Αυτή είναι η ολοκαίνουρια BMW Σειρά 4 που αποκαλύφθηκε επισήμως. Ξεχωρίζει από δύο τεράστιες γρίλιες σε σχήμα “νεφρών” που αν μη τι άλλο αποτελούν θέμα συζήτησης από τότε που το μοντέλο παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο.

Αρέσει λοιπόν ή όχι η νέα BMW Σειρά 4; Αυτό είναι ένα ερώτημα που κυκλοφορεί μαζί με το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου. Τα δυο χαρακτηριστικά “νεφρά” της BMW στη μάσκα είναι τεράστια στη νέα γενιά της Σειράς 4. Στην πράξη εκτείνονται έως κάτω στον προφυλακτήρα. Είναι το πιο ξεχωριστό σχεδιαστικό στοιχείο στη νέα γενιά και ήρθε αυτούσιο από τη BMW Concept 4 που είδαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Γενικότερα, ολόκληρη η νέα Σειρά 4 είναι πολύ κοντά στη σχεδιαστική φιλοσοφία που εισήγαγε το Concept 4 και δε δείχνει να συμβαδίζει με κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας. Όπως για παράδειγμα η ανανεωμένη Σειρά 5 που επίσης αποκαλύφθηκε πριν μερικές ημέρες. Κι αυτό γιατί η νέα 5άρα έχει επίσης μεγαλύτερες γρίλιες “νεφρά” αλλά σε οριζόντια διάταξη, όχι κάθετη. Θα τη συνηθίσουμε λοιπόν τη Σειρά 4; Μάλλον θα περιμένουμε να τη δούμε κάποια στιγμή και από κοντά…

Οι γρίλιες όμως δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που μεγάλωσε στην 4άρα. Ολόκληρο το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κατά περίπου 13 εκατοστά. Ταυτόχρονα, είναι κατά 2,5 εκ. φαρδύτερο και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 4 εκ., ενώ σημαντικά βελτιωμένη είναι η αεροδυναμική απόδοση με συντελεστή 0.25 Cd (από 0.29).

Η νέα BMW Σειρά 4 θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον ερχόμενο Οκτώβριο, αρχικά σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρων.

Μεγαλύτερο αυτοκίνητο, περισσότερη δύναμη

Η γκάμα ξεκινά από την 420i Coupe με έναν 2-λιτρο 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα, με ένα TwinScroll turbo και απόδοση 184 ίππων και 300 Nm ροπής (0-100 km/h σε 7,5 δλ). Ακολουθεί η επίσης 2-λιτρη, 4-κύλινδρη 430i Coupe, με μονό turbo και ισχύ 258 ίππων και 400 Nm ροπής (0-100 km/h σε 5,8 δλ). Σε πετρέλαιο διαθέσιμη αρχικά θα είναι η 420d με σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, ήπια υβριδική τεχνολογία, ισχύ 190 ίππων και ροπή 400 Nm.

Στην κορυφή της γκάμας προς το παρόν τοποθετείται η M440i xDrive. Χρησιμοποιεί 6-κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, αποδίδοντας 374 ίππους και 500 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η M440i xDrive, όπως και τα μοντέλα diesel, χρησιμοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία. Η χρήση μιας ισχυρής μίζας-γεννήτριας 48-volt και μιας δεύτερης μπαταρίας, επιτρέπει πολύ περισσότερη ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα. Αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται για μια έξτρα ηλεκτρική ώθηση, παράγοντας πρόσθετη ισχύ 11 ίππων.

Η M440i όμως, πέρα από τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα, εφοδιάζεται και με μερικά ακόμη καλούδια. Στάνταρ στοιχεία, όπως ζάντες αλουμινίου Μ 18 ιντσών και διαφορικό M Sport με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πλήρως μεταβλητό ποσοστό εμπλοκής στον πίσω άξονα. Το στοιχείο αυτό διατίθεται επίσης προαιρετικά στις 430i και 430d xDrive.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, δύο εξακύλινδροι εν σειρά κινητήρες diesel θα προστεθούν στη γκάμα το Μάρτιο του 2021. Ο ισχυρότερος από τους δύο θα τοποθετηθεί σε ένα ακόμα μοντέλο BMW M.

BMW Σειρά 4

8άρι αυτόματο κιβώτιο σε όλα τα μοντέλα Σειρά 4

Είναι η πρώτη φορά που όλες οι εκδόσεις της BMW Σειράς 4 εφοδιάζονται με 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic ως στάνταρ. Το επίσης 8άρι κιβώτιο Steptronic Sport είναι στάνταρ στην M440i και διατίθεται προαιρετικά στις υπόλοιπες εκδόσεις. Προσφέρει πιο δυναμική διαδικασία αλλαγών και συνδυάζεται με χειριστήρια στο τιμόνι (shift paddles). Επίσης έχει τη νέα λειτουργία Sprint, που προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και των αλλαγών σχέσεων για πολύ δυναμικές εν κινήσει επιταχύνσεις και προσπεράσεις.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς για τις 420i και 430i, ενώ η 420d έχει τη δυνατότητα επιλογής και με σύστημα τετρακίνησης xDrive. Η M440i διατίθεται μόνο σε έκδοση xDrive.

BMW Σειρά 4

BMW Σειρά 4: Στην καμπίνα

Η εικόνα στο εσωτερικό της νέας Σειράς 4 είναι κλασική BMW θα λέγαμε, αφήνοντας τις πολύ ανατρεπτικές αλλαγές μόνο στο εξωτερικό της τμήμα. Έτσι βρίσκουμε μια γνώριμη εικόνα ως προς τη σχεδίαση, με την κεντρική κονσόλα να έχει μια κλίση προς τη μεριά του οδηγού. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment στις ακριβότερες εκδόσεις, με μια 8,8 ιντσών να διατίθεται ως στάνταρ. Ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι και πλήρως ψηφιακός στις 10,25 ίντσες, ενώ για τους πιο παραδοσιακούς θα υπάρχουν και τα αναλογικά όργανα με οθόνη 5,1 ιντσών.

Από πλευράς άνεσης, διαθέσιμα παντού θα είναι τα Apple CarPlay και Android Auto, όπως και ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας. Όλες οι εκδόσεις έχουν στάνταρ σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front collision warning) με παρέμβαση πέδησης (brake intervention), Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα (με την αρωγή του συστήματος διεύθυνσης) και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional περιλαμβάνει νέες λειτουργίες όπως Steering & Lane Control Assistant με Active Navigation, ενώ υπάρχει προαιρετικά και μία λειτουργία αυτόματης δημιουργίας λωρίδας έκτακτης ανάγκης που καθοδηγεί τη νέα BMW Σειρά 4 στην πιο κατάλληλη πλευρά της λωρίδας, σε κυκλοφοριακές ανασχέσεις στον αυτοκινητόδρομο. Διαθέσιμα ως έξτρα είναι και τα Parking Assistant, Parking Assistant Plus και BMW Drive Recorder που καταγράφει βίντεο διάρκειας έως 40 δευτερολέπτων από την περιοχή γύρω από το όχημα. Νέο είναι και το Head-Up Display με επιφάνεια αυξημένη κατά 70%.

BMW Σειρά 4