Η 458 Speciale όπως υποδηλώνει και η ονομασία είναι η ειδική έκδοση της Ferrari 458 Italia. Μια άκρως βελτιωμένη έκδοση της κορυφαίας V8 Ferrari ή καλύτερα μια νόμιμη αγωνιστική έκδοση για το δρόμο. Ας τη γνωρίσουμε λίγο πιο αναλυτικά.
Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια η Ferrari παρουσιάζει ένα καινούριο μοντέλο σε κάθε μεγάλη αυτοκινητιστική έκθεση. Έτσι φέτος, μετά την πρεμιέρα της LaFerrari στην έκθεση της Γενεύης, ο Σεπτέμβρης στη Φρανκφούρτη αναμένεται καυτός με την πρεμιέρα της Ferrari 458 Speciale. Ίσως η πιο extreme και race-ready Ferrari σήμερα (αν θεωρήσουμε πως η περιορισμένης παραγωγής LaFerrari είναι εκτός συναγωνισμού), η οποία μάλιστα υιοθετεί μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά συμπεριλαμβανομένου ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που σταδιακά θα χρησιμοποιηθούν και σε μελλοντικά αυτοκίνητα της μάρκας.
Πως κάνεις λοιπόν την πάρα πολύ καλή και ταχύτατη Ferrari 458 Italia ακόμη ταχύτερη; Αρχικά οι μηχανικοί του Maranello βελτίωσαν τον βραβευμένο V8 κινητήρα και κατάφεραν να αυξήσουν την ιπποδύναμη στα 605 ps/9.000 rpm (ροπή 540 Nm/6.000rpm), βελτιώνοντας παράλληλα και το ρεκόρ ps/lt της 458 Italia στα 135ps/lt, περισσότερο από κάθε άλλον ατμοσφαιρικό κινητήρα παραγωγής. Σε συνδυασμό με την ειδική δίαιτα που ακολουθεί η 458 Speciale, κερδίζοντας έτσι συνολικά 100 kg (ζυγίζει 1.290 kg στο σύνολο), οι επιδόσεις αγγίζουν τα νούμερα ενός hypercar. Σημειώστε ότι χρειάζονται μόλις 3,0 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 km/h, ενώ τα 200 km/h από στάση είναι υπόθεση 9,1 δευτερολέπτων. Στην ιδιωτική πίστα της Ferrari στο Fiorano, η 458 Speciale γυρίζει στο 1:23.5, 1,5’’ ταχύτερα από την 458 Italia και μόλις 0,5’’ πιο αργά από την κορυφαία F12berlinetta των 740 ps. Σε αυτό βεβαίως συμβάλλουν και τα ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων Michelin Pilot Sport Cup2.
Οι σημαντικότερες καινοτομίες ωστόσο βρίσκονται σε άλλους τομείς πέρα από την αυξημένη ισχύ. Ο Pininfarina σε συνεργασία με το Ferrari Styling Centre, σμήλευσαν στη σιλουέτα της 458 Italia μια σειρά από αεροδυναμικά βοηθήματα, με σημαντικότερα τα κινούμενα τμήματα στο εμπρός και πίσω μέρος που μεταβάλλουν την απόδοση και την αντίσταση στον αέρα. Ξεχωρίζουν ακόμη τα πτερύγια στο πλάι και πίσω, αλλά και το νέο καπό που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας GT3.
Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος και δεν είναι άλλο από το σύστημα Side Slip angle Control system (SSC). Πρόκειται για μια τεχνολογία που αναλύει διαρκώς την πλαγιολίσθηση, συγκρίνει τα δεδομένα με την ιδανική τιμή και έπειτα βελτιστοποιεί την παραγωγή της ροπής μέσω του F1-Trac traction control και την κατανομή της μέσω του ηλεκτρονικού διαφορικού. Πρακτικά κάνει το αυτοκίνητο πιο ευκολοδήγητο στο όριο, δίνοντας τη δυνατότητα και σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να εκμεταλλευτούν τους 605 ίππους. Στην πίστα η Ferrari 458 Speciale μπορεί να πετύχει πλευρική επιτάχυνση 1.33G, τη μεγαλύτερη από κάθε άλλη Ferrari παραγωγής.
Διαβάστε ακόμη:
Οι πρεμιέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης
Δημόσια εμφάνιση του Honda NSX Concept
Aston Martin V12 Vantage S
2014 Porsche 911 Turbo
Porsche 911 GT3