Η Audi θεωρεί ότι «το μέλλον είναι ηλεκτρικό» και παραμένοντας πιστή στη στρατηγική της, παρουσιάζει το δεύτερο μοντέλο της σειράς e-tron. Το Audi e-tron Sportback είναι ένα Coupé SUV με ισχύ έως και 408 ίππους (300 kW) και αυτονομία που φτάνει τα 448 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Το e-tron Sportback θα κατασκευάζεται και αυτό στο εργοστάσιο ουδέτερων εκπομπών CO2 στις Βρυξέλλες. Το λανσάρισμά του στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2020.
Σχεδιαστικά, το Audi e-tron Sportback συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ. Το αμάξωμα έχει μήκος 4,9 μέτρα, πλάτος 1,9 μ και ύψος 1,6 μ. Η οροφή του χαμηλώνει απότομα προς τα πίσω διαμορφώνοντας μέχρι τις τελευταίες κολόνες ένα κουπέ στιλ. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παράθυρου είναι ανασηκωμένο, αποτελώντας ένα τυπικό χαρακτηριστικό των Sportback. Η οκταγωνική μάσκα Singleframe, τα έντονα τόξα πάνω από τους θόλους των τροχών και το ανάγλυφο πίσω μέρος, καθιστούν το e-tron Sportback απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.
Μάλιστα, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που σηματοδοτούν ότι αυτό το κουπέ SUV είναι πλήρως ηλεκτρικό. Η κλειστή μάσκα Singleframe έχει απόχρωση platinum grey, ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αναγνώρισης των e-tron μοντέλων. Στην κάτω περιοχή των προβολέων LED matrix, τέσσερα οριζόντια μέρη δημιουργούν στα φώτα ημέρας την ειδική υπογραφή e-tron. Τα μαύρα στοιχεία στο πλάι τονίζουν το σημείο όπου βρίσκεται η μπαταρία. Οι σχεδιαστές επίσης διαφοροποίησαν την υπογραφή στον μεγάλο διαχύτη. Μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα LED φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.
Αεροδυναμική
Το Audi e-tron Sportback έχει και αυτό εξωτερικούς εικονικούς καθρέφτες, ενώ πετυχαίνει συνολικά έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,25. Τιμή καλύτερη από αυτή του Audi e-tron. Αυτό οφείλεται κυρίως στο κουπέ σχήμα του αμαξώματος και στη σχετικά χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση πίσω από το αυτοκίνητο. Το υψηλό ανάγλυφο στο πίσω μέρος του Sportback ελαχιστοποιεί το στροβιλισμό και την περιδίνηση του αέρα. Κάτι που επιφέρει και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Στον κύκλο WLTP, το μοντέλο προσφέρει αυτονομία 448 χιλιομέτρων, εκ των οποίων περίπου 10 χιλιόμετρα προέρχονται από την εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος. Οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Η λήψη από τις εξωτερικές κάμερες εμφανίζεται σε οθόνες OLED υψηλής αντίθεσης, οι οποίες βρίσκονται ανάμεσα στο ταμπλό και στις πόρτες.
Με προβολείς digital matrix LED
Με τους προβολείς τεχνολογίας digital matrix LED να συμπεριλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, η Audi πραγματοποιεί μία πρωτοποριακή κίνηση σε μοντέλο παραγωγής. Αποτελούμενοι από πολύ μικρά στοιχεία, η συνδυασμένη δέσμη τους μπορεί να φωτίσει το δρόμο σε υψηλή ανάλυση. Ο σχεδιασμός τους βασίζεται σε μια τεχνολογία συντετμημένη ως DMD (digital micromirror device, σε ελεύθερη απόδοση διάταξη ψηφιακών μικροκατόπτρων) και χρησιμοποιείται σε διάφορες συσκευές προβολής βίντεο. Με τη βοήθεια ηλεκτροστατικών πεδίων, κάθε μεμονωμένο μικροκάτοπτρο μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση μέχρι 5.000 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ανάλογα με τη ρύθμιση, η LED δέσμη είτε κατευθύνεται μέσω των κατόπτρων στο δρόμο είτε απορροφάται για να αποκρύψει μέρος της και να φωτίζεται συγκεκριμένη μόνο περιοχή.
Με ισχύ έως 408 ίππους
Το Audi e-tron Sportback 55 quattro προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα. Με ισχύ 360 ίππων (265 kW) και ροπή 561 Nm, οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις. Το e-tron Sportback 55 quattro χρειάζεται 6,6 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.
Από τη θέση D στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Σε αυτή την περίπτωση η ισχύς αυξάνεται στα 408ps (300 kW) και η ροπή στα 664 Nm για διάστημα οκτώ δευτερολέπτων. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα. Τα δύο σταδίων πλανητικά κιβώτια με μία σχέση ταχύτητας μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες κίνησης. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να χειριστεί πολύ εύκολα με τον αντίχειρα ή με τον δείκτη, χρησιμεύει για την επιλογή κίνησης.
Η Audi θα προσφέρει παράλληλα και μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro έχει ισχύ 313 ίππων (230 kW) και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία του ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο και παρέχει 71 kWh ενέργειας, με την αυτονομία να φτάνει τα 347 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία του Audi e-tron Sportback
Η μπαταρία αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμης) και είναι τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g, η μπαταρία επαναφορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες. Κυρίως από τον πίσω. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας διαθέτει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων, τόσο σε συνθήκες ελεύθερου τροχασμού όσο και κατά το φρενάρισμα. Ο βαθμός ανάκτησης κατά το ρολάρισμα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια από τους διακόπτες στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ότι στο e-tron. Σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το «αδελφό» μοντέλο, η ισχύς αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 70% της ονομαστικής ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το Sportback καταφέρνει με αυτό τον τρόπο να ανακτά το 30% της αυτονομίας του.
Φορτίζοντας το Audi e-tron Sportback
Το Audi e-tron Sportback 55 quattro είναι το μόνο (μαζί με το e-tron) που μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της. Τιμή επαρκής για την συνέχιση μιας μεγάλης διαδρομής. Το e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει σε σταθμούς έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει αντίστοιχη φόρτιση στο ίδιο χρονικό διάστημα.