Μετά το λανσάρισμα των Q3 Sportback και e-tron Sportback, η Audi ρίχνει στην κατηγορία των SUV και το Q5 Sportback. Ναι, αυτό είναι η «coupe» εκδοχή του Q5 και πρακτικά ένα μοντέλο που τοποθετείται απέναντι στις BMW X4 και Mercedes GLC Coupe.

Στην αρχή τα πολυτελή sedan απέκτησαν coupe εκδόσεις με δύο πόρτες. Μετά ήρθαν οι coupe εκδόσεις με τέσσερις πόρτες και από εκεί ακολούθησε το χάος των SUV. Και τώρα, η τελευταία μόδα προστάζει για μεγάλα coupe SUV, βεβαίως με πίσω πόρτες αλλά πιο σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά. Αλήθεια, τι θα ακολουθήσει μετά;

Αν και η Audi άργησε να προσαρμοστεί στη νέα τάση (που ξεκίνησαν κυρίως οι BMW και Mercedes), πλέον διαθέτει τριπλή παρουσία στα coupe SUV, ή αλλιώς Sportback εκδόσεις όπως λέει η ίδια. Έτσι μετά τα e-tron Sportback και Q3 Sportback, ήρθε η ώρα του Q5 Sportback. Πρακτικά ένα μοντέλο που τοποθετείται στη μέση από τα άλλα δύο, από άποψη μεγέθους. Βασίζεται βεβαίως στη σειρά Q5 αλλά έχει πιο… “coupe” γραμμές. Μιλάμε δηλαδή για διαφορετικής σχεδίασης οροφή, νέο τελείωμα της ουράς με μεγαλύτερης κλίσης πίσω παρμπρίζ και μικρές επεμβάσεις σχεδιαστικά που τονίζουν τον έξτρα δυναμισμό ενός “coupe”.

Audi Q5 SportbackΤι ακριβώς αλλάζει όμως στο Q5 Sportback;

Στο Sportback, η οκταγωνική μάσκα Singleframe της Audi πλαισιώνεται από μεγάλες “εισόδους” αέρα. Στην πράξη βέβαια είναι απλά μαύρα τμήματα που ΔΕΝ κατευθύνουν κάπου αέρα. Αν και υπάρχουν άφθονα ανοίγματα στη μάσκα και χαμηλά στον προφυλακτήρα για τις πραγματικές ανάγκες ψύξης. Οι LED προβολείς έχουν χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού ημέρας, ενώ προαιρετικά είναι τεχνολογίας matrix LED. Πιο ορατές είναι οι αλλαγές στο πλάι, τόσο στη γραμμή που διατρέχει τους πίσω “ώμους”, στο πλαϊνό μαρσπιέ όσο και στην επιφάνεια των τζαμιών που έχουν μια έντονη κλίση προς τα κάτω. Ωστόσο, ένα έξυπνο σχεδιαστικό τρικ βρίσκουμε στον πίσω προφυλακτήρα. Αυτός είναι φαινομενικά ψηλότερος, δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο είναι χαμηλότερο από πίσω. Ή τουλάχιστον κάτι τέτοιο…

Τα OLED πίσω φώτα (προαιρετικά), μπορούν να έχουν τρεις διαφορετικές φωτεινές υπογραφές κατά την παραγγελία. Να διαλέξεις δηλαδή πως θα δείχνουν αυτά όταν θα είναι αναμμένα τη νύχτα. Μάλιστα καθεμία από τις τρεις επιλογές περιλαμβάνει και ένα δυναμικό σενάριο φωτισμού εισόδου και εξόδου από το αυτοκίνητο. Ακόμη, αν επιλέγει η δυναμική λειτουργία στο Audi drive select εμφανίζεται και ένα επιπλέον σπορ γραφικό. Ωστόσο, το πιο cool στοιχείο στα OLED φώτα είναι όταν ένα άλλο όχημα πλησιάσει υπερβολικά το παρκαρισμένο αυτοκίνητο. Σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, όλα τα τμήματα OLED φωτίζονται ως προειδοποίηση. Σα να είναι δηλαδή κάποιος μέσα και μόλις γύρισε το κλειδί! Καλό;

Audi Q5 SportbackΔύο εκδόσεις: Advanced & S line

Σχεδιαστικά το Q5 Sportback θα διατεθεί σε πακέτα “advanced” και “S line”, με τη δεύτερη να έχει πιο επιθετική όψη, μεγαλύτερα “ανοίγματα” στη μάσκα προφυλακτήρα και πιο δυναμικό πίσω προφυλακτήρα. Στα 4,69 μέτρα μήκος, το Q5 Sportback είναι μόλις 7 χιλιοστά μακρύτερο από το απλό Q5, ενώ έχει και πανομοιότυπα ύψος και πλάτος. Κι ας φαίνεται εκ πρώτης φαρδύτερο και πιο χαμηλό. Αυτό σημαίνει πως παρά το coupe ύφος του, στο εσωτερικό προσφέρει το ίδιο καλούς χώρους με το στάνταρ Q5 και χώρος αποσκευών στα 510 λίτρα.

Όσο για το καθαρά τεχνικό κομμάτι, το Audi Q5 Sportback διαθέτει σπορ ανάρτηση ως στάνταρ εξοπλισμός, η οποία και προσφέρει πιο άμεση αίσθηση του δρόμου από την τυπική ανάρτηση του Q5. Προαιρετικά βεβαίως υπάρχει και ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή προσαρμοζόμενη αερανάρτηση που ρυθμίζει και το ύψος κατά 60 χιλιοστά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλ. αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε πιο δύσβατους δρόμους με το “coupe” SUV.

Audi Q5 SportbackΑρχικά διαθέσιμο σε έκδοση 2.0 TDI με 204 ps

Μηχανικά, το Q5 Sportback ξεκινά την πορεία του με έναν 2-λιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 400 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων S tronic, τετρακίνηση ultra quattro και ήπιο υβριδικό σύστημα. Κατά το φρενάρισμα δηλαδή, επιστρέφει ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και αποθηκεύεται σε μια μπαταρία. Λίγο μετά το λανσάρισμα θα έρθει και μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα 2-λιτροι βενζινοκινητήρες TFSI. Θα δούμε όμως και ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος, καθώς και το SQ5 Sportback που θα έρθει τελευταίο ολοκληρώνοντας τη γκάμα προς τα πάνω.

Το Audi Q5 Sportback θα κυκλοφορήσει το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η κατασκευή του θα γίνεται στο Μεξικό, με εξαίρεση την κινεζική αγορά, όπου το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται τοπικά, στο εργοστάσιο του Changchun.

Φωτογραφίες

Δείτε ακόμη:

Αέρας ανανέωσης για το Audi Q2. Τι αλλάζει όμως;