Μετά από χρόνια αναμονής, κατασκοπευτικών φωτογραφιών και διαρροές πληροφοριών, έφτασε η στιγμή που η 5η γενιά της θρυλικής Toyota Supra βλέπει επισήμως το φως της δημοσιότητας. Βέβαια, μπορεί η νέα GR Supra Concept που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης να είναι ένα αγωνιστικό πρωτότυπο, ωστόσο δεν παύει να είναι η νέα Supra.
Έτσι περίπου θα είναι και η τελική έκδοση παραγωγής, η οποία ωστόσο δε θα έρθει στα κοντά. Όσοι θέλουμε να οδηγήσουμε τη νέα Supra πάντως, θα μπορούμε να το κάνουμε μέσω του racing game Gran Turismo Sport, πρώτα ο Θεός από Απρίλιο. Θα χρειαστούμε πρώτα μια κονσόλα Playstation 4.
16 χρόνια στο “περίμενε” είναι πολλά!
Η Toyota Supra δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι ο ορισμός του “tuner’s car”, γεγονός που έχει εκτοξεύσει τη φήμη της όλα αυτά τα χρόνια. Μετά από τέσσερις γενιές, η παραγωγή της Supra σταμάτησε το 2002. Είναι πολλά τα 16 χρόνια αναμονής, ωστόσο τα νέα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Υπάρχει βέβαια πολύς δρόμος που πρέπει να καλυφθεί στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, ειδικά όταν ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι αυτό που λέμε state-of-the-art. Κι εδώ έρχεται να βοηθήσει η BMW, η οποία μαζί με την Toyota εξέλιξαν τόσο τη νέα Supra όσο και την επόμενη BMW Z4. Τουλάχιστον την κοινή τους πλατφόρμα, μιας και τα δύο αυτοκίνητα θα διαφέρουν ριζικά στο κομμάτι της σχεδίασης.
GR όπως Ελλάδα;
Θα ήταν ωραία, αλλά ούτε καν. Τα αρχικά “GR” στην ονομασία της νέας Toyota Supra προέρχονται βεβαίως από την Gazoo Racing. Το αγωνιστικό τμήμα της Toyota που έχει την ευθύνη για την πορεία της μάρκας τόσο στο Le Mans όσο και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ WRC. Είναι γνωστό άλλωστε ότι το πρόθεμα GR θα συνοδεύει και άλλες γρήγορες εκδόσεις αυτοκινήτων Toyota. Γι αυτό αναφερθήκαμε παλιότερα εδώ.
Και τώρα τι;
Αυτή είναι η νέα Supra, έστω και σε αγωνιστικό πρωτότυπο αλλά από εκεί και πέρα οι λεπτομέρειες είναι με το σταγονόμετρο. Η Toyota δεν ανακοίνωσε καν τους κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης για το μοντέλο, παρά μόνο έδωσε τις διαστάσεις του. Είναι λογικό λοιπόν, όντας αγωνιστικό, η GR Supra Concept να είναι φαρδιά. Πολύ φαρδιά. Και έχει πολλά αεροδυναμικά καλούδια, πίσω διαχύτη, πλευρικά μαρσπιέ και μια τεράστια πίσω αεροτομή. Όλα κατασκευασμένα από λαχταριστό, γυαλιστερό carbon fiber. Τα πλευρικά παράθυρα είναι πλαστικά, στην προσπάθεια μείωσης του βάρους, όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα αγωνιστικά.
Παρά το χαμηλωμένο αμάξωμα του concept, η Toyota κάνει λόγο πως το αυτοκίνητό της φοράει ανάρτηση “παραγωγής”. Σε αντίθεση με τις αγωνιστικές ζάντες BBS, τα σλικ ελαστικά της Michelin και τα φρένα της Brembo. Στο εσωτερικό, η Supra είναι… αγωνιστική. Δεν υπάρχει ίχνος επένδυσης, παρά μόνο γυμνές επιφάνειες μετάλλου και carbon σε συνδυασμό με ένα κάθισμα OMP και αγωνιστικό τιμόνι. Αναμενόμενο. Η Toyota ανακοινώνει ακόμα πως το roll cage, το σύστημα πυρόσβεσης, η μπαταρία, τα πεντάλ και τα ηλεκτρικά είναι αυτό που λέμε “race ready”.
Όλα αυτά βεβαίως είναι μια πρόγευση. Ένα πρωτότυπο σε μέγεθος και σχήμα που αναμένεται να υιοθετήσει το μοντέλο παραγωγής. Το πότε όμως δε το ξέρουμε… τουλάχιστον προς το παρόν.