Η top-spec έκδοση της Σειράς 8 είναι βεβαίως η BMW M8, η οποία αποκαλύπτεται σε τέσσερις εκδόσεις. Δύο “απλές” με 600 ίππους και δύο Competition με 625 ίππους. Όλες οι Μ8 εφοδιάζονται με τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει εξελιχθεί ποτέ για αυτοκίνητο BMW M. Ο V8 με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει 600 hp στις BMW M8 Coupe και M8 Cabrio, και 625 hp στις εκδόσεις Competition. Ο κινητήρας σε κάθε περίπτωση συνεργάζεται με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, ενώ η ισχύς περνά σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος M xDrive.
Η BMW M8 σχεδιάστηκε και ρυθμίστηκε με γνώμονα τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας αγωνιστικής πίστας. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν κυρίως είναι η νέα, ενιαία μονάδα του συστήματος πέδησης, ειδικά προσαρμοσμένη για μοντέλο Μ, που προσφέρει στον οδηγό δύο διαφορετικές ρυθμίσεις για την αίσθηση του πεντάλ. Το ακριβές set up μεταξύ συστήματος κίνησης, τεχνολογίας πλαισίου και αεροδυναμικής έγινε σχολαστικά με δοκιμές στην πίστα του BMW Group στο Miramas (Νότια Γαλλία), στο κέντρο χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog (Σουηδία) και στο Nürburgring Nordschleife. Επίσης, η εμπειρία που αποκτήθηκε από την εξέλιξη της αγωνιστικής BMW M8 GTE έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαδικασία σεταρίσματος. Όσο για τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 3,3 / 3,4 δλ για τις M8 Coupe και Cabrio αντίστοιχα. Η BMW M8 Competition Coupe κάνει τη διαδικασία λίγο ταχύτερα, σε3,2 δλ.
Κινητήρας διαμάντι!
Ο υψηλόστροφος V8 κινητήρας 4,4 lt προσφέρει ένα ακαταμάχητο μίγμα “ξυραφένιας” απόκρισης και ισχύος σε μεγάλο εύρος στροφών. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo περιλαμβάνει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών, έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου που λειτουργεί με πίεση έως και 350 bar. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο τεχνολογικό χαρακτηριστικό είναι οι διασταυρούμενης ροής πολλαπλές εξαγωγής. Στη BMW M8 ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 750 Nm μεταξύ 1.800 και 5.600 rpm. Η μέγιστη ισχύς είναι 600 hp στις 6.000 rpm, μέχρι την παρέμβαση του ηλεκτρονικού κόφτη στις 7.200 rpm. Οι εκδόσεις Competition διατηρούν τη μέγιστη ροπή μέχρι τις 5.800 rpm και αποδίδουν 625 hp στις 6.000 rpm. Η ισχυρότερη έκδοση του V8 συνδέεται στη δομή του αμαξώματος με ειδική βάση για ακόμα πιο άκαμπτη έδραση. Αυτό βελτιστοποιεί την απόκριση και αυξάνει την ταχύτητα κατά την είσοδο σε μία στροφή (turn in), ενώ παράλληλα μειώνει το θόρυβο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα.
Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση μιας αγωνιστικής πίστας. Η κεντρική μονάδα ψύξης, για παράδειγμα, πλαισιώνεται από δύο κυκλώματα νερού υψηλής θερμοκρασίας. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Οι ιδιαίτερες προκλήσεις της οδήγησης σε πίστα αντανακλώνται στο σχεδιασμό του συστήματος τροφοδοσίας λαδιού. Το κάρτερ λαδιού έχει ένα μικρότερο εμπρός θάλαμο, που εμπλέκεται όταν απαιτείται πρόσθετη χωρητικότητα. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο. Αυτό εξασφαλίζει αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης.
Το πλαίσιο της BMW M8
Η τεχνολογία πλαισίου στη σειρά Μ8 περιλαμβάνει ειδικά μηχανικά μέρη και ένα σετάρισμα ρυθμισμένο σε εντατικές δοκιμές σε πίστα. Ταυτόχρονα, το πλαίσιο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες πελατών πολυτελών αυτοκινήτων σε επίπεδο άνεσης σε καθημερινές διαδρομές και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ο πίσω άξονας περιλαμβάνει επίσης ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας άκρως δυναμικής συμπεριφοράς ενός σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Οι σφυρήλατοι σύνδεσμοι Μ συντελούν στην ευελιξία της Μ8, ενώ η ακριβής απόκριση των συστημάτων ανάρτησης και απόσβεσης οφείλεται εν μέρει στις σκληρότερες αντιστρεπτικές δοκούς. Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται επίσης από την υψηλή ακαμψία του εμπρός τμήματος, μέσω της μπάρας θόλων και ενός εξαιρετικά ανθεκτικού πάνελ που ενσωματώνει έδραση στα μαρσπιέ. Μία ατσάλινη δομή σχήματος Χ και η αλουμινένια τραβέρσα ολοκληρώνουν την ενισχυμένη έδραση πίσω άξονα και αμαξώματος.
Όλες οι BMW M8 εφοδιάζονται επίσης στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες και ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Το σύστημα DSC συνδέεται με το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το ενεργό διαφορικό Active M Differential, ενώ περιλαμβάνει και M Dynamic mode. Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο βαθμό ολίσθησης τροχών και συνδυάζεται με την κατανομή περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς στοχεύοντας σε μία εξαιρετικά σπορ οδήγηση με ελεγχόμενα ντριφταρίσματα στις στροφές. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ζάντες αλουμινίου Μ 20” σε σχέδιο διπλών ακτίνων και ελαστικά υψηλών επιδόσεων διαστάσεων 275/35 R 20 και πίσω: 285/35 R 20.
Οι νέες BMW M8 και M8 Competition θα πραγματοποιήσουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους κατά τη διάρκεια του BMW Group #NextGen που θα πραγματοποιηθεί στο BMW Welt στο Μόναχο, στις 25-27 Ιουνίου.