Η Renault συνεχίζει και ανατρέχει στο παρελθόν της για τη δημιουργία πρωτότυπων μοντέλων που βασίζονται σε θρυλικά αυτοκίνητα. Ξεκάθαρα μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του R5 Turbo 3E.

Πρόκειται βεβαίως για ένα showcar, αμιγώς ηλεκτρικό φυσικά και άκρως εντυπωσιακό. Είναι ένα μοντέλο σχεδιασμένο για drifting, που δημιουργήθηκε με στόχο να αποτίνει φόρο τιμής στις πιο σπορ εκδόσεις του διάσημου μοντέλου: το Renault 5 Turbo και το Turbo 2. Το R5 Turbo 3E θα κοσμεί το περίπτερο της Renault στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Το ιδιαίτερο αυτό πρωτότυπο είναι σχεδιασμένο για πίστα, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο «drifter», πλήρως ηλεκτρικό και με κίνηση στους πίσω τροχούς. Όπως και ο εμβληματικός προκάτοχός του, είναι αυστηρά διθέσιο. Το πίσω μέρος φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο που εδώ αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, με τις μπαταρίες στη μέση, κάτω από το πάτωμα. Το R5 Turbo 3E διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με επίπεδη βάση και roll bar εγκεκριμένο από τη FIA. Ο κινητήρας έχει συνολική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής.

Παράλληλα, κάνει το 0-100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα (3,9 δευτερόλεπτα σε πρόγραμμα Drift) και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 200 km/h. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 42kWh, ενώ η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες για να μπορεί να διαχειριστεί με άνεση και μεγαλύτερες πλαγιολισθήσεις. Το R5 Turbo 3E διαθέτει 10 βραχίονες στήριξης για κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά, οι οποίες είναι ιδανικές για την καλύτερη λήψη της πορείας «με το πλάι».

Σχεδίαση με εμβληματικές παραπομπές

Για κάποιους πρόκειται για ένα έργο τέχνης με extreme γραμμές και εμφανείς με παραπομπές στο Renault 5 και το Renault 5 Turbo, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό! Το καπό, οι πόρτες και το cockpit έχουν το ίδιο σχήμα με τους αυτά του προκατόχου του, αλλά το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το R5 Turbo 3E αποτελεί αναμφισβήτητα κομμάτι της κληρονομιάς του R5. Οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα του Turbo 2 στα πίσω φτερά εδώ έχουν αποτυπωθεί με ένα νέο, ξεχωριστό τρόπο. Το νέο αμάξωμα έχει πλάτος 2,02 μέτρα (25 εκατοστά φαρδύτερο από τον πρόγονό του), μήκος 4 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, που φροντίζει να κρατά το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στο έδαφος, ακόμα και στις πιο έντονες πλαγιολισθήσεις.

Οι εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα φροντίζουν για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων και αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Τα τρία κάθετα τμήματα θυμίζουν τον προφυλακτήρα του Renault 5 Turbo 2. Τα τετράγωνα φώτα ομίχλης μοιάζουν να μας γυρνούν «πίσω το χρόνο», μόνο που τώρα υπάρχουν τέσσερα και το καθένα περιέχει 16 LED.

Μπροστά και πίσω υπάρχουν ροζ, μπλε και κίτρινες λωρίδες LED, οι οποίες αναβοσβήνουν όταν το αυτοκίνητο πλαγιολισθαίνει, προσθέτοντας ατμόσφαιρα βιντεοπαιχνιδιών της δεκαετίας του 1980 και του 1990. Τα ρετρό βιντεοπαιχνίδια έδωσαν επίσης την έμπνευση για τα αυτοκόλλητα παραλλαγής που κοσμούν το αμάξωμα. Τα παράθυρα από πλεξιγκλάς είναι σε ροζ απόχρωση και ένα αυτοκόλλητο που γράφει “La vie en rose” στο πίσω αριστερό παράθυρο, προσθέτει μία γλυκιά πινελιά στη συνολική εμφάνιση.

Στο εσωτερικό του R5 Turbo 3E, κυριαρχεί επίσης το πνεύμα της εποχής συνδυάζοντας στοιχεία από τους αγώνες αυτοκινήτου, τα videogames και την εικόνα των εμβληματικών Renault 5 και Renault 5 Turbo 2 του παρελθόντος. Τα αγωνιστικά καθίσματα από ανθρακονήματα, οι ζώνες ασφαλείας και το τιμόνι είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την εταιρεία Sabelt. Ο κάθετος μοχλός του χειρόφρενου – ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων που προορίζονται για drift – βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κονσόλας που είναι βαμμένη σε έντονη «pop» κίτρινη απόχρωση. Το ίδιο κίτρινο συνδυάζεται με το ροζ, για να προσθέσει λάμψη στο γκρι και μαύρο ταρτάν (μία ακόμα παραπομπή στις επενδύσεις των μοντέλων της δεκαετίας του 1980) στα καθίσματα και στο ταμπλό. Υπάρχει επίσης ένα φωτιζόμενο λογότυπο στο κέντρο του τιμονιού. Όλες αυτές οι πολύχρωμες πινελιές έρχονται σε αντίθεση με την επένδυση του πατώματος από μαύρο φελλό, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με Alcantara.

Τα 10 αναλογικά όργανα του θρυλικού Renault 5 Turbo 2, στο R5 Turbo 3E έχουν αντικατασταθεί από 10 ψηφιακές οθόνες και λειτουργούν σαν widgets. Η τελευταία πινελιά που δείχνει ότι το R5 Turbo 3E δεν παίρνει τον εαυτό του και πολύ στα σοβαρά (!), είναι ένα αρκουδάκι που ονομάζεται Drifty. Είναι εκεί για να χαλαρώσει και να ηρεμήσει τους επιβάτες που τρομάζουν από το μυώδες αμάξωμα του μοντέλου αλλά και τις πλαγιολισθήσεις που είναι ικανό να προσφέρει στην πίστα.