Η Volkswagen αποκαλύπτει το ανανεωμένο Tiguan το οποίο επανατοποθετείται στην κατηγορία με φρέσκια σχεδίαση, νέους κινητήρες και μία Plug-in υβριδική έκδοση που μπορεί να κινηθεί και πλήρως ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως 130 km/h.
Με περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις, το Volkswagen Tiguan είναι το πιο επιτυχημένο SUV στην Ευρώπη και ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως. Σήμερα, η Volkswagen παρουσιάζει το ανανεωμένο Tiguan, το οποίο φιλοδοξεί να παραμείνει στην κορυφή. Πέρα από τις προφανείς σχεδιαστικές αλλαγές φέρει και νέες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας.
Το νέο εμπρός τμήμα είναι ένα από τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένο μοντέλου. Οι αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα με προβολείς LED, στο ψηλότερο καπό και στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Μαζί με τα νέα λογότυπα της VW, στο πίσω μέρος το όνομα «Tiguan» βρίσκεται τώρα σε εμφανή κεντρική θέση.
Το Tiguan διαθέσιμο και ως plug-in υβριδικό eHybrid
Η σημαντικότερη προσθήκη στη γκάμα του νέου Tiguan είναι η έκδοση eHybrid με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα 245 ίππων. Το Tiguan eHybrid εκκινεί πάντα στο E-MODE, τη βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς. To όχημα μπορεί να καλύψει με ηλεκτροκίνηση περίπου 50 χιλιόμετρα, με μία φόρτιση μπαταρίας. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες μέσες ημερήσιες διαδρομές θα καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Το Tiguan eHybrid μπορεί να οδηγηθεί σε ηλεκτρική λειτουργία για ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική λειτουργία, ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία GTE, με τον ηλεκτροκινητήρα να παρέχει επιπλέον ώθηση, ενεργοποιείται από ένα μπουτόν δίπλα στο αυτόματο κιβώτιο DSG. Σε λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο TSI παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ του συστήματος.
Νέοι κινητήρες TDI EVO
Οι δημοφιλείς κινητήρες TDI του Tiguan εξοπλίζονται με δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR στη σειρά, ο καθένας με το δικό του AdBlue. Αυτό διευκολύνει μια διαδικασία γνωστή ως «διπλή δοσολογία» (Twin Dosing), η οποία επιτρέπει στη Volkswagen να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται κοντά στον κινητήρα έτσι ώστε να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του λίγο μετά την εκκίνηση, γεγονός που βοηθά στη μείωση των εκπομπών NOx πολύ γρήγορα και ευνοεί τη λειτουργία υπό χαμηλό φορτίο.
Ο δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένου ότι η απόσταση από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη, η θερμοκρασία των καυσαερίων μπορεί να είναι έως και 100° C χαμηλότερη. Ως αποτέλεσμα, αυτός ο καταλυτικός μετατροπέας SCR λειτουργεί ιδιαίτερα καλά υπό βαρύ φορτίο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας. Αυτό διευκολύνει την εξαιρετικά αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, η οποία μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Νέα έκδοση Tiguan R
Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση του Tiguan, με κινητήρα βενζίνης TSI απόδοσης 320 ίππων. Το μηχανικό σύνολο με κωδικό EA888 evo4 αποτελεί την τελευταία έκδοση του Performance TSI και εξοπλίζει το νέο Tiguan R. Επιπλέον, έχει αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, που ονομάζεται «R-Performance Torque Vectoring», με έλεγχο κατανομής ροπής. Το σύστημα κατανέμει ανεξάρτητα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, καθώς και του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού. Έως και 100% της ροπής κίνησης μπορεί να κατευθυνθεί στον τροχό στο εξωτερικό της στροφής, οδηγώντας σε αισθητά πιο ευέλικτο, ακριβή και δυναμικό χειρισμό του οχήματος. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο έλεγχος κατανομής της ροπής και τα συστήματα δυναμικής σταθεροποίησης, επιλέγοντας ανάμεσα στα προφίλ Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και Offroad Individual. Στη σπορ λειτουργία Race (πατώντας το μπλε κουμπί R στο τιμόνι), το Tiguan R αποκτά συμπεριφορά που αρμόζει σε σπορ αυτοκίνητο.
Ένας νέος ψηφιακός κόσμος στο εσωτερικό
Στην καμπίνα ξεχωρίζει η ολοκαίνουργια μονάδα αφής για τις λειτουργίες ελέγχου κλιματισμού. Εκτός από τα κουμπιά αφής, μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενα ρυθμιστικά (touch sliders) αφής χρησιμοποιούνται για έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Τα κουμπιά αφής μπορούν επίσης προαιρετικά να χρησιμοποιηθούν για το χειρισμό λειτουργιών όπως η ρύθμιση των καθισμάτων, η θέρμανση του παρμπρίζ και του κρυστάλλου της πέμπτης πόρτας και για το άνοιγμα του μενού κλιματισμού. Μια ψηφιακή έκδοση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού με φωτιζόμενα σημεία και ρυθμίσεις αφής διατίθεται προαιρετικά. Φωτεινές θύρες USB-C βρίσκονται κάτω από τη μονάδα κλιματισμού.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου Tiguan είναι η γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας (MIB3), που επιτρέπει στον χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών. Οι λειτουργίες των συστημάτων MIB3 περιλαμβάνουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες We Connect (για απεριόριστη περίοδο χρήσης) και We Connect Plus (για δωρεάν χρήση για ένα ή τρία χρόνια στην Ευρώπη). Ανάλογα με τον εξοπλισμό, τα συστήματα MIB3 προσφέρουν ακόμη φωνητικό έλεγχο και πρόσβαση σε υπηρεσίες streaming, όπως η Apple Music. Διατίθεται επίσης ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphone μέσω του App-Connect Wireless για Apple CarPlay και Android Auto.
Νέα συστήματα υποβοήθησης
Τα συστήματα IQ.DRIVE στο νέο Tiguan πλέον διαθέτουν και το Travel Assist, με το οποίο το Tiguan αποκτά εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση, αποκτώντας για πρώτη φορά χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα προσφέρει υποβοήθηση στο τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση σε ταχύτητες μεταξύ 30-120 km/h (0-120 km/h για τις αυτόματες εκδόσεις). Το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες όπως το Adaptive Cruise Control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist. Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να κρατήσει τα χέρια του στο τιμόνι ακόμα και όταν το Travel Assist είναι ενεργό.
Διαθέσιμα είναι ακόμη συστήματα όπως Adaptive Cruise Control με προνοητική λειτουργία (pACC), αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης Front Assist (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και Lane Assist. Πλέον στο νέο Tiguan είναι διαθέσιμοι οι προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix, που ήδη χρησιμοποιεί το Touareg. Ένας πίνακας 24 LED σε κάθε μονάδα προβολέα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο, μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές.
Επίπεδα εξοπλισμού
Το ανανεωμένο Volkswagen Tiguan λανσάρεται με μία διαφορετική φιλοσοφία ως προς τις εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται Tiguan και η αμέσως επόμενη Life, με πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και δυνατότητες. Στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, οι επιλογές είναι είτε η πιο πολυτελής Elegance είτε η πιο σπορ R-Line. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν προβολείς LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το Autonomous Emergency Braking Front Assist, το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη τουλάχιστον 6,5 ιντσών και υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus ως στάνταρ.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του πακέτου Life περιλαμβάνουν Light Assist (έλεγχος δέσμης φώτων πορείας), Adaptive Cruise Control, ράγες οροφής, αυτόματο σύστημα κλιματισμού και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι κορυφαίες Elegance και R-Line ξεχωρίζουν από τους προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix, το Digital Cockpit με ψηφιακά όργανα και οθόνη 10 ιντσών, ρυθμιζόμενο πολυχρωματικό περιβαλλοντικό φωτισμό και το χειμερινό πακέτο που περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι. Το πακέτο της Elegance περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρική πέμπτη πόρτα και ράγες οροφής σε ασημί χρώμα. Το Tiguan R των 320 ίππων ξεχωρίζει με τους πιο επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, τον πίσω διαχύτη, μεγαλύτερους θόλους τροχών, ζάντες αλουμινίου «Estoril» 21 ιντσών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (DCC) και αναβαθμισμένα φρένα 18 ιντσών. Στο εσωτερικό του έχει καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πίνακα οργάνων με ενσωματωμένο χρονομετρητή γύρου (!) και διαφορετικό τιμόνι με κουμπί R.
Το νέο Tiguan αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.