Αυτό είναι το Dacia Manifesto. Ένα ιδιαίτερα cool πρωτότυπο που για την ώρα ενσωματώνει μια σειρά από ιδέες που ίσως δούμε στα μελλοντικά αυτοκίνητα της μάρκας.
Το Dacia Manifesto δεν είναι ακριβώς ένα αυτοκίνητο. Είναι κάτι σαν ένα «πεδίο δοκιμής ιδεών», όπως άλλωστε και τα περισσότερα πρωτότυπα αυτοκίνητα. Μάλιστα το Manifesto επιβεβαιώνει με εμφατικό τρόπο το όραμα της Dacia για ένα ουσιώδες, “cool”, στιβαρό και περιβαλλοντικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Πρακτικά επαναπροσδιορίζει την έννοια του τι είναι βασικό και αναγκαίο σε ένα αυτοκίνητο, προσφέροντας μία πιο λιτή και αυθεντική εμπειρία. Τίποτα δεν παρεμβάλλεται ανάμεσα στους επιβάτες και το περιβάλλον, ούτε καν πόρτες, ούτε παράθυρα, ούτε και παρμπρίζ. Είναι ένα buggy που προσφέρει καθολική ενσωμάτωση με τη φύση.
Ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία του είναι και το εσωτερικό, που πέραν από τα απολύτως απαραίτητα δεν περιλαμβάνει κάτι παραπάνω. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το smartphone τους, το οποίο ενσωματώνεται στο ταμπλό και ξεδιπλώνει κάποια έξτρα χαρακτηριστικά μέσω από εφαρμογές. Βέβαια σε ένα βαθμό κάτι τέτοιο είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετά από τα μοντέλα Dacia, τα οποία κυκλοφορούν με υποδοχή και θέση φόρτισης ενός smartphone στο πεδίο του οδηγού. Ωστόσο αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.
Ταυτόχρονα το Manifesto παρουσιάζεται το YouClip, ένα σύστημα που θα ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα Dacia και εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ. Πάντως στα πλαίσια της χρηστικότητας, το πρωτότυπο Manifesto έχει ένα μονό φωτιστικό σώμα. Αυτό μάλιστα μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν πανίσχυρος φακός χειρός. Η λογική πίσω από αυτό είναι η απάντηση στην ερώτηση «γιατί να χρησιμοποιούμε δύο φωτιστικά σώματα καθώς το ένα παρέχει όλο το φωτισμό που χρειαζόμαστε;»
Φτιαγμένο για εξορμήσεις
Τα αυτοκίνητα της Dacia φημίζονται για τη στιβαρότητα και την αξιοπιστία τους. Το Duster, το Jogger και το Sandero Stepway, για παράδειγμα, ξεχωρίζουν ως μοντέλα στα οποία οι οδηγοί μπορούν να βασίζονται για τις υπαίθριες εξορμήσεις τους. Το Manifesto ξεπερνά αυτά τα όρια, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε μέσο σύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση. Eνσωματώνει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου, όπως η κίνηση και στους 4 τροχούς, η ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί και το αμάξωμα φτιαγμένο για σκληρή χρήση. Επίσης είναι πλήρως αδιάβροχο. Μπορεί κάποιος να το πλύνει εσωτερικά ακόμη και με το λάστιχο!
Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι αφαιρούμενα και μετατρέπονται σε sleeping bags! Η σχάρα οροφής μπορεί να μεταφέρει κάθε είδος φορτίου καθώς οι μπάρες μεταφοράς προσαρμόζονται σε κάθε τύπο διαμόρφωσης (η Dacia έχει ήδη υιοθετήσει αρθρωτές μπάρες στα Sandero Stepway και Jogger, ενώ σύντομα θα τοποθετηθούν και στο Duster). Τέλος, η αφαιρούμενη μπαταρία τροφοδοτεί με ρεύμα μία οικιακή παροχή, μετατρέποντας έτσι το αυτοκίνητο σε πηγή ενεργείας για κάθε υπαίθρια δραστηριότητα που χρειάζεται παροχή ρεύματος.
Περιβαλλοντικά αποδοτικό ή αλλιώς eco-smart
Με το Manifesto η μάρκα προβάλλει το όραμά της για ένα αυτοκίνητο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς το μοντέλο είναι μικρό και ελαφρύ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Ένα μεγάλο μέρος του οχήματος είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό και υλικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα και κατεργασμένα πολυμερή (Starkle). Στο εσωτερικό υπάρχουν φυσικά υλικά όπως ο φελλός που καλύπτει το ταμπλό. Και, όπως στα τελευταία μοντέλα της Dacia, οι διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου, λάμπουν δια της απουσίας τους.
Τα ελαστικά είναι χωρίς αέρα και αποτελούν ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό, καθώς στοχεύουν τόσο στην φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και στην οικονομία. Η θεμελιώδης αρχή είναι η αντοχή στο χρόνο και τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν κινδυνεύουν να σκάσουν.
Προφανώς και το Dacia Manifesto είναι ένα «εργαστήριο» που δίνει τη δυνατότητα να δοκιμαστούν και να προσομοιωθούνε νέες ιδέες. Η εκδοχή του μοντέλου που παρουσιάζεται σήμερα θα συνεχίσει να εξελίσσεται, καθώς θα συνεχίζει η αναζήτηση από την πλευρά της εταιρίας! Έτσι ίσως στο μέλλον κάποιες από αυτές τις ιδέες ενσωματωθούν στα συμβατικά μοντέλα.