Η αρχή έγινε με το Fiesta και τώρα ήρθε η στιγμή του Ford Focus. Το δημοφιλές hatchback μπήκε σε τροχιά ανανέωσης, σχεδιαστικής και τεχνολογικής. Τι αλλάζει όμως;

Το ανανεωμένο Ford Focus αποκαλύφθηκε και έρχεται με σχεδιαστικές αλλαγές, περισσότερα στοιχεία τεχνολογίες και φυσικά εξηλεκτρισμένους κινητήρες. Αλλά αν έπρεπε να συνοψίσουμε τις βασικότερες αλλαγές σε δύο μόλις λέξεις, αυτές θα ήταν «μάσκα» και «οθόνη». Η πρώτη γιατί, όπως σε κάθε ανανέωση – ουσιώδη τουλάχιστον – έχουμε ολοκαίνουρια μάσκα πλαισιωμένη με νέα φώτα και προφυλακτήρα. Και ναι, όπως συνέβη και στο Fiesta, το σήμα της Ford μετακόμισε στη γρίλια από το καπό.

Οι υπόλοιπες εξωτερικές αλλαγές θα έλεγε κανείς ότι είναι «ψιλά γράμματα», αν και με μια πιο προσεκτική ματιά βλέπουμε πως υπάρχει περισσότερη ουσία από το αναμενόμενο. Όπως για παράδειγμα ένα εντελώς νέο καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους. Νέοι είναι και οι προβολείς, LED από τη βασική έκδοση, με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Τα πίσω φώτα σκούρηναν ελαφρώς, ειδικά στις πλουσιότερες εκδόσεις. Το Focus θα συνεχίσει να διατίθεται σε εκδόσεις με διαφορετικό χαρακτήρα, υιοθετώντας ταυτόχρονα και ελαφρώς διαφοροποιημένη σχεδίαση. Έτσι παραμένουν οι εκδόσεις Connected, ST-Line και Active που σε συνδυασμό με τα πακέτα Vignale και X παρέχουν μια πλήρη γκάμα εξατομίκευσης.

Ford FocusΚαι η λέξη «οθόνη»;

Προφανώς και η μεγαλύτερη αλλαγή στο εσωτερικό είναι αυτή ακριβώς! Μια τεράστια οθόνη για το νέο σύστημα πολυμέσων SYNC 4 της Ford. Πλέον διαθέσιμο σε περισσότερες εκδόσεις, επιτρέπει πλοήγηση συνδεδεμένη με cloud και έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών με κατανόηση φυσικής γλώσσας (τι γίνεται όμως με τα ελληνικά; ). Το SYNC 4 υποστηρίζεται από μία νέα κεντρική οθόνη 13,2 ιντσών, τη μεγαλύτερη στην κατηγορία, η οποία είναι τοποθετημένη οριζόντια. Πρακτικά είναι σαν να έχεις ένα MacBook Air μόνιμα στο ταμπλό του αυτοκινήτου, τουλάχιστον ως προς το μέγεθος της οθόνης! Έτσι πέρα από το σύστημα κλιματισμού χαμηλότερα στην κονσόλα και βεβαίως το τιμόνι, δε συναντούμε πουθενά αλλού φυσικούς διακόπτες στην καμπίνα του Focus.

Αλλαγές και κάτω από το καπό του Ford Focus

Τα καλά νέα εδώ είναι πως παραμένουν οι κινητήρες diesel, με 95 ή 120 ίππους από τον γνώριμο 1.5 EcoBlue της Ford. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με τον κινητήρα να διαθέτει ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης για μείωση των εκπομπών ρύπων και αύξηση της απόδοσης κατά την καύση του μίγματος. Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι διαθέσιμο για την έκδοση των 120 ίππων.

Περισσότερη ουσία όμως υπάρχει στους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι πλέον είναι όλοι ήπια υβριδικοί. Έτσι ο γνώριμος 1000άρης EcoBoost Hybrid, όπως και στα Puma και Fiesta, τοποθετείται πλέον και στο Focus. Δύο είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις, με 125 ή 155 ίππους, πάντα σε συνεργασία με υβριδική τεχνολογία 48V. Η γκάμα πλέον περιλαμβάνει και ένα 7-τάχυτο αυτόματου κιβωτίου Powershift στις ισχυρότερες εκδόσεις, το οποίο προσφέρει και αλλαγές μέσω paddles στις εκδόσεις ST Line.

Περισσότερη τεχνολογία

Το Focus αποκτά και νέα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού κάνοντας την οδήγηση λιγότερο απαιτητική. Έτσι έχουμε τα Blind Spot Assist, Blind Spot Information System με Trailer Coverage, Intersection Assist, Local Hazard Information, Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring. Διαθέσιμο είναι και το Rear Occupant Alert, που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους οδηγούς να μην απομακρύνονται από το αυτοκίνητο αφήνοντας παιδιά ή κατοικίδια μέσα σε αυτό.

Στην κορυφή το Focus ST

Η γκάμα συνεχίζει να κορυφώνεται με το Focus ST, το οποίο είναι εξελιγμένο από την Ford Performance και διατίθεται σε εκδόσεις hatchback και wagon. Και όπως συμβαίνει σε όλες τις νέες εκδόσεις ST, συναντούμε πλέον και εδώ το νέο πράσινο χρώμα, μαζί με τα νέα καθίσματα της Ford Performance στη θέση αυτών της Recaro. Σχεδιαστικά, εκτός από τη νέα μάσκα και τους μεγαλύτερους πλευρικούς αεραγωγούς, το Focus ST έχει νέο εμπρός σπόιλερ χαμηλά και νέα αεροτομή οροφής, για ακόμη καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης, μία νέα σχεδίαση ζαντών με διάμετρο 18” προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά διατίθενται και ζάντες 19 ιντσών.

Το Focus ST συνεχίζει και κινείται από τον γνώριμο 2.3L EcoBoost με απόδοση 280 ίππων και ροπή 420 Nm. Υποστηρίζεται από έναν twin-scroll υπερσυμπιεστή και τεχνολογία anti-lag. Το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι στάνταρ και συνδυάζεται με τεχνολογία rev-matching όταν παραγγέλνεται με το προαιρετικό X Pack, προσομοιώνοντας την τεχνική μύτη-τακούνι στα κατεβάσματα ταχυτήτων. Προαιρετικά διατίθεται και 7άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι. Σε αντίθεση όμως με τα Fiesta ST και Puma ST (δείτε τη video-δοκιμή του Puma ST), το νέο Focus ST διατίθεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (και όχι μηχανικό), το οποίο βελτιώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές και την ελκτική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση.

Η νέα οικογένεια Focus αναμένεται στους δρόμους από το 2022.

Δείτε ακόμη:

Αυτό είναι το ανανεωμένο Ford Fiesta (+video)