H Audi ρίχνει στην αγορά το e-tron GT, το νέο της ηλεκτρικό Gran Turismo, σε μία σαφή δήλωση ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει σπορ χαρακτήρα και να δημιουργεί έντονες συγκινήσεις.

Με εντυπωσιακή σχεδίαση, το τετράθυρο e-tron GT κάνει ξεκάθαρο πως οι έννοιες «ηλεκτρικό» και «supercar» μπορούν να συνυπάρξουν! Το μοντέλο ξεκινά την εμπορική του καριέρα την άνοιξη, με δύο εκδόσεις να κυκλοφορούν ταυτόχρονα: το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT. Και τα δύο είναι ισχυρά, γρήγορα και δυναμικά, ενώ κινούνται με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Έτσι, ανάλογα με το μοντέλο, η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι 476 ή 598 ίπποι, επιτρέποντας δυναμικές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Η αυτονομία φτάνει τα 488 χιλιόμετρα, χάρη στην ισχυρή μπαταρία με την καθαρή χωρητικότητα των 86 kWh. Η τεχνολογία 800 Volt επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC με ισχύ έως 270 kW.

Είναι λοιπόν αυτό το Gran Turismo του μέλλοντος; Σε κάθε περίπτωση, το RS e-tron GT είναι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας με φουτουριστικό design. Το μοντέλο διαθέτει καθαρές σπορ αναλογίες, με μεγάλους τροχούς, φαρδύ μετατρόχιο, επίπεδη σιλουέτα και ένα μακρύ μεταξόνιο. Η χαμηλή ανεστραμμένη μάσκα Singleframe στο χρώμα του αμαξώματος, η επίπεδη γυάλινη καμπίνα επιβατών με κεκλιμένη οροφή και το πίσω άκρο με έντονες εσοχές συνθέτουν μια ξεχωριστή εικόνα. Μάλιστα το e-tron GT είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, με πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,24, για μεγάλο βαθμό ενεργειακής απόδοσης και μεγάλη αυτονομία. Υπάρχουν κινούμενες είσοδοι αέρα για φρένα και ψυγείο, πίσω αεροτομή σε πολλαπλά στάδια× κλειστό κάτω μέρος αμαξώματος και ένας βαθύς διαχύτης.

Το συνολικό μήκος αγγίζει τα 5 μέτρα (4,99μ.), ενώ το πλάτος είναι στα 1,96 μέτρα και το ύψος μόλις 1,41 μέτρα. Και όσοι επιλέξουν να ταξιδέψουν με αυτό, υπάρχει ένας χώρος αποσκευών με όγκο 405 λίτρα στο πίσω μέρος. Καθόλου άσχημα για Gran Turismo! Στο εσωτερικό η εικόνα είναι βεβαίως σύγχρονη και ενσωματώνει έναν πίνακα οργάνων προσανατολισμένος στον οδηγό. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι έντονη, ενώ υπάρχουν ανέσεις για εμπρός και πίσω επιβάτες.

AUDI E-TRON GTΤεχνολογία και δυναμικά χαρακτηριστικά

Το Audi e-tron GT έχει ηλεκτρική τετρακίνηση με έναν μόνιμα διεγερμένο «σύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα (PSM) σε κάθε άξονα. Η έκδοση GT των 476 PS προσφέρει ροπή 630 Nm, ενώ το RS e-tron GT με 598 PS έχει ροπή 830 Nm. Μάλιστα το σύστημα ελέγχου εκκίνησης παρέχει ισχύ 530 PS ή 646 PS αντίστοιχα, για μέγιστο χρονικό περιθώριο 2,5 δευτερολέπτων. Έτσι στην πράξη η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 4,1 δευτερόλεπτα για το βασικό μοντέλο και σε μόλις 3,3’’ για το RS. Η τελική ταχύτητα είναι στα 245 και 250 km/h αντίστοιχα.

Για τη διατήρηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους και την εξαιρετική κατανομή φορτίων, η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και υπάρχει βέλτιστη τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων. Η ανάρτηση έχει ως στάνταρ ελεγχόμενη απόσβεση, ενώ διαθέσιμο στάνταρ είναι και μπλοκέ πίσω διαφορικό και σύστημα δυναμικού χειρισμού Audi drive select. Προαιρετικά (στάνταρ στο RS) διατίθεται και ελεγχόμενο μπλοκέ πίσω διαφορικό και προσαρμοζόμενη αερανάρτηση τριών θαλάμων, ενώ και τα δύο μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν και με τετραδιεύθυνση. Όλες οι εκδόσεις έχουν φρένα κατασκευασμένα από κεραμικά ή από ανθρακονήματα προαιρετικά, με τις ζάντες να είναι 19 έως 21 ιντσών.

AUDI E-TRON GTΠαρότι ηλεκτρικό όμως, το e-tron GT δεν είναι αποστειρωμένο ηχητικά, αφού μπορεί να έχει και σπορ ήχο εσωτερικά και εξωτερικά, τον οποίο μάλιστα ο οδηγός μπορεί να τροποποιεί ανάλογα με τη ρύθμιση στο Audi drive select. Ψεύτικος ήχος, ναι… για τους αμετανόητους petrolheads! Ακουστικά ή όχι πάντως το ηλεκτρικό μοντέλο της Audi υπόσχεται πολλά και πρακτικά αυτή τη στιγμή αποτελεί τον μοναδικό ανταγωνιστή της επίσης ηλεκτρικής Porsche Tycan.