πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford που κατασκευάζονται μέσω ψυχρής μορφοποίησης συνδυάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Tenneco και επιτρέπουν στο Fiesta ST ταχύτατες εισόδους στις στροφές και άριστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος. Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές. Τα προφίλ οδήγησης στο Fiesta ST, εκτός από τα Normal και Sport διαθέτουν και το Track. Εδώ απενεργοποιείται το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ρυθμίζει το ESC επιτρέποντας μεγαλύτερα γλιστρήματα σε οδήγηση εντός πίστας.

Καλύτερος εξοπλισμός

Πέρα από το κομμάτι της σχεδίασης και των κινητήρων, το ανανεωμένο Ford Fiesta αποκτά και κάποιες τεχνολογίες που θα κάνουν τη συμβίωση με το αυτοκίνητο πιο ευχάριστη. Έτσι, οι προβολείς LED για πρώτη φορά εισάγονται σε όλες τις εκδόσεις Fiesta. Η τεχνολογία Matrix LED είναι διαθέσιμη ως έξτρα (στάνταρ στο Fiesta ST) και περιλαμβάνει αντιθαμβωτική λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων. Αυτή μπορεί να προσαρμόσει τα μοτίβα της δέσμης για καλύτερη ορατότητα σε δύσκολες συνθήκες.

Επίσης, στο εσωτερικό, το νέο Fiesta εισάγει μία νέα ψηφιακή οθόνη 12,3” ως πίνακα οργάνων. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτή στο Ford Puma. Τα συστήματα Local Hazard Information και Wrong-Way Alert κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους στο Fiesta, αποτελώντας μέρος της σειράς προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης της οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, το Wrong Way Alert ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο. Διαθέσιμα είναι ακόμη τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition, ενώ τα μοντέλα με SYNC 3 διαθέτουν πλέον και το Rear Occupant Alert που υπενθυμίζει στους οδηγούς – εάν οι πίσω πόρτες έχουν ανοίξει στο ξεκίνημα του ταξιδιού – να ελέγξουν τα πίσω καθίσματα για να μην απομακρυνθούν αφήνοντας παιδιά ή κατοικίδια μέσα στο αυτοκίνητο.