Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει στην ιστορία με την αποκάλυψη της νέας SF90 Stradale. Αυτή είναι η πρώτη Ferrari με υβριδική τεχνολογία, τετρακίνηση και ισχύ 1000 ίππων που έρχεται να πάρει το θρόνο από τη LaFerrari. Το νέο hypercar των Ιταλών ενσωματώνει τεχνολογία προερχόμενη από την εμπλοκή της μάρκας στη Formula 1.

Ζωή στην SF90 Stradale δίνει μια βελτιωμένη έκδοση του V8 bi-turbo κινητήρα που χρησιμοποιεί και η F8 Tributo. Με χωρητικότητα στα 3.990 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 780 ίππων και 800 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 220 ίππων. Κάντε τα μαθηματικά και ναι, αυτή είναι η πρώτη Ferrari των 1.000 ίππων!

Ferrari SF90 Stradale

Οι δύο από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες δίνουν κίνηση στους εμπρός τροχούς, καθιστώντας τη νέα Ferrari τετρακίνητη, ενώ ο τρίτος βρίσκεται μεταξύ θερμικού κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Μάλιστα, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εντελώς νέο, διπλού συμπλέκτη, που σύμφωνα με το Μαρανέλο είναι κατά 33% ταχύτερο από αυτό της 488 Pista. Ο οδηγός δεν έχει παρά να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης (eDrive, Hybrid, Performance και Qualify) και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της SF90 Stradale ανάλογα με την περίσταση και τις ορέξεις. Μάλιστα ως υβριδικό, δίνεται και μια επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με αυτονομία 25 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας τους ηλεκτροκινητήρες εμπρός. Όσο για τα απόλυτα νούμερα των επιδόσεων, η Ferrari κάνει λόγο για 2,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και 6,7 δευτ. για το 0-200, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 340 km/h.

Κατασκευαστικά, η SF90 Stradale είναι εντελώς νέα και βασίζεται σε ένα νέο δάπεδο. Μάλιστα είναι και ελαφρύτερη κατά 15 kg από τη LaFerrari, ζυγίζοντας συνολικά 1.570 kg. Στο τεχνολογικό κομμάτι, το ιταλικό μοντέλο διαθέτει πληθώρα συστημάτων που βοηθούν τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του υβριδικού συνόλου. Ένα από αυτά είναι και το e Side Slip Control (eSSC) που διαχειρίζεται έξυπνα τη ροπή για την καλύτερη μεταφορά στους τροχούς. Ενσωματώνει το Traction Control (eTC) αλλά και ένα σύστημα Torque Vectoring για την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς στις στροφές.

Ferrari SF90 Stradale

Σχεδιαστικά βεβαίως, το μοντέλο ακολουθεί τις νέες γραμμές που η Ferrari εισήγαγε με την F8 Tributo. Έτσι συναντούμε ένα εντελώς νέο εμπρός μέρος, δυναμικά ανοίγματα στο πλάι και μια οροφή που φαίνεται να εκτείνεται αρμονικά προς το πίσω καπό και την διακριτική αεροτομή. Πίσω ωστόσο, τα φώτα δεν είναι κυκλικά όπως στην F8 Tributo, αλλά τετραγωνισμένα, εισάγοντας μια νέα σχεδιαστική λεπτομέρεια στο DNA της μάρκας. Στην καμπίνα, η εικόνα είναι… διαστημική, με βασικότερο χαρακτηριστικό την κυρτή οθόνη 16 ιντσών στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Η νέα Ferrari SF90 Stradale αποκαλύφθηκε με κάθε επισημότητα και πλέον είναι ανοιχτή για παραγγελίες, έχοντας μάλιστα ήδη ξεπεράσει τις 2.000. Αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε να κάνουμε με μια “ειδική” έκδοση περιορισμένης παραγωγής, όπως συνέβαινε με όλες τις top-spec Ferrari. Οι τιμές μάλιστα είναι χαμηλότερες από αυτές της LaFerrari, χωρίς αυτό να την καθιστά βέβαια και ως… ευκαιρία! Σε κάθε περίπτωση η νέα Ferrari θα διατεθεί σε δύο τύπους αμαξώματος, ένα στάνταρ και ένα με την ονομασία Asseto Fiorano που συνδυάζει μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, πιο γυμνό εσωτερικό και περισσότερο carbon.