Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4 coupe! Έρχονται το Μάρτιο του 2021 σε δύο εκδόσεις ισχύος, με κίνηση πίσω ή τετρακίνηση και στάνταρ μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων! #savethemanual

Αν και χθες διέρρευσαν οι πρώτες φωτογραφίες των νέων BMW M3 & M4, τα επίσημα αποκαλυπτήρια από τη μάρκα συνοδεύουν όλες οι πληροφορίες για τα state-of-the-art μοντέλα. Και αν ξεπεράσουμε το εμφανισιακό κομμάτι με την ιδιαίτερη εμπρός μάσκα, κάτω από τη σιλουέτα τους βρίσκουμε δύο πολύ ικανά μοντέλα που προσφέρουν την παραδοσιακή ευχαρίστηση που βρίσκουμε σε κάθε BMW M.

Εντάξει, η εμπρός μάσκα με τα δύο μεγάλα κάθετα “νεφρά” είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις. Σε σημείο μάλιστα που να δυσκολεύεσαι να στρέψεις το βλέμμα σου σε άλλες λεπτομέρειες, αν και οι νέες Μ3/Μ4 έχουν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία αν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά. Για παράδειγμα τα φτερά των τροχών εμπρός και πίσω είναι νέα, φαρδύτερα και κρύβουν από κάτω σφυρήλατες ζάντες 18 ιντσών εμπρός και 19 πίσω. Αν και οι τετρακίνητες M3 Competition και M4 Competition θα πατάνε σε ζάντες 19 και 20 ιντσών αντίστοιχα με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 275/35 εμπρός και 285/30 πίσω!

BMW M4 coupe

Φαρδύτεροι και πιο δυναμικοί σχεδιαστικά είναι και οι προφυλακτήρες, ενώ πίσω ενσωματώνεται και ένας μεγάλος διαχύτης με προφανή αεροδυναμικά οφέλη. Στα άκρα του διαχύτη υπάρχουν ενσωματωμένες τέσσερις μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης. Και βεβαίως είναι το ορατό carbon fiber στην οροφή των δύο μοντέλων. Κάτι που πέρα από τα οφέλη στο κέντρο βάρους είναι και χαρακτηριστικών όλων των τελευταίων BMW M. Είναι πραγματικά κρίμα να επιλέξει κανείς ηλιοροφή, αφού αυτό θα σημαίνει ότι θα υπάρχει κλασική μεταλλική οροφή στο χρώμα του αυτοκινήτου.

Δύο εκδόσεις ισχύος

Κάτω από το επίσης νέου σχήματος καπό, οι νέες BMW M3 και Μ4 coupe εφοδιάζονται με δύο εκδόσεις του 3-λιτρου straight-six twin-turbo κινητήρα. Στις “βασικές” M3 και M4 αποδίδει ισχύ 480 ίππων και 550 Nm ροπής, ενώ οι εκδόσεις Competition έρχονται με 510 ίππους και 650 Nm. Επίσης, ως στάνταρ οι νέες Μ3/Μ4 εξοπλίζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, για τους πιο παραδοσιακούς petrolheads. Είπαμε… #savethemanual

Πέρα από το τρίτο πεντάλ, στα πλεονεκτήματα του manual συγκαταλέγεται το ότι είναι κατά 25 kg περίπου ελαφρύτερο από το αυτόματο. Έχει και σύστημα rev-matching που προσωμειώνει το “μύτη-τακούνι”. Ως επιλογή βεβαίως υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με paddles, το οποίο και είναι στάνταρ στις ισχυρότερες εκδόσεις Competition. Όσο για τη μετάδοση της κίνησης αυτή σε απλές και Competition εκδόσεις γίνεται στους πίσω τροχούς. Προαιρετικά οι δεύτερες θα έχουν και την επιλογή της γνώριμης τετρακίνησης  της BMW, αλλά όχι πριν το καλοκαίρι του 2021.

Στην πράξη, οι M3 και M4 θα κάνουν την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 4,2 δευτ. και το 0-200 χλμ/ώρα σε 13,7 δευτ. Οι εκδόσεις Competition αντίστοιχα χρειάζονται μόλις 3,9 και 12,5 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα ή τα 290 χλμ/ώρα με το προαιρετικό πακέτο M Driver.

BMW M3

Οι νέες BMW M3 και M4 έχουν ακόμη και “Drift Analyzer”

Σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις στο αμάξωμα και στα διαφορικά, προκειμένου να διαχειριστούν την έξτρα δύναμη. Πιο σκληρές είναι οι αναρτήσεις, οι οποίες μάλιστα μπορούν να ρυθμιστούν και ως προς τη λειτουργία τους. Οι ζάντες είναι ελαφρύτερες και σφυρήλατες, στις 18-19 ίντσες εμπρός-πίσω ή 19-20 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση. Πίσω τους κρύβουν 6-πίστονα φρένα (εμπρός) με δίσκους 380 χλστ.

Ενδιαφέρον ωστόσο έχει το πακέτο M Drive Professional, που περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 10 διαφορετικές ρυθμίσεις. Αυτό μπορεί να ελέγχει το πόσο σπινάρισμα θα είναι επιτρεπτό στους πίσω τροχούς πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Μάλιστα το πακέτο περιλαμβάνει ακόμη χρονόμετρο και μια εφαρμογή που η BMW ονομάζει “Drift Analyzer”. Παρέχει δεδομένα χρόνου και πληροφορίες για τυχόν drift. Του στυλ πόσος χρόνος χάθηκε σε ένα γύρο λόγω drift, γωνίες και διάρκεια του drift και άλλα τέτοια όμορφα πράγματα. Μάλιστα ο οδηγός θα μπορεί να κατεβάσει τα στοιχεία στο iPhone μέσω σχετικού app και να τα μοιραστεί ακόμη και στα social media.

BMW M3

Αχ αυτά τα καθίσματα…

Η καμπίνα είναι τυπική θα λέγαμε για μια BMW M3 και M4. Υπάρχουν σκούρες αποχρώσεις και έντονες λεπτομέρειες σε αντίθεση. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα φινιρίσματος με αλουμίνιο ή carbon fiber. Και κυρίως υπάρχουν πιο σπορ καθίσματα που πέρα από το ότι προσφέρουν καλύτερη στήριξη είναι μακράν τα ομορφότερα που θα βρεις σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Κατά τα άλλα, στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη multimedia στις 10,25 ίντσες και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 12,3 ίντσες. Μαζί και όλα τα στοιχεία τεχνολογίας που υπάρχουν και στις απλές Σειρές 3 και 4.

BMW M4 coupe

Φωτογραφίες