Νέο Ford Focus RS με τετρακίνηση και 350ps

Το πολυαναμενόμενο Ford Focus RS αποκαλύφθηκε και φέρνει περισσότερα από όσα περιμέναμε, συμπεριλαμβανομένου μιας εξελιγμένης τετρακίνησης που αυτομάτως το βάζει επιθετικά στα χωράφια του Audi S3. Ακόμη, οι ίδιοι οι άνθρωποι της Ford κατά την παρουσίαση του Focus RS προ ημερών στην Κολονία καυχιόνταν για τα… drift που μπορείς να κάνεις με το νέο αυτοκίνητο, αποδεικνύοντας το μάλιστα με καλεσμένο τον Ken Block.

Η τετρακίνηση είναι αυτή που χαρακτηρίζει λοιπόν το νέο Focus RS και όχι τόσο οι 320 350 ίπποι του turbo συνόλου 2,3 lt που χρησιμοποιεί και η νέα Mustang (με κάποιες βελτιώσεις στην περίπτωση του RS). Άλλωστε με το προηγούμενο μοντέλο να έχει 300ps ήταν ψιλοαναμενόμενο ότι ο πήχης θα ανέβαινε ψηλότερα! Ταυτόχρονα, το σύστημα τετρακίνησης ξυπνά μνήμες από τα ένδοξα Ford Cosworth του παρελθόντος που έτρεξαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ.
Να επανέλθουμε ωστόσο στο θέμα του… drift, καθώς αυτό φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Ford στο νέο της hot monster hatch, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι αποκλειστικά 5-θυρο! Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με Dynamic Torque Vectoring. Προσφέρει κατανομή ροπής δηλαδή όχι μόνο εμπρός-πίσω αλλά και αριστερά-δεξιά, ενώ αν χρειαστεί το 100% της ροπής μπορεί να φτάσει μόνο στον έναν από τους πίσω τροχούς. Εδώ βεβαίως το ρόλο του έρχεται να παίξει το πίσω διαφορικό που η Ford ονομάζει Rear Drive Unit – RDU, το οποίο έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη αριστερά και δεξιά και αποφασίζει το πόσο ροπή θα πάει και που!
Τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα εξετάζοντας και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Focus RS, ωστόσο θα σταθούμε στα semi-slick ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (διατίθενται προαιρετικά), στα διάτρητα φρένα της Brembo και βεβαίως στα Recaro καθίσματα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6άρι πηγαίνοντας κόντρα στη μόδα της εποχής με τα αυτοματοποιημένα συστήματα, ενώ η ανάρτηση στην ουσία αποτελεί μια καλή αναβάθμιση αυτής που γνωρίσαμε στο Focus ST, φέροντας νέα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ για χρήση και σε πίστα.
Αυτό που λείπει από το νέο Focus RS είναι αυτό το έντονο λαχανί χρώμα, καθώς το κορυφαίο Focus θα έρθει μόνο σε μαύρο, λευκό, γκρι και φυσικά το μπλε των φωτογραφιών. Καμία ανακοίνωση δεν υπάρχει επισήμως για τις επιδόσεις του, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε την έκθεση αυτοκινήτου στη Γενεύη για όλους εκείνους τους πολυπόθητους αριθμούς.

Διαβάστε ακόμη: