First drive: Volkswagen Passat

22 Δεκεμβρίου 2014       
Το ολοκαίνουριο Volkswagen Passat είναι στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό, καθώς η VW επέλεξε την Ελλάδα για την παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου στο δίκτυο της. Ωστόσο, τώρα έφτασε η στιγμή του επίσημου λανσαρίσματος στην αγορά και βεβαίως είχαμε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να βρεθούμε για ένα γεμάτο διήμερο πίσω από το τιμόνι ενός Passat 1.4 TSI 150ps.

Το νέας γενιάς Volkswagen Passat είναι καινούριο σε όλους τους τομείς, σχεδιαστικά και μηχανολογικά. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, είναι ελαφρύτερο, ανεπαίσθητα μικρότερο (-2 mm) σε μήκος αλλά μεγαλύτερο στο μεταξόνιο (+79 mm), άρα και πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες. Κυρίως όμως έχει νέα στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας που το φέρνουν ένα σκαλί πιο ψηλά από όσα έχουμε συνηθίσει έως σήμερα, προσεγγίζοντας έτσι πιο premium αυτοκίνητα. Οι συνολικές αναλογίες του αμαξώματος έχουν γίνει πιο δυναμικές, αφού το Passat είναι πλέον πιο χαμηλό, πιο φαρδύ, με κοντούς προβόλους και μεγαλύτερους θόλους τροχών. Τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω κεντρίζουν την προσοχή, ενώ την εμπρός εικόνα ολοκληρώνει η φαρδιά μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες, μοτίβο που αντανακλάται και στον εμπρός προφυλακτήρα.
Η σχεδίαση του εσωτερικού έγινε με γνώμονα την υψηλή αισθητική, την καθαρότητα των γραμμών και βεβαίως τη λειτουργικότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια ιδιαίτερη εμφάνιση με βασικότερο χαρακτηριστικό την οριζόντια διάταξη των αεραγωγών που διατρέχουν το ταμπλό σε όλο του το μήκος. Εδώ το ρόλο του έρχεται να παίξει και ο νέος καινοτόμος 3-ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, αφού ο ενιαίος αεραγωγός προσφέρει 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ροής σε σχέση με τους κοινούς αεραγωγούς, εξασφαλίζει κορυφαία ψύξη/θέρμανση, αισθητή μείωση θορύβου, ενώ περιορίζει και τα ενοχλητικά ψυχρά ρεύματα που ευθύνονται για τους ερεθισμούς των ματιών και τις ψύξεις στο σώμα. Η πληρότητα στον εξοπλισμό άνεσης ενισχύει σημαντικά την premium εικόνα, τη στιγμή που η πλατφόρμα MQB κληροδοτεί ένα σημαντικά πιο ευρύχωρο εσωτερικό χωρίς να έχουν αυξηθεί οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει στα 586 lt, τιμή κορυφαία για την κατηγορία!
Η νέα γενιά Passat εισάγει 3 νέους κινητήρες TDI στη γκάμα της Volkswagen. Ο βασικός diesel κινητήρας 1.6 TDI αποδίδει 120ps με 250Nm ροπής και καταναλώνει μόλις 4,1 lt/100 km (CO2 108gr/km). Ο 2.0 TDI αποδίδει 150ps και 340 Nm στις 1.750 με μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km, ενω στην κορυφή βρίσκεται ο 2.0 TDI BiTurbo με 240ps και με ροπή 500 Nm, διαθέσιμος αποκλειστικά με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση 4Motion. Σε βενζίνη, βασικός κινητήρας είναι ο νέος 1.4 TSΙ με 125ps, ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στον 1.4 TSI 150ps ACT (ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων) τον οποίο και οδηγήσαμε. Με ροπή 250Nm, ο κινητήρας αυτός προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4sec, μέγιστη ταχύτητα 220 km/h και μέση κατανάλωση 4,9 lt/100km, αφού μπορεί και “κόβει” τους περιττούς κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Η διαδικασία απενεργοποίησης δε γίνεται σε καμία περίπτωση αντιληπτή από τον οδηγό, παρά μόνο από τις σχετικές ενδείξεις στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Όλοι οι κινητήρες του Passat εφοδιάζονται με BlueMotion Technology και το Proactive Start-Stop, το οποίο “προνοεί” και απενεργοποιεί τον κινητήρα σε ταχύτητες ≤ 3km/h, αφού μπορεί και αναγνωρίζει ότι επίκειται πλήρης ακινητοποίηση του οχήματος.
