Η Audi παρουσιάζει το πλήρως ηλεκτροκίνητο PB18 e-tron, ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό concept για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του μέλλοντος. To φουτουριστικό μοντέλο είναι εμπνευσμένο από τις νίκες της εταιρείας στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο από τους σχεδιαστές της Audi στην Καλιφόρνια. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν Pebble Beach Automotive Week, οπότε γι αυτό βλέπουμε τα αρχικά «PB» στην ονομασία του. Το 18 προέρχεται βεβαίως από αγωνιστικό της κατηγορίας LMP1, το Audi R18 e-tron.

AUDI PB18 e-tron

Με κινητήρα μπαταρίες στο κέντρο

Το Audi PB18 e-tron ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο για το Audi PB18 e-tron. Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα 1,15 μέτρα.

AUDI PB18 e-tron

Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης! Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης στο κέντρο, όπως σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Ή όπως θα θυμούνται κάποιοι στη θρυλική McLaren F1, το πρώτο supercar με αυτή τη διάταξη. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η «καθημερινή» χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Αν λοιπόν υπάρχει συνεπιβάτης, το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος! Καλό;

Επιδόσεις LMP1 με ισχύ έως 775 hp

Η κινητήρια δύναμη στο Audi PB18 e-tron παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες. Έναν μπροστά και δύο πίσω. Αυτοί κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό ώστε το Audi PB18 e-tron να είναι τετρακίνητο (Quattro). Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 150 kW (204 hp), όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW (475 hp). Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 500 kW (680 hp) και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW (775 hp). Η συνδυασμένη ροπή έως 830 Nm διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα! Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1.

Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.

AUDI PB18 e-tron

Δείτε ακόμη:

Το διαστημικό εσωτερικό του Audi e-tron