Δαμάζοντας τον άνεμο

27 Ιανουαρίου 2011


Ο Aymara Huayra Tata είναι ο θεός των ανέμων στη Άνδεις της Νότιας Αμερικής. Το όνομα του ακούγεται πολύ τελευταία κάπου στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο μικρό εργοστάσιο του Horacio Pagani, όπου σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε το Huayra.

Όπως και ο θεός του ανέμου, έτσι και το νέο δημιούργημα του Pagani έχει τη δυνατότητα να «δαμάζει» τον αέρα και να τον εκμεταλλεύεται προς όφελός του, κάνοντας το ταχύτερο κάτω από όλες τις συνθήκες. Αυτό το καταφέρνει με μια σειρά ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων εμπρός και πίσω, τα οποία λειτουργούν θυμίζοντας «flaps» αεροπλάνων, τόσο σε συνδυασμούς όσο και ξεχωριστά μεταξύ τους, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη κάθετη δύναμη στις ευθείες, στις στροφές, στο φρενάρισμα κ.λ.π. Σε συνδυασμό με τον V12 bi-turbo κινητήρα των 700 ίππων της AMG, το Huayra είναι ικανό να μεταφέρει δύο άτομα στην στρατόσφαιρα των επιδόσεων, καθώς χρειάζεται μόλις 3,2 sec για να φτάσει τα 100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 370 km/h. Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Όσο εξωπραγματικά κι αν ακούγονται όλα αυτά, δε συγκρίνονται με την υψηλή τεχνολογία που κρύβεται κάτω από την μυώδη -αν και περίεργη- σιλουέτα του. Το μονοκόκ αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και τιτάνιο, όπως και σχεδόν 4.000 ακόμη εξαρτήματα (με εξαίρεση τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων). Ανάμεσα σε αυτά και η εξολοκλήρου από τιτάνιο εξάτμιση (όπως και στο Zonda μόνο κατά 10 κιλά ελαφρύτερη) η οποία καταλήγει ψηλά σε 4 απολήξεις ικανές να προσφέρουν μαγική μελωδία. Η ειδική επεξεργασία των εξωτικών αυτών υλικών, σε συνδυασμό με τα αρίστης ποιότητας υλικά ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι στοιχεία που εκτοξεύουν την τιμή του χειροποίητου Pagani Huayra στα ύψη. Αν λοιπόν σας περισσεύουν 1,4 εκ. ευρώ, τότε δεν έχετε παρά να πάρετε το ιδιωτικό σας jet και να κάνετε στον κ. Pagani μια επίσκεψη. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να περιμένουμε το Μάρτιο για να το δούμε από κοντά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Mercedes-AMG V12 Bi-Turbo M158
Κυβισμός: 5980 cc
Ισχύς: >700 PS
Ροπή: >1000 Nm
Μετάδοση: 7-speed sequential cross
Μήκος: 4605mm
Μεταξόνιο: 2795mm
Ύψος: 1169mm
Πλάτος: 2036mm
Βάρος (κενό): 1350 kg
Κατανομή βάρους: 44% εμπρός / 56% πίσω