Οδηγικά το Passat 1.4 TSI 150ps ACT αφήνει θετικές εντυπώσεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Αθόρυβο, άνετο και με μια εξαιρετικής ποιότητας κύλιση δε σου δίνει την αίσθηση ενός premium γιατί πολύ απλά είναι ένα premium όχημα! Με πλούσιο εξοπλισμό και εντυπωσιακά συστήματα ασφαλείας που κάνουν τις απλές μετακινήσεις μια ευχάριστη εμπειρία. Έχοντας διανύσει περισσότερα από 500 km με το νέο Passat σε αυτοκινητόδρομο αλλά και επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές, διαπιστώσαμε ότι μπορεί δικαίως να χαρακτηρισθεί ως μια από τις κορυφαίες επιλογές αυτή τη στιγμή στην κατηγορία κι αυτό όχι γιατί διαθέτει εξαιρετική άνεση, κορυφαία εργονομία και ανέσεις για πέντε ψηλούς επιβάτες αλλά γιατί ενσωματώνει και μια σειρά από τεχνολογικά προηγμένα συστήματα που κάνουν την όλη εμπειρία ακόμη πιο εντυπωσιακή και ασφαλή.
Για πρώτη φορά εγκαινιάζονται τεχνολογίες όπως το Active Info display, ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, το Rear Seat Entertainment που προσφέρει σύνδεση Tablet μέσω Wi-Fi αλλά και το Trailer Assist για υποβοήθηση παρκαρίσματος με ρυμουλκούμενο. Η 3η γενιά του Park Assist προσφέρει πλέον αυτόματο παρκάρισμα και σε πιο δύσκολους χώρους, ενώ το σύστημα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Passat. Το Park Assist λειτουργεί σε παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης, ενώ μπορεί να εκτελεί και έξοδο παράλληλου παρκαρίσματος. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να πιέσει το σχετικό μπουτόν και να ελέγχει τα πεντάλ γκαζιού, φρένου και συμπλέκτη σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνονται. Το Passat ωστόσο, είναι παγκοσμίως το πρώτο αυτοκίνητο με Trailer Assist, το οποίο και ελέγχει αυτόματα την πορεία του τρέιλερ και παρκάρει αυτόματα με το Park Assist. Παγκόσμια πρεμιέρα κάνουν και τα Traffic Jam Assist και Emergency Assist. Το Traffic Jam Assist προσφέρει υποβοήθηση και ασφάλεια σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, καθώς μπορεί και διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας και προσφέρει αυτόματο ξεκίνα-σταμάτα μέσω του Adaptive Cruise Control. Το Emergency Assist από την άλλη αναλαμβάνει την πλήρη ακινητοποίηση του Passat σε περίπτωση που ο οδηγός ξαφνικά αδυνατεί να οδηγήσει (και δεν εκτελεί την οποιαδήποτε κίνηση στο τιμόνι), με σταθερή επιβράδυνση, ενεργοποίηση των αλάρμ και χρήση του Adaptive Cruise Control για υπολογισμό της απόστασης από προπορευόμενα οχήματα.
Από πλευράς εκδόσεων, το νέο Passat διατίθεται σε αμαξώματα limousine και variant και σε 3 πλούσια επίπεδα εξοπλισμού: Trendline, Comfortline και Highline. Η τιμή της βασικής έκδοση Passat 1.4 TSI 125ps Trendline διαμορφώνεται από τις 21.400 ευρώ (20.440 ευρώ με απόσυρση), περιλαμβάνοντας στον στάνταρ εξοπλισμό στοιχεία όπως 6 αερόσακοι, ESP με λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, EDL ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κλιματισμό, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5’’, 8 ηχεία, θύρες AUX & USB, Bluetooth, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5’’, Park Assist με Park Pilot, φώτα ημέρας, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο με auto-hold, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών και βεβαίως όλες τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες.
Η έκδοση Comfortline έχει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 16’’, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφών, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι, Front Assist με City Emergencey Braking, Pre Crash, αυτόματο 3-ζωνικό κλιματισμό, cruise control και αισθητήρες βροχής/φωτός, ενώ η πλούσια έκδοση Highline -όπως το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε- έχει 17άρες ζάντες αλουμινίου, επενδύσεις εσωτερικού σε δέρμα/alcantara, θερμαινόμενα καθίσματα, Adaptive Cruise Control, μπλοκέ διαφορικό XDS και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Volkswagen Passat 1.4 TSI 150ps ACT
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.395
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/1.500-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,4
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 220
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 115
Βάρος (kg): 1.387
Τιμές*
Volkswagen Passat 1.4 TSI 125ps Trendline: 21.400
Volkswagen Passat 1.4 TSI 125ps Comfortline: 23.200
Volkswagen Passat 1.4 TSI 150ps ACT Comfortline: 24.900
Volkswagen Passat 1.4 TSI 150ps ACT Highline: 26.200
Volkswagen Passat 1.6 TDI 120ps Trendline: 24600
Volkswagen Passat 1.6 TDI 120ps Comfortline: 26.500
Volkswagen Passat 1.6 TDI 120ps Highline: 27.900
Volkswagen Passat 2.0 TDI 150ps Comfortline: 30.600
Volkswagen Passat 2.0 TDI BiTurbo 4Motion DSG7 240ps: 45.700
Επιβάρυνση κιβωτίου DSG7: 2.550 ευρώ
Επιβάρυνση εκδόσεων Passat Variant: 1.320 ευρώ
*Δεν περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης
Διαβάστε ακόμη: