Το BMW i3 αποκτά διπλάσιας χωρητικότητας μπαταρία από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά. Πλέον η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί στα 260 km σε καθημερινές συνθήκες, ενώ η νέα γενιά αποκτά πρόσθετα ένα σπορ πακέτο και νέες εξωτερικές και εσωτερικές αποχρώσεις.

Με χωρητικότητα κυψελών αυξημένη στα 120 αμπερώρια (Ah) και συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 42.2 κιλοβατώρες (kWh), η νέα γενιά μπαταριών υψηλής τάσης προσφέρει στα BMW i3 (120 Ah) και BMW i3s (120 Ah) σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από το Νοέμβριο του 2018 και θα μπορούν σε καθημερινή χρήση να διανύουν 260 km, αύξηση αυτονομίας σχεδόν κατά 30%.

Νέα μπαταρία και νέα εμφάνιση

Ταυτόχρονα με το λανσάρισμα της νέας μπαταρίας, το BMW i3 αποκτά νέο εξωτερικό φινίρισμα, νέα απόχρωση για την προαιρετική έκδοση εσωτερικού Loft και προσαρμοζόμενους προβολείς LED με λειτουργία matrix για τη μεγάλη σκάλα. Θα ακολουθήσει και ένα σπορ πακέτο για το BMW i3 που θα περιλαμβάνει μαύρα πλαίσια θόλων τροχών, σπορ χαμηλωμένη ανάρτηση, φαρδύτερο μετατρόχιο και 20άρες (!) ζάντες αλουμινίου. Λίγο αργότερα θα προσφέρονται προαιρετικά τηλεφωνία με ασύρματη φόρτιση και ασύρματο wifi (LAN hotspot) για τα BMW i3 και BMW i3s.

Μπαταρία: ίδιες διαστάσεις, αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο

Εγκατεστημένη βαθιά στο πάτωμα του οχήματος, η μπαταρία υψηλής τάσης αποτελείται από οκτώ μονάδες. Κάθε μία με δώδεκα κυψέλες. Οι τελευταίες βελτιώσεις έχουν αποφέρει χωρητικότητα 120 Ah, μαζί με συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 42,2 kWh. Κι αυτό χωρίς μεταβολή στο μέγεθος. Αυτό είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την αύξηση της αυτονομίας. Συγκριτικά, στο λανσάρισμα του BMW i3 το 2013, οι αντίστοιχες τιμές ήταν 60 Ah και 22.6 kWh, ενώ η μπαταρία δεύτερης γενιάς που λανσαρίστηκε το 2016 φτάνει τα 94 Ah και 33 kWh.

Πέρα από το βάρος του οχήματος και το χώρο που καταλαμβάνει η εγκατεστημένη μπαταρία, οι οδηγικές επιδόσεις και η κατανάλωση ενέργειας κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα, αλλά με αυξημένη αυτονομία. Το BMW i3, με ηλεκτροκινητήρα 125 kW/170 hp επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα, ενώ το BMW i3s με 135 kW/184 hp ολοκληρώνει το στάνταρ σπριντ σε 6,9 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι και τα δύο μοντέλα θέτουν πρότυπα σπορ επιδόσεων στην κατηγορία τους. Αντίστοιχα, η εν κινήσει επιτάχυνση 80-120 km/h γίνεται σε 5,1 και 4,3 δευτερόλεπτα.

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο για το BMW i3 (120 Ah) είναι 13,1 kWh/100 km, ενώ το BMW i3s (120 Ah) καταναλώνει 14,6 kWh–14,0 kWh/100 km. Η αυτονομία του i3 (120 Ah) είναι 285-310 km (προηγουμένως 235-255 km) σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Για το BMW i3s (120 Ah), η αυτονομία αγγίζει τα 270-285 km (προηγουμένως 235–245 km) σύμφωνα με το WLTP. Σε καθημερινές συνθήκες, και τα δύο μοντέλα πετυχαίνουν τώρα αυτονομία 260 km (προηγουμένως 200 km).

BMW i3 (120 Ah)

Χρόνοι φόρτισης

Το στάνταρ καλώδιο φόρτισης είναι σχεδιασμένο για να συνδέεται σε μία συμβατική οικιακή πρίζα. Εδώ, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται στο 80% της πλήρους χωρητικότητας της σε περίπου 15 ώρες με ισχύ φόρτισης 2,4 kW. Η σύνδεση σε BMW i Wallbox επιτρέπει ταχεία τριφασική φόρτιση με ισχύ 11 kW. Ο χρόνος που απαιτείται για φόρτιση του 80% της μεγάλης χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι 3,2 ώρες. Τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μπαταρία υψηλής τάσης των BMW i3 και BMW i3s μπορεί επίσης να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με σταθμούς ταχείας φόρτισης που λειτουργούν με σταθερό ρεύμα (DC). Εδώ, η ισχύς φόρτισης είναι 50 kW και η μπαταρία υψηλής φόρτισης φτάνει στο 80% της συνολικής χωρητικότητας της σε 42 λεπτά.