Το Fiat 500 επανέρχεται για να αποτελέσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της FCA. Αυτή είναι η 3η γενιά του με περισσότερος χώρος, περισσότερη τεχνολογία και βεβαίως νέο στιλ.

 H Fiat αλλάζει σελίδα και μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης χρησιμοποιώντας το «διαμάντι» της, το 500. Άλλωστε, το 500 πάντα ήταν σύγχρονο με την εποχή του. Το νέο Fiat 500 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου του ομίλου FCA.

Η πρώτη γενιά του μοντέλου προσέφερε την ελευθερία και τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό τη δεκαετία του 1960. Το 2007, η δεύτερη γενιά έφερε επανάσταση στο στιλ και τη γοητεία που μπορεί να εκπέμπει ένα αυτοκίνητο πόλης. Τώρα, μια νέα εποχή αναδύεται και είναι ώρα για το Fiat 500 να χρησιμοποιήσει όλη τη δημοτικότητα του για να εμπνεύσει την αλλαγή και να γίνει μέρος της λύσης.

Fiat 500

Στο δρόμο της αλλαγής συμμετέχουν ο σταρ του κινηματογράφου Leonardo DiCaprio, αλλά και ονόματα που πρεσβεύουν το “Made in Italy”, όπως οι Giorgio Armani, Bvlgari και Kartell. Μέσω αυτής της σχέσης δημιουργήθηκαν και τα τρία συλλεκτικά Fiat 500 που χαρακτηρίζονται από το στιλ, τη δημιουργικότητα, την υψηλή ποιότητα, αλλά και την δέσμευση για τη μέγιστη χρήση φυσικών και ανακυκλώσιμων υλικών.

Τα 500 Giorgio Armani, B.500 “MAI TROPPO” by Bvlgari και 500 Kartell θα πωληθούν μέσω δημοπρασίας, με τα έσοδα να δωρίζονται στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό Earth Alliance, ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι ο Leonardo DiCaprio, και που σαν στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος.

Νέο και ηλεκτρικό Fiat 500

Κατά το σχεδιασμό του ηλεκτρικού 500, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από ένα λευκό χαρτί ώστε να έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου. Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους αγοραστές. Έτσι, οι μπαταρίες λιθίου του νέου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία έως 320 χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP.

Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά, ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.

Για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση με το σύστημα Easy Wallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

Fiat 500

Γνώριμο, αλλά τόσο νέο

Σχεδιαστικά, το νέο Fiat 500 έχει όλα τα γνωρίσματα της σειράς, αλλά δοσμένα με έναν πιο καθαρό και δυναμικό τρόπο. Το κάθετο μπροστά μέρος όπως του μοντέλου του 1957 συνδυάζεται τώρα με ένα πιο έντονο προφίλ. Τα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα.

Ακόμα μια απαίτηση κατά τη φάση του σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός νέου λογοτύπου «500», το οποίο τοποθετείται στο κέντρο της μάσκας, αντικαθιστώντας για πρώτη φορά το λογότυπο της Fiat. Το γνωστό λογότυπο 500 στο πίσω μέρος αποτελεί την απαραίτητη σύνδεση με το παρελθόν, αλλά πλέον προσαρμόζεται με μια λεπτή οριζόντια μπλε γραμμή που μετασχηματίζει τον αριθμό μηδέν, στο γράμμα “e”.

Το αυτοκίνητο είναι 6 εκ. φαρδύτερο, 6 εκ. μακρύτερο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση, αλλά πάντα με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα.

Στο εσωτερικό το ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο, με ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην πρώτη γενιά. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με το μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα (εκεί που στη συμβατική έκδοση υπάρχει ο επιλογέας ταχυτήτων) βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας. Περισσότερος είναι ο χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει η ίδια.

Fiat 500

Προγράμματα οδήγησης Normal, Range και Sherpa

Ειδικότερα το πρόγραμμα “Sherpa”, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα ενεργεί σε μεγάλο αριθμό στοιχείων του αυτοκινήτου και μειώνει την κατανάλωση ενέργειας. Περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.

Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πατά φρένο.

Ο κινητήρας του ηλεκτρικού Fiat 500 έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. Η επιτάχυνση στα 50 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,1 δλ.

Fiat 500

Ηλεκτρικό, αυτόνομο και συνδεδεμένο

Το αυτοκίνητο του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Έτσι το νέο Fiat 500 περνά σε ένα νέο επίπεδο διαθέτοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης δεύτερου επιπέδου. Μια εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα. Το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.

Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.

Πρεμιέρα στο νέο 500 κάνει το σύστημα πολυμέσων UConnect 5. Αυτό έχει σχεδιαστεί με βάση τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας. Προσφέρει στους χρήστες μια νέα εμπειρία, με διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto. Η νέα οθόνη αφής είναι 10.25” και ακολουθεί τις γραμμές του ταμπλό, ενώ το κινητό μπορεί να φορτίζει ασύρματα στην ειδική θέση του.

Ταυτόχρονα το UConnect 5 σε συνεργασία με τη συσκευή τηλεματικής, εκτός από τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης υποστηρίζει μια σειρά υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών οι My Assistant, My Remote, My Car, My Navigation, My Wi-Fi και My Theft Assistance.

Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του 2020.

Δείτε ακόμη:

Στην Ελλάδα το Fiat 500 Hybrid (+τιμές)