Η Opel είχε ήδη ανακοινώσει ότι σκόπευε να ενισχύει το προφίλ της κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! τον περασμένο Νοέμβριο. Το GT X Experimental είναι η πρώτη χειροπιαστή απόδειξη αυτής της διαδικασίας. Το νέο πρωτότυπο συνδυάζει την ακρίβεια, την ποιότητα και τις καινοτομίες που οραματίζεται η Opel για το μέλλον και δίνει μία ιδέα για το ύφος των μοντέλων της στα μέσα της δεκαετίας του 2020.

Με μήκος 4,06 μέτρα, μεταξόνιο 2.625 χλστ, πλάτος 1.830 χλστ και ύψος 1.528 χλστ το GT X Experimental έχει τις αναλογίες ενός SUV. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι σήμερα και τα πιο δημοφιλή της αγοράς και η Opel επιθυμεί να τα κάνει ακόμα πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό. Αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τα SUV πρέπει επίσης να γίνουν ακόμα πιο αποδοτικά. Γι’ αυτό, το Opel GT X Experimental βασίζεται σε μία ανάλαφρη αρχιτεκτονική, έχει μειωμένο αποτύπωμα και πατά σε τροχούς 17 ιντσών που οπτικά δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι, για εντυπωσιακή εμφάνιση.

Σύμφωνα με την υπόσχεση του σχεδίου PACE! να διατίθεται μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο Opel μέχρι το 2024, το GT X Experimental είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Χρησιμοποιεί μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh επόμενης γενιάς και σύστημα επαγωγικής φόρτισης. Το πρωτότυπο διαθέτει ακόμη λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα θέματα οδήγησης, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί εάν χρειαστεί παρέμβαση.

Opel GT-X Experimental

Η μελλοντική σχεδίαση Opel

Το GT X Experimental προσφέρει πρωτοποριακή τεχνολογία με προηγμένη απλότητα. Η κάθε λειτουργία και το κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου έχουν αναθεωρηθεί με στόχο την επίτευξη μιας σχεδιαστικής γνησιότητας, αφαιρώντας όλα τα περιττά σχεδιαστικά στοιχεία, κάτι που η ομάδα σχεδίασης ονομάζει “οπτική αποτοξίνωση”.

Το αμάξωμα “παντρεύει” τις τολμηρές αναλογίες με καθαρές, ρέουσες επιφάνειες. Η ισχυρή σιλουέτα του τονίζεται από την τολμηρή γραφιστική ταυτότητα που διαχωρίζει τα άνω και κάτω τμήματα. Το κάτω είναι βαμμένο σε φωτεινό ανοιχτό γκρι, ενώ ολόκληρο το πάνω τμήμα συμπεριλαμβανομένου του καπό, των κρυστάλλινων επιφανειών και της οροφής βάφεται σε σκούρα απόχρωση “night blue”. Ανάμεσά τους βρίσκεται ένα τολμηρό κίτρινο στοιχείο που διατρέχει το αυτοκίνητο και του χαρίζει σφρίγος και δυναμισμό. Αυτός ο χρωματικός συνδυασμός παραπέμπει στο παραδοσιακό grey/black/yellow της Opel αλλά αποδίδεται με μία φρέσκια, μοντέρνα αίσθηση.

Opel GT-X Experimental

Το GT X Experimental προσφέρει άνετη πρόσβαση, χάρη στις πίσω πόρτες με πίσω άρθρωση και άνοιγμα 90 μοιρών και για τις τέσσερις πόρτες. Το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ/οροφή εκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα, αυξάνοντας τη φωτεινότητα και την αίσθηση ευρυχωρίας του SUV. Καταργώντας συμβατικά στοιχεία όπως λαβές θυρών και εξωτερικούς καθρέπτες, το αμάξωμα γίνεται ένας λείος καμβάς που κρύβει απρόσμενες λεπτομέρειες όπως μικρές κάμερες ενσωματωμένες στις κίτρινες γραμμές του καπό αντικαθιστώντας τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Για την εξισορρόπηση αυτής της οπτικής αποτοξίνωσης, σπάνιες στιλιστικές λεπτομέρειες τονώνουν αισθητικά το GT X Experimental, όπως τα εγχαραγμένα τρίγωνα κατά μήκος του μαρσπιέ κάτω από την πίσω πόρτα στην πλευρά του οδηγού. Ένα από αυτά περιέχει μία μικρή, εξαγωνική οθόνη LED που προβάλλει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Οι τροχοί 17-ιντσών δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι χάρη στα ανθεκτικά ελαστικά καλύμματα ζάντας για να αυξήσουν οπτικά το μέγεθος των μπλε σκούρων ελαστικών. Κίτρινες στιλιστικές γραμμές στη ζάντα απηχούν το κίτρινο στοιχείο του αμαξώματος και πλαισιώνουν το ηλεκτρονικό έμβλημα Blitz που μένει σταθερό καθώς οι τροχοί περιστρέφονται. Προστατευτικές ποδιές αγκαλιάζουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η νέα οπτική ταυτότητα στο GT X Experimental

Το GT X Experimental λανσάρει επίσης ένα νέο θέμα για το εμπρός και πίσω τμήμα των μελλοντικών μοντέλων. Το έμβλημα της μάρκας βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο περισσότερο από ποτέ. Σε μία πιο αυστηρή και αυθεντική εκτέλεση, η κεντρική πτυχή στο καπό αντιπροσωπεύει τον κάθετο άξονα, παρατεταμένο κάτω από το Blitz. Ο οριζόντιος άξονας συμβολίζεται από τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας σχήματος φτερού, ένα στοιχείο ταυτότητας κοινό σε όλα τα μελλοντικά Opel. Το πίσω τμήμα απηχεί το εμπρός. Το Blitz δεσπόζει στην οριζόντια γραμμή των πίσω φώτων και την κάθετη γραμμή από την κεραία οροφής μέχρι την έντονη πτυχή στον προφυλακτήρα.

Opel GT-X Experimental

Οι σχεδιαστές δημιούργησαν επίσης το “Opel Vizor”. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη μονάδα που πλαισιώνει όλα τα high-tech και τα στιλιστικά στοιχεία της μάρκας. Όπως το έμβλημα LED Blitz που δείχνει τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, ανάβοντας σε διαφορετικές αποχρώσεις, τους προβολείς LED matrix, τα φώτα ημέρας σχήματος φτερού και όλες τις κάμερες και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης κάτω από σκούρο Plexiglas. Το Opel Vizor θα αποτελέσει κοινό σχεδιαστικό στοιχείο για όλα τα μοντέλα Opel τη δεκαετία του 2020.

Οπτική και ψηφιακή αποτοξίνωση στην καμπίνα

Το εσωτερικό του Opel GT X Experimental διέπουν οι ίδιες σχεδιαστικές αρχές με κύριο χαρακτηριστικό την οπτική και ψηφιακή αποτοξίνωση. Το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το ταμπλό οργάνων σε ένα κέλυφος που η Opel ονομάζει “Pure Panel”. Μία ευρεία, ενιαία οθόνη υποδέχεται τον οδηγό, καταργώντας την πληθώρα οθονών, διακοπτών και χειριστηρίων που συνηθίζονται στα σημερινά οχήματα παραγωγής. Το Pure Panel επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και να λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες, καταργώντας τα οπτικά στοιχεία που διασπούν την προσοχή τους.Δύο οθόνες στα άκρα του εμπρός πάνελ προβάλλουν τις πλαϊνές όψεις που καταγράφουν οι δύο μικρές αναδυόμενες κάμερες. Η σχεδίαση του τιμονιού έχει απλουστευθεί, ενώ η κεντρική μονάδα του επαναλαμβάνει το σχήμα του Opel Vizor. Και όπως και τα αντίστοιχα εξαρτήματα στους τροχούς το LED Opel Blitz στο κέντρο του παραμένει σταθερό ανεξαρτήτως από τη θέση του τιμονιού.

Η Opel δεν ξεκαθαρίζει αν μελλοντικά θα δούμε την έκδοση παραγωγής του GT X Experimental, ωστόσο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δούμε στοιχεία εμπνευσμένα από αυτό στα μελλοντικά της μοντέλα